L'Ajuntament [de Mollet] proposa dues alternatives de recorregut per a la segona línia de bus urbà
https://www.sommollet.cat/noticia/10143 ... e-bus-urba
La ciutadania podrà opinar sobre quin és el millor traçat amb un procés consultiu que obrirà votacions el pròxim 16 de gener
Amb el compromís de posar en marxa la tan reclamada línia 2 (L2) del bus urbà aquest 2025, el govern municipal ha presentat aquest dijous dues alternatives de recorregut per al futur servei. La ciutadania podrà opinar sobre quina creu que és la millor opció gràcies a un procés consultiu, que s'engegarà el pròxim 16 de gener i que durarà fins al 3 de febrer.
L'alcaldessa de Mollet, Mireia Dionisio, i el regidor de Mobilitat, Juanjo Baños, han presentat el procés participatiu i han fet públics els dos recorreguts que se sotmetran a consulta ciutadana i que han estat el resultat de mesos de treballs d'anàlisi tècnica.
Dos recorreguts sobre la taula
Pel que fa a les alternatives proposades, en tots dos casos es donarà més cobertura a zones que queden fora del recorregut de l'actual L1 com són el barri de Santa Rosa i la Farinera –passant per la ronda Pinetons i empalmant amb l'avinguda Burgos– i el barri de la Riera Seca. Els dos circuits, a més, arriben al barri de Lourdes i aprofitaran parades de l'actual L1 i de línies interurbanes. En canvi, una de les principals diferències és que una seguirà el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i l'altra circularà en sentit contrari.
Així doncs, la proposta A de la nova L2 seguirà el sentit contrari a l'actual recorregut de l'L1, un fet que permetria als usuaris poder viatjar a un punt concret sense haver d'esperar que el bus faci tota la volta al circuit. En aquest cas, per dificultats d'accés no arribaria a l'estació de Mollet-Sant Fost, tot i que sí que entraria a carrers del barri de l'Estació de França per seguir després per l'interior de Riera Seca. També, de camí a Lourdes, faria parada a l'avinguda Gaudí.
La proposta A comptaria amb la instal·lació de vuit parades noves (una a la Farinera, cinc entre els barris d'Estació de França i Riera Seca, una a Can Pantiquet i una davant el camp de futbol dels Germans Gonzalvo). En aquest cas, la inversió necessària per a la instal·lació de parades i fer obres d'adequació a la via pública seria d'uns 210.000 euros. La complexitat d'aquests treballs endarreriria la posada en marxa del servei, ja que l'execució de les obres per habilitar el circuit s'allargaria uns vuit mesos.
En el cas de la proposta B, el bus mantindria el mateix sentit de circulació que l'actual L1 i a diferència de la proposta A faria un tram de recorregut per la C-17. Hi hauria quatre parades noves (dues a Can Flequer, una a Riera Seca i una a la ronda dels Pinetons). Per implementar aquest circuit, les obres d'adequació serien menys complexes i la inversió ascendiria a uns 50.000 euros amb uns dos o tres mesos d'execució.
Les dues propostes presentades arriben després de mesos de treball de tècnics municipals, que han comptat amb l'assessorament d'entitats com l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), a més de l'empresa Sagalés –concessionària del servei. "S'ha fet un treball tècnic i de camp molt acurat, però és un tema complex per això hem volgut comptar amb experts en l'àmbit de la mobilitat", deia l'alcaldessa, Mireia Dionisio, qui afegia: "Ara volem sentir la veu dels usuaris perquè ens puguin aportar suggeriments i tenir una visió del que prefereix la ciutadania", apuntava Dionisio sobre el procés participatiu, el resultat del qual no serà vinculant.
El 2024, la L1 del bus urbà va tancar amb 510.000 viatges validats i va superar així els 500.000 que va assolir el 2019, quan es va arribar al màxim històric.