Re: Seguiment de les obres de la L9
Publicat: Dissabte 06/04/2024 0:27
He aconseguit l'informe de mar de 2024 de les obres de la línia 9.
El que has puesto ahora sí es visible. La tuneladora ha llegado a la estación Mandri.
Comencen a operar pels extrems perquè és on hi ha espai on ubicar els dipòsits i tallers, així com més facilitat per perforar perquè el subsol és més senzill (el tram que està perforant ara la tuneladora i el que queda entre Mandri i Lesseps és el més complex atès és una roca duríssima). A això cal sumar l'interès polític de l'època de voler guanyar vots a Santa Coloma i Badalona, però un altre govern també hagués començat per allà perquè tot i ser un bastió de possibles votants els barris d'aquestes ciutats tenien un dèficit de mobilitat bastant més greu que altres barris de Barcelona.Guigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:38Comencen a operar la línia pels extrems, quan és prou sabut que tota conurbació és més densa (tant de població estable com de moviment de persones) com més s'acosta al centre. El tros que des de fa anys s'està quedant sense fer (i els que encara ens en queden....) és el que, per lògica, s'hauria hagut d'inaugurar abans perquè és el que tindria més demanda. Que calia connectar l'aeroport (sobretot la T1) a la xarxa ferroviària? Doncs què coi han fet tot aquest temps, que ja portem més de vint anys parlant de nova terminal i nous accessos ferroviaris (fins a tres: metro, rodalia i AV)?
Vista amb perspectiva la volta del Prat no és dramàtica: és una línia de metro que ha de donar servei per allà on passa. La volta de La Ribera també pot semblar dramàtica, però el que realment és dramàtic és que s'hagi construït l'estació al 100% i estigui tancada al mig del camp. Crec que voler ubicar allà una estació tenint en compte que el planejament urbanístic diu que s'hi farà un barri residencial sencer em sembla correcte, i a més si La Ribera no hagués existit la volta s'hagués hagut de fer igual per arribar a l'estació de Rodalies del Prat.
L'estructura de pous té sentit quan vols fer estacions al mig de barris molt densos on no tens espai per fer un cut-and-cover o no tens un subsol adequat per a fer-les en galería. És a dir, d'entrada sembla bon sistema. Tanmateix, trobo que tenen dos problemes:Guigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:38Els accessos són en part lamentables. Si calia perforar tan fons per evitar els fonaments, s'hauria hagut de preveure un accés molt més àgil des del carrer i d'altres línies. No és admissible, per exemple, que per canviar a Collblanc de la L5 a la L9 hagis de pujar primer per baixar a continuació. Resulta més ràpid agafar les escales mecàniques (8 trams?, ara no ho recordo bé) que no pas l'ascensor.
Això s'ha fet quan s'ha pogut, com a Torrassa, que hi ha accés directe a l'andana direcció Fondo L1. Si no s'ha fet a Collblanc algun motiu tècnic deu haver-hi.Guigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:38Doncs bé, te n'estalviaries dos si, en lloc de pujar un pis per baixar després, des de l'andana de la L5 baixessis a un vestíbul intermedi sota la cota de la L5, i no per damunt. Ho vaig parlar amb gent que gestiona la L9 i, sense recordar ara exactament què em van contestar, sí recordo que l'argumentació que em van donar no s'aguantava massa.
Estic d'acord, en aquell cas l'estació de la L10 està preparada per a fer un passadís però calia re-fer dependències i infraestructura de Ferrocarrils per a fer-lo (ara mateix no recordo més detalls).
No critico el sistema de pous en si. Quedant-nos en l'exemple de Collblanc, es podrien haver fet unes escales que baixessin de l'andana de la L5 a un nivell inferior (amb pas sota les vies de la L5 des de l'andana Vall d'Hebron), des d'on s'arribaria al pou mitjançant un accés horitzontal. En lloc de tenir l'accés a l'ascensor des de la L5 on és ara, estaria dos nivells més avall.davroca5 ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:54L'estructura de pous té sentit quan vols fer estacions al mig de barris molt densos on no tens espai per fer un cut-and-cover o no tens un subsol adequat per a fer-les en galería. És a dir, d'entrada sembla bon sistema.Guigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:38Els accessos són en part lamentables. Si calia perforar tan fons per evitar els fonaments, s'hauria hagut de preveure un accés molt més àgil des del carrer i d'altres línies. No és admissible, per exemple, que per canviar a Collblanc de la L5 a la L9 hagis de pujar primer per baixar a continuació. Resulta més ràpid agafar les escales mecàniques (8 trams?, ara no ho recordo bé) que no pas l'ascensor.
A Collblanc hi ha una porta de servei que comunica la andana direccion Cornella amb la L9 pero esta tancada... Manda güevos. T'estalviarias un tram d'escalas de pujada i un de baixadaGuigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 11:25No critico el sistema de pous en si. Quedant-nos en l'exemple de Collblanc, es podrien haver fet unes escales que baixessin de l'andana de la L5 a un nivell inferior (amb pas sota les vies de la L5 des de l'andana Vall d'Hebron), des d'on s'arribaria al pou mitjançant un accés horitzontal. En lloc de tenir l'accés a l'ascensor des de la L5 on és ara, estaria dos nivells més avall.davroca5 ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:54L'estructura de pous té sentit quan vols fer estacions al mig de barris molt densos on no tens espai per fer un cut-and-cover o no tens un subsol adequat per a fer-les en galería. És a dir, d'entrada sembla bon sistema.Guigui ha escrit: ↑Dimarts 30/07/2024 10:38Els accessos són en part lamentables. Si calia perforar tan fons per evitar els fonaments, s'hauria hagut de preveure un accés molt més àgil des del carrer i d'altres línies. No és admissible, per exemple, que per canviar a Collblanc de la L5 a la L9 hagis de pujar primer per baixar a continuació. Resulta més ràpid agafar les escales mecàniques (8 trams?, ara no ho recordo bé) que no pas l'ascensor.
He corretgit el missatge a l'andana Direccion Cornalla hi ha 1 porta de servei que permet anar a L9 estaviant pujar al vestibul i baixar el primer tram d'escales mecaniques cap a la L9