Pàgina 24 de 27
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 27 feb. 2020, 22:04
Autor: jaezcurra
Lucena supedita la terminal satèl·lit a l'ampliació de pistes
El president d'Aena defensa la necessitat d'un 'hub' internacional
BARCELONA 27/02/2020 21:25 | PAULA CLEMENTE
https://www.ara.cat/economia/Aeroport-A ... 59480.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 01 març 2020, 14:14
Autor: jaezcurra
El Prat: 'hub' o no 'hub', és aquesta la qüestió?
L'expert Enric Llarch analitza el monopoli d'Aena i "el caramel" dels 1.500 MEUR d'inversió
Enric Llarch - Economista | Barcelona.28 de febrer de 2020 14:34
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 1_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 01 març 2020, 20:44
Autor: jaezcurra
Comuns i PSC tanquen files sobre l'ampliació de l'aeroport amb 5 condicions
Acord a quatre bandes pel futur del Prat amb un informe tècnic previ, més connectivitat, trens a Girona i Lleida, autonomia de gestió i aval europeu
Meritxell M. Pauné | 28 de febrer de 2020 15:52
https://www.totbarcelona.cat/politica/c ... 84102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 05 març 2020, 07:48
Autor: jaezcurra
L'Ajuntament del Prat rebutja l'ampliació de la tercera pista de l'aeroport
El ple assegura que la proposta posa en perill els espais naturals del delta del Llobregat i la salut dels veïns
BARCELONA 04/03/2020 20:44 | CLARA LÓPEZ
https://www.ara.cat/economia/Prat-Llobr ... 59095.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 14 gen. 2021, 13:25
Autor: jaezcurra
Norwegian abandona el largo radio y resta vuelos en Barcelona
La aerolínea escandinava cierra la base de larga distancia del aeropuerto del Prat y se centrará en el mercado europeo
MAITE GUTIÉRREZ | 14/01/2021 10:25Actualizado a 14/01/2021 13:14
https://www.lavanguardia.com/economia/2 ... elona.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 16 feb. 2021, 16:54
Autor: jaezcurra
El Prat vs. Barajas en temps de pandèmia
La intervenció de la política en aviació en detriment de l'aeroport de Barcelona i a favor del de Madrid com a 'hub' internacional perjudica tota l'economia espanyola
Marta Escobar Martí | Barcelona.16 de febrer de 2021 05:30
https://www.viaempresa.cat/economia/aer ... 5_102.html
Foment demana pacte institucional per ampliació de l'aeroport
Publicat: 13 maig 2021, 17:20
Autor: Fran-Ikarus
https://www.europapress.es/catalunya/no ... 33110.html
Foment del Treball pide un pacto institucional para ampliar el Aeropuerto de Barcelona-El Prat
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 13 maig 2021, 20:30
Autor: jaezcurra
El Prat vol estar connectat amb 19 grans hubs abans de 2024
Adrià Rovira | Barcelona. Dijous, 13 de maig de 2021. 14:28
https://www.elnacional.cat/ca/economia/ ... 7_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 30 maig 2021, 20:51
Autor: jaezcurra
Manifest de diverses entitats econòmiques a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat
"No es pot renunciar a una inversió de 1.700 milions d'euros en una infraestructura que contribueix en el 7% del PIB", defensen
ACN | 30.05.2021 12:01
https://www.vilaweb.cat/noticies/els-ag ... -del-prat/
Partidaris i detractors de l'ampliació
Publicat: 31 maig 2021, 22:05
Autor: Guigui
Del IESE a ESADE, amb l’aeroport de protagonista
Han passat catorze anys entre les dues trobades organitzades per la societat civil i els empresaris, ara per a exigir l'ampliació de la instal·lació barcelonina i la consolidació com a 'hub' intercontinental
https://www.vilaweb.cat/noticies/de-lie ... tagonista/
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 03 juny 2021, 12:49
Autor: genissimon
La quarta i la cinquena pista de l'aeroport de Barcelona (BCN) fa anys que estan construides: Girona (GRO) i Reus (REU).
L'aeroport del Prat està totalment encotillat. Ja no pot créixer més. Simplement, ja no hi ha espai.
Els aeroports de Girona i Reus, només estan a uns 100 Kms del del Prat. Tenen amplis espais per a créixer sense massa problemes mediabientals. Podrien funcionar com a terminals satèl·lits del del Prat. Ben connectats ferroviàriament amb llançadores AV, es podria establir un temps de viatge de 40 minuts entre les terminals de Reus i Girona i la del Prat. I si es fes ben fet, amb parades a Tarragona, Reus, Aeroport de Reus, el Camp de Tarragona, Aeroport del Prat, Barcelona Sants, Barcelona Sagrera, Aeroport de Girona i Girona, ja seria la repera.
Per a distàncies de fins a 800 Kms (o 6 hores) el ferrocarril hauria de ser predominant a l'avió. I per a distàncies més llargues hi ha el tren nocturn, que la renfe ha eliminat amb l'excusa de la pandèmia.
Salut !!
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 14 juny 2021, 19:28
Autor: jaezcurra
La Generalitat dona un sí amb condicions a l’ampliació del Prat
El govern català "no bloquejarà" el projecte però exigeix a l'estat una connexió d'alta velocitat els aeroports de Girona i Reus i una solució ambiental respectuosa amb el Delta del Llobregat
Josep Bassas | dilluns, 14 de juny del 2021, a les 19.18
https://beteve.cat/economia/primera-reu ... port-prat/
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 16 jul. 2021, 11:42
Autor: jaezcurra
Si ampliem Barajas hem d'ampliar el Prat?
L'ampliació de l'Aeroport del Prat segueix sent un debat obert amb una nova incorporació: Madrid
Júlia Catarineu Pla | Barcelona.16 de juliol de 2021 05:25
https://www.viaempresa.cat/economia/amp ... 3_102.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 17 jul. 2021, 00:32
Autor: wefer
O sigui que ara hem d'ampliar El Prat perquè volen ampliar Barajas? Aquest és el criteri per fer les coses? Jo pensava que el criteri era que fos necessari fer-ho, però veig que no. Hem d'ampliar l'aeroport perquè... perquè ho fa Madrid. Després ens diran provincians i ens queixarem. I farem "pufos" multimilionaris com la L9 a l'Aeroport que encara no sabem ben bé per què serveix, i menys quants anys trigarem a pagar-la.
Jo pensava que potser la prioritat de Barcelona era invertir en Rodalies. I que el que faria la Generalitat seria pressionar perquè aquests diners s'invertissin DE VERITAT en Rodalies. Però es veu que no. Són molt de posar banderetes, però a l'hora de la veritat a córrer cada vegada que Madrid ordena alguna cosa que impliqui molts bitllets verds.
En fi...

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 03 ago. 2021, 22:41
Autor: jaezcurra
Un estudi acredita que El Prat pot saltar dels 53 als 100 milions de passatgers sense ampliació
Airport Regions Council, una entitat parapública europea que tenia Raquel Sánchez a la seva direcció, va recomanar diverses alternatives per evitar la saturació
per Roger Tugas Vilardell, Barcelona, Catalunya | 3 d'agost de 2021 a les 21:30
https://www.naciodigital.cat/noticia/22 ... -ampliacio
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 04 ago. 2021, 14:49
Autor: Fran-Ikarus
"L'aeroport més verd d'Europa"
Apa, ja tenim "lema-de-plàstic" per anys i anys de "qui dia passa, any empeny".
https://www.elpuntavui.cat/economia/art ... uropa.html
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 05 ago. 2021, 12:04
Autor: genissimon
Ho sento, però ho he de dir o rebento:
Això de «l'aeroport més verd d'Europa» em sona igual que «la flota más moderna de Europa» (1) i que «la línia més llarga d’Europa» (2).
1.- Magdalena Álvarez, ministra de Fomento 2004-2009
2.- Artur Mas, el juny del 2002 al barri de la Salut de Badalona, inaugurant les obres de la L9. Llavors era conseller en cap de la Generalitat de Catalunya presidida per Jordi Pujol i candidat de CiU a la presidència de la Generalitat a les eleccions al Parlament de Catalunya de 2003, de les quals sortira el primer tripartit i s'escolliria president Pasqual Maragall.
Salut !!
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 05 ago. 2021, 18:26
Autor: Railjet OBB
genissimon ha escrit: ↑05 ago. 2021, 12:04
Ho sento, però ho he de dir o rebento:
Això de «l'aeroport més verd d'Europa» em sona igual que «la flota más moderna de Europa» (1) i que «la línia més llarga d’Europa» (2).
1.- Magdalena Álvarez, ministra de Fomento 2004-2009
2.- Artur Mas, el juny del 2002 al barri de la Salut de Badalona, inaugurant les obres de la L9. Llavors era conseller en cap de la Generalitat de Catalunya presidida per Jordi Pujol i candidat de CiU a la presidència de la Generalitat a les eleccions al Parlament de Catalunya de 2003, de les quals sortira el primer tripartit i s'escolliria president Pasqual Maragall.
Salut !!
Esperem que la multa de la UE per petar-se un espai natural protegit, serà èpica i cara per nosaltres.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 09 set. 2021, 08:04
Autor: metring
Bé, ara ja no hi haurà ampliació de l'aeroport, veurem com acaba el tema...
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Publicat: 10 set. 2021, 09:31
Autor: wefer
Jo crec que ha estat una propota fantasma. L'Estat sabia que era inviable perquè afectava terrenys protegits fin i tot a nivell europeu.
Sabia també que obligaria a la Generalitat a oposar-s'hi, i sabia que això crearia un xoc entre el poder polític i el poder econòmic a Catalunya.
A més seria l'excusa perfecte per convèncer a l'opinió pública de que si no s'inverteix a Catalunya és per culpa de la Generalitat. I els ecologistes.
Tot, sense haver de gastar un sol euro. Una jugada perfecte!