Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 20/03/2008 13:53

No especifica quin nivell de ERTMS s'implantarà. Segurament es comenci implantant l'1. El que està clar és que els beneficis del sistema ERTMS en línies sobresaturadísimes com el cas de Rodalies Barcelona només són factibles amb la implantació del nivell 3 que permet els cantons mòbils.

A Espanya el nivell ERTMS-2 sembla estar començant a aplicar-se (a les LAV) i no es trigarà gaire suposo a implantar el sistema ERTMS-3 que permet duplicar capacitat sense portar a terme cap obra d'infrastructura que en el cas de Barcelona triguen dècades a fer-se, presenten fortes oposicions ciutadanes, tenen risc d'esvorancs i escletxes pel mal terreny barceloní, costen tota una partida anual d'inversió en infrastructures, per no dir la urgència de l'augment de capacitat.

I torno a fer la pregunta: els Civia porten els sistema ERTMS?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 20/03/2008 13:57

EUKibo ha escrit:I torno a fer la pregunta: els Civia porten els sistema ERTMS?
No, no el porten instal·lat. També s'ha parlat d'instal·lar un sistema de conducció automàtica (tipus ATO) als túnels de Barcelona.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 20/03/2008 14:03

Potser seria qüestió que la propera remesa de trens Civia que comandés Renfe la demanés amb el sistema ERTMS ja integrat tot just ara que s'han plantejat la implantació als túnels urbans de Rodalies Barcelona i Cercanías Madrid.

En qualsevol cas, a Barcelona jo potser només aplicaria al sistema al túnel de Catalunya per a ser una mica més realistes. Ja que canviar tots els trens alhora seria molt lleig davant altres nuclis de Rodalies que s'empassarien els trastos de Barcelona mentre aquí ens quedem amb tots els Civia o 447 amb el nou sistema implantat. Si només s'implantés el sistema al túnel de Catalunya (pel que ara hi circulen més trens amb un interval de temps més petit i que encara necessita que ho sigui més) per aquest túnel només s'haurien de fer passar els trens amb el sistema implantat perquè només que hi hagi un tren que no el porti ja fot tot el sistema dels cantons mòbils i ho colapsa. En canvi pel túnel de Passeig de Gràcia es podria permetre mentre els desguassen ja d'una vegada trens com els 440 que per la seva vida útil ja esgotada no sortís rentable la implantació del sistema i mentre s'incorporen nous trens millors millor això que no res.
EUKibo l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 20/03/2008 14:09, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/03/2008 14:08

EUKibo ha escrit:La font és LA VANGUARDIA. Cito textualment:

(...)
En esta cuantificación se parte de que, del total, por sentido, 120 convoyes serán peninsulares y tendrán su estación de referencia en Sagrera, mientras que 60, los europeos, se vinculan a Sants. Los otros 60 son regionales. La hipótesis es que todos los servicios de largo recorrido - los AVE y los no AVE que conectarán con las zonas de España que no haya alta velocidad mediante vehículos de ancho variable- y los de media distancia - se incluyen las relaciones entre las ciudades catalanas- circularán por el nuevo trazado.
Ja... i es deuen pensar que passant tots els Regionals a AV en faran prou. I la gent de Torredembarra, Cambrils, Valls, Sils, Flaçà, Cervera, etc. que es toquin la pera, oi? O potser posaran canviadors d'ample al Gornal i a la Trinitat?

Això no s'aguanta per enlloc!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 20/03/2008 14:19

Guigui ha escrit:O potser posaran canviadors d'ample al Gornal i a la Trinitat?
Efectivament, caldrien intervanviadors d'ample aquí on dius tu.

Vilafranca guanyarien Regionals.
Es podria anar per la LAV entre Granollers i Vilanova, on es podrien construir canvis d'ample. D'aquesta manera tot el tram central de la R2 estaria lliure de Regionals i aquests no afectarien ni el més mínim a la xarxa de Rodalies.

Sembla que l'article només parla dels túnels (canvi de via a Sants/Gornal i Sagrera/Trinitat), que també estaria bé ja que en el tram central la R10 podria guanyar freqüències. Si us fixeu tant la R10 com la R1 que són les dues línies que passaran pel Gornal són les dues que tenen Civia. Potser això vol dir alguna cosa.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 20/03/2008 14:28

Seguiran existint regionals d'ample ibèric que circulin pels túnels que ho fan ara.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/03/2008 14:45

victorcasta ha escrit:Seguiran existint regionals d'ample ibèric que circulin pels túnels que ho fan ara.
Aquí rau tot plegat, i això és el que sempre he suposat. Per tant, que es deixin de mandangues i diguin les coses pel seu nom: els túnels d'Aragó i Pl. Catalunya no seran exclusivament per a Rodalies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 20/03/2008 15:21

Ja sabem tots plegats que els periodistes entenen el que volen. Pot ser que al estar Rodalies i MD de Renfe gestionats per la mateixa direcció, els incloguin en el mateix paquet i només els anomenin Rodalies, i separin els MD AV.

Però seguiran existint regionals per via convencional quan la LAV estigui completada. N'hi circularan molts menys, esclar, sobretot els trens a Lleida i Girona, que al parar els trens al mateix lloc on ho feien habitualment, la gran majoria tirarà als Avant.

Però la gent que ve de la ciutat de Tarragona (i mentre no es concreti el projecte de trasllat de l'actual estació) preferiran els Catalunya Exprés que anar fins a Perafort. Diferent serà per aquells que vagin a Barcelona des de Tortosa i de la Costa Daurada, per exemple, que podran avantatjar-se de la LAV anant en via convencional fins a l'alçada de l'aeroport de Reus i des d'alla canviaran d'ample per entrar a la LAV fins a Barcelona.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 23/03/2008 11:19

Jo crec senzillament que la tendència és a desaparèixer. Hi haurà els Rodalies Barcelona i els Rodalies Girona que cobriran totes les estacions que ara cobreixen Regionals. Hi haurà potser algun servei de Regionals però és impensable com poden ficar trens "ràpids" que no paren a totes les estacions per una infrastrucutra de Rodalies que paren a totes les estacions. El que és absolutament inadmissible és el sistema actual que s'està 15min sense passar cap tren perquè el Regional pugui anar ràpid. Qui tingui pressa que agafi l'AVE, la resta (sent realistes) volem Civia cada 5min que parin a totes o gairebé totes les parades.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 23/03/2008 12:14

EUKibo ha escrit:o crec senzillament que la tendència és a desaparèixer. Hi haurà els Rodalies Barcelona i els Rodalies Girona que cobriran totes les estacions que ara cobreixen Regionals. Hi haurà potser algun servei de Regionals però és impensable com poden ficar trens "ràpids" que no paren a totes les estacions per una infrastrucutra de Rodalies que paren a totes les estacions. El que és absolutament inadmissible és el sistema actual que s'està 15min sense passar cap tren perquè el Regional pugui anar ràpid. Qui tingui pressa que agafi l'AVE, la resta (sent realistes) volem Civia cada 5min que parin a totes o gairebé totes les parades.
Això seras tu només. Jo, i diria que la majoria de gent que conec, volem trens en la millor freqüència possible, que tardin el menys possible i que siguin el més còmodes possibles fent els menys transbords possibles. En resum, una demanda insatisfactible. Aleshores es mira de buscar la millor opció. En aquest cas, regionals que connectin ciutats un xic distants amb velocitats mitjanes relativament altes (i sense gaires parades), i rodalies que uneixin pobles petits amb aquestes ciutats. I apart que hi caben trens suficientment (una infraestructura així és relativament dificil de colapsar), si no hi ha suficient infraestructura, se'n construeix de nova. No és el que es fa amb les autovies? Doncs això.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 23/03/2008 20:15

Segons el que dius doncs vols trens "lents" i pròxims alhora que trens ràpids. A la mateixa via no hi caben.

Ja t'has respost tu mateix. Si no hi caben es contrueix una altra autovia. Doncs bé, ja està contruida: Línia convencional Rodalies amb la freqüència necessària i sense interferències i la nova "autovia" és la LAV. La LAV sense parades i les vies convencionals amb parades.
Exemple: Girona -(com fins ara)- Granollers |connexió ibèrica-internacional|- BCN Sagrera - BCN Sants - El Prat - Aeroport(futur nou accès de TAV). D'aquesta manera el servei de Rodalies entre Granollers i Barcelona no pateix cap alteració. I els trens de Sant Celoni com que tenen menys freqüència poden compartir vies amb els Regionals.

Tornant al tema:
Els Civa estan ja dissenyats per a admetre els dos amples. Un dels dos túnels de Barcelona podria adaptar-se a ample internacional d'aquí a no gaire temps. Aquest túnel jo faria el de Passeig de Gràcia i l'accès a l'estació de França per així aprofitar aquesta estació per a apartar trens.
A més per Passeig de Gràcia es poden fer passar la futura R1 Maçanet/Lloret-St.Vicenç i la futura R10 Mataró-Aeroport que són precisament les que estan utilitzant els Civia. La futura R4 Manresa-Terrassa-Aeroport també hi ha rumors que agafarà trens Civia.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 23/03/2008 21:12

EUKibo ha escrit:Segons el que dius doncs vols trens "lents" i pròxims alhora que trens ràpids. A la mateixa via no hi caben.

Ja t'has respost tu mateix. Si no hi caben es contrueix una altra autovia. Doncs bé, ja està contruida: Línia convencional Rodalies amb la freqüència necessària i sense interferències i la nova "autovia" és la LAV. La LAV sense parades i les vies convencionals amb parades.
Exemple: Girona -(com fins ara)- Granollers |connexió ibèrica-internacional|- BCN Sagrera - BCN Sants - El Prat - Aeroport(futur nou accès de TAV). D'aquesta manera el servei de Rodalies entre Granollers i Barcelona no pateix cap alteració. I els trens de Sant Celoni com que tenen menys freqüència poden compartir vies amb els Regionals.

Tornant al tema:
Els Civa estan ja dissenyats per a admetre els dos amples. Un dels dos túnels de Barcelona podria adaptar-se a ample internacional d'aquí a no gaire temps. Aquest túnel jo faria el de Passeig de Gràcia i l'accès a l'estació de França per així aprofitar aquesta estació per a apartar trens.
A més per Passeig de Gràcia es poden fer passar la futura R1 Maçanet/Lloret-St.Vicenç i la futura R10 Mataró-Aeroport que són precisament les que estan utilitzant els Civia. La futura R4 Manresa-Terrassa-Aeroport també hi ha rumors que agafarà trens Civia.
També a la R3, pero en aquest cas, seran una altra classe de Civia, els Alpino, ja hi ha un fil obert per aquest tema. Jo em contiuo mostrant asceptic davant la hipotetica arribada daquest material cap al 2010 :blah


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 24/03/2008 3:03

EUKibo ha escrit:Els Civia estan ja dissenyats per a admetre els dos amples.
I a les 447, i les 450, i les 451 se'ls hi poden cambiar els bogis per uns d'ample UIC.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/03/2008 12:03

EUKibo ha escrit:Segons el que dius doncs vols trens "lents" i pròxims alhora que trens ràpids. A la mateixa via no hi caben.
I tant que hi caben! Nombrosos exemples a Europa ho demostren.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 26/03/2008 23:10

Guigui ha escrit:
EUKibo ha escrit:Segons el que dius doncs vols trens "lents" i pròxims alhora que trens ràpids. A la mateixa via no hi caben.
I tant que hi caben! Nombrosos exemples a Europa ho demostren.
Qué bé que es viu a Europa...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 28/03/2008 21:35

Si al final la ex candidata del PP per catalunya Dolors Nadal tindrà raó, "estem a la cua d'europa i d'espanya" :'(


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 28/03/2008 22:10

UT440_132M ha escrit:Si al final la ex candidata del PP per catalunya Dolors Nadal tindrà raó, "estem a la cua d'europa i d'espanya" :'(
"De Espanya i de Europa", voldràs dir... :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 30/03/2008 13:26

Ahir dissabte,el Blanes(17.09)-Hospitalet(18.38),servida per una doble composició de civia 463+464,una d'elles,la 463-213(l'alta no m'hi vaig fixar),anava amb uns quatre cinc minuts de retard,plena de gent i la pantalla posava tota l'estona proxima parada Malgrat de Mar o alguns cop sortida desde "Blanes",tot i ma megafonia no funcionava.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 12/04/2008 21:31

Avui,el rodalies que surt de Blanes a les 17.09 i el que surt de Maçanet a les 17.23 s'han realitzat amb doble de civia

Bueno,el de Maçanet no estic gaire segur,a les 18.59 per Sants ha passat una doble de civia sense teleindicadorsi anava cap a l'Hospitalet i li ha costat obrir portes,i estava apagat peró amb passatgers,i dos minuts mès tard ha passat una doble de 447 amb destinació Hospitalet,un d'aquests trens era el procedent a Maçanet(m'imagino que el doble civia),i l'altre segons horaris era procedent de Ripoll(doble de 447 anant a Ripoll???,una mica extrany???)Desprès ha passat un cap a Martorell.
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/04/2008 17:32, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 12/04/2008 21:52

Jo t'asseguro que 447 doble aquesta tarda no pas de Ripoll ni de Ribes. Jo he estat allà i el de les 17.32 de Ribes era una 447 senzilla, i el de les 18.32 de Ripoll una 440R, la 149C 149M 208R pantone. Possiblement venia de Terrassa a sapiguer, però no procedia de la C3.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”