Re: Futur servei linia Puigcerdà
Publicat: 19 feb. 2013, 23:14
El que diu el Sr. Batlle no és ni molt menys evident. Podem pensar en el que es vulgui a la Tor de Querol però el que definirà el que és o no possible és el que es pugui fer al túnel de Barcelona on evidentment els trens de la R3 s´han d´adaptar al trànsit de la resta de línies. Per tant està molt bé pensar en com son de dolents els que fan els horaris actualment (la Generalitat de Catalunya) però potser si es fa una anàlisi més acurada no es pot fer gaire millor. I el que és evident que el que "mana" a l´hora de fer els horaris de la R3 és el seu encaix al tram Barcelona - Vic, on estan els viatgers, i no l´hora d´arribada a Puigcerdà.Sagrerenc ha escrit:A les diferents xarxes regionals franceses (réseaux TER) s'està implantant progressivament el cadenciament horari, de tal manera que els trens surten sempre als mateixos minuts, per tal d'optimitzar l'explotació ferroviària. La línia Tolosa-La Tor ja està cadenciada; en canvi, els horaris de l'R3 són totalment anàrquics:Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Els enllaços a la Tor de Querol
La Tor de Querol és un nus de tres línies que pertanyen a tres administracions diferents: Tolosa, Montpeller i Barcelona. Si no es vigila perquè els horaris vagin una mica d'acord, surt la descoordinació actual i qui intenta fer servir el tren s'ho deixa córrer. Per corregir-ho, no cal cap reunió important. És suficient, potser per alcaldes o consells, aconseguir que els prospectes horaris de la línia R-3 incloguin en cursiva les continuacions a Ax, Foix, Tolosa i Montlluís i que els prospectes de les línies Tolosa-La Tor i Vilafranca-La Tor incloguin en cursiva continuacions a Ripoll, Vic i Barcelona. Si des dels pobles s'aconsegueix, i després es vigila que no es perdi, els enllaços a la Tor ja s'aniran coneixent i posant bé.
Es podria fer un cadenciament dels trens de l'R3, amb sortides de La Tor a les hores parelles en punt i arribades al minut 13 de les hores imparelles, creuant-se a Planoles al minut 36/37 de les hores parelles.
En sentit nord, és tan fàcil com allargar el R3 que arriba a Puigcerdà a les 20.03 (dl, dv) i 20.06 (ds, dg, festius), avançant-lo si cal una miqueta per tenir marge.Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Es tracta només d'adaptar els horaris perquè un dels trens del matí cap a Barcelona sortís de la Tor després de l'arribada del nocturn de París i, a la inversa, que un dels trens de Barcelona arribés a la Tor poc abans que sortís el nocturn a París.
Si del que es tracta és de portar els francesos a la Costa Daurada, sempre serà més còmode crear un enllaç TrenHotel + Regional Express a l'Estació de França.Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Entre l'arribada del tren de París al matí i la seva sortida al vespre, a la Tor hi una diferència d'un xic més de dotze hores. Aquesta diferència ofereix marge per anar fins a Tortosa i tornar, ja que cada viatge demanaria cinc hores i quart, tenint en compte la limitació a 120 km/h que té el material apte per pujar la collada de Toses. Amb la necessària propaganda als centres turístics de la Costa Daurada, això permetria oferir un retorn més atractiu a alguns turistes nord-europeus.
Pel que fa a la resta de l'article, estic d'acord al 99%, llàstima que la classe dirigent faci cas omís a la gent que en sap.



