Em reafirmo, no tan sols en que turísticament amb vapor guanyaria molt, sinó que HAURIA D'ANAR ESSENCIALMENT AMB VAPOR.
Perdoneu, però algú ho havia de dir
Salut !!
Re: Tren del ciment
Publicat: Dimarts 01/03/2011 20:49
Autor: liniadelRipollés
Realment fer a vapor el servei suposaria un augment de viatgers molt considerable.
Segurament seria necessari ampliar el parc de cotxes i passar a fer creuaments a Jardins Artigas.
Re: Tren del ciment
Publicat: Dimarts 01/03/2011 22:45
Autor: 437.001
M´he quedat amb cara de tonto mirant el you tube.
Feia seeeeeeegles que no veia una locomotora de vapor en marxa.
Realment, recuperar la tracció vapor en aquesta línia seria un pas endavant molt important.
El sr. col.leccionista d´Ejea podria estar a favor de cedir la 13 i permetre la seva restauració?
No n´estic segur, però crec que un dels seus tramvies (un ex-Saragossa) es troba restaurat i en servei a La Corunya.
Tot i que estaria bé que tornés a Saragossa, ara que la capital aragonesa recupera el tramvia.
I bé, ja podrien recuperar algun tramvia antic a BCN per fer-lo circular per algun lloc que no fos la línia del Tramvia Blau, a Nantes i a d´altres llocs bé que ho fan...
Re: Tren del ciment
Publicat: Dimecres 02/03/2011 12:01
Autor: genissimon
Fa uns 15-18 anys en demanava, crec, 10 milions de pessetes. Més el transport i la restauració la cosa s'enfilava bastant... També es va llegir la oferta de comprar una garrat a Sudàfrica. El problema era, a més dels diners que en demanaven, l'adaptació a l'ample de via de 600 mm (les sudafricanes són de 2 peus, uns 610 mm) que implicaria, segurament, substituir tots els eixos de la locomotora. L'enviaven desmuntada dins un contenidor de 30 peus. No en recordo el preu.
El problema inicial amb la AM105 era, a més del risc d'incendi, les guspires i la brutícia i soroll en passar per dins el nucli de La Pobla de Lillet, el subministrament d'aire comprimit per als frens i electricitat per a la senyalització del tren.
Al final, resultava més fàcil recuperar i reconstruir la SHE C, que no pas la 13 ex-Asland o la opció sudafricana.
En teoria, la primera dièsel SHÖMA estava calculada per, en cas d'emergència, poder arrossegar la AM105 i dos cotxes de viatgers de bogis.
Salut !!
437.001 ha escrit:[...]El sr. col.leccionista d´Ejea podria estar a favor de cedir la 13 i permetre la seva restauració?[...]
Re: Tren del ciment
Publicat: Diumenge 06/03/2011 10:59
Autor: xevi
Aquesta locomotora és propietat de FGC al igual que tot el material que s'hi exposa en el tren del ciment? Si és així deu n'hi do el que tenim, entre FGC, TMB, Vilanova i d'altres no ens podem queixar, tot i que trobo que no li treim massa profit.
El Tren del Ciment, un somni de la Pobla i Castellar que perd pistonada i és deficitari
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments de la Pobla i Castellar de n'Hug, així com el Consell Comarcal, perquè ajudin a executar un pla per reflotar aquest equipament
Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d'euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n'Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l'1 de juliol de l'any 2005, després d'una interminable llista d'atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l'aeri d'Olesa.
Informació a fons a l'edició impresa
Insisteixo, cal que funcioni bàsicament a vapor. Tot i que amb els temps que corren haurem de conformar-nos a veure'l continuar funcionant.
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments
DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.
«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.
Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.
Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.
Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.
Salut !!
Re: Tren del ciment
Publicat: Divendres 20/01/2012 22:57
Autor: davidbarna
genissimon ha escrit:Avui surt publicat a la web l'article sencer:
Ferrocarrils de la Generalitat demana a la Diputació que hi aporti diners i una major implicació als ajuntaments
DOLORS CLOTET Paradoxes de la vida. El que en el seu dia va costar sang, suor, llàgrimes i una inversió de 4 milions d´euros, ara és un atractiu en entredit perquè és deficitari. El Tren del Ciment, un projecte somiat a la Pobla i Castellar de n´Hug des de la dècada dels 80 del segle passat i que es va posar en marxa l´1 de juliol de l´any 2005, després d´una interminable llista d´atzucacs, perd diners. Per això Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) està buscant la manera que sigui rendible. De moment no es planteja la seva continuïtat, i per això no es tancarà com ha passat amb altres equipament com l´aeri d´Olesa.
«No entra en els nostres plans tancar-lo». Així ho ha assegurat a Regió7 Enric Ticó, president de FGC. Però en un context de dura crisi com l´actual, el Govern «no ens podem permetre el luxe de continuar perdent diners en aquest servei ». L´any 2011, el Tren del Ciment va generar pèrdues per valor de 98.101 euros, una mica menys dels 104.700 dels que preveien els seus gestors. Tot i haver-se registrat menys pèrdues de les que comptaven, es tracta d´unes xifres deficitàries que no són acceptables. El tren va tenir uns ingressos de 72.900 euros i en canvi unes despeses de 171.000 euros. Ticó ha assenyalat a aquest diari que «és molt difícil disminuir despeses», perquè el que hi ha ara, tres treballadors, és el mínim imprescindible per poder prestar el servei.
Per això l´executiu ha encomanat al seus tècnics que dissenyin fórmules per treure més rendiment d´un recurs que té la sort de ser molt més que un simple atractiu turístic: és una aposta estratègica per al reequilibri territorial de l´alt Berguedà. Per això, FGC és sensible al que suposa aquest equipament per a la zona: «volem reflotar el Tren del Ciment», ha assegurat Enric Ticó. Per fer-ho, han demanat el suport econòmic de la Diputació. I també que els ajuntaments per on transcorre el trajecte ferroviari, la Pobla de Lillet i Castellar de n´Hug, s´hi impliquin. «No els demanen diners», ha detallat Ticó. El que se´ls ha plantejat és que aportin idees perquè el Tren del Ciment generi més ingressos, perquè sigui més conegut i l´utilitzin més persones. A més, Enric Ticó ha assenyalat la necessitat que els consistoris esmentats també s´involucrin en el seguiment i l´execució d´aquest pla. Aquest treball també hauria d´apuntar les causes de la davallada del nombre de viatgers, que el 2011 va ser de 18.006, el 26% menys amb relació a l´any 2010. També és la xifra més baixa de viatgers que ha registrat mai el tren.
Tot i la difícil situació, Enric Ticó ha llançat un missatge de confiança en aquest equipament per part de l´executiu català: «no ens rendim». El president de FGC ha dit que cal saber treure el suc del fet que el Tren del Ciment sigui «l´únic exemplar de tren industrial de Catalunya, hem de saber-ho vendre millor». Sigui com sigui, el Tren del Ciment obrirà portes el 31 de març i fins al 4 de novembre. I la previsió és que mantingui congelats els preus dels bitllets.
Insisteixo novament, que hi posin vapor... L'atractiu es multiplicaria i els ingressos, tant per al ferrocarril com per a la comarca, també.
Salut !!
Vaig anar a conèixer-lo a finals de l'any passat. Llavors ja em va donar la sensació de què la cosa no rutllava massa. La meva sensació és de què allò es gestionava com una oficina administrativa més i que els treballadors s'ho prenien com si fos una feina qualsevol. Faltava passió pel que es feia. Potser si qui ho gestionés fos una associació es podrien fer més coses, que alhora generessin més ingressos.
De tota manera, també cal que tinguin en compte un petit detall: aquesta tardor fou molt dolenta pel que fa a l'activitat boletaire, que és sovint l'excusa per anar de turisme al Berguedà. Si la temporada de bolets hagués estat més bona, probablement la caiguda de passatgers hauria estat menor.
Re: Tren del ciment
Publicat: Divendres 04/04/2014 23:37
Autor: oriolp13
Demà inicia una nova temporada el tren del Ciment, i per el que sembla per les fotos que ha penjat FGC al seu facebook, l'estació dels Jardins Artigas ha recuperat la segona via.
Viatge commemoratiu del centenari del Tren del Ciment
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va fer ahir el viatge commemoratiu del centenari del primer servei públic de viatgers del Tren del Ciment. Anomenat popularment “carrilet”, aquest tren feia un recorregut que s’iniciava a la fàbrica de ciment Asland, a Castellar de n’Hug, i anava fins a l’estació de Guardiola-Bagà, on enllaçava amb la línia que arribava a Manresa. El Tren del Ciment va funcionar com a ferrocarril industrial fins a l’1 d’agost del 1914, quan va començar a prestar servei públic de viatgers. Actualment, el Tren del Ciment és un tren turístic, operat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
El punt de sortida del viatge va ser l’estació de La Pobla de Lillet i el punt d’arribada, l’estació del Clot del Moro on el conseller Vila, acompanyat del director general d’FGC, Pere Calvet, de la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, i dels alcaldes de la zona va poder veure diferent material històric com la locomotora de vapor, el cotxe de viatgers, o vagons de càrrega. També va visitar l’exposició “Tren del Ciment, company de viatge” inaugurada el 13 de juny dins el marc dels actes del centenari. L’exposició itinerant, actualment ubicada a l’antiga estació de tren de Guardiola de Berguedà, mostra la història del Tren del Ciment des dels inicis a través de les anècdotes viscudes per una família de tres generacions que van treballar a la fàbrica de ciment i al tren. Més informació: www.trendelciment.cat
Localitzen una locomotora centenària del Tren del Ciment en un ferroveller de l’Aragó
Experts i aficionats als trens asseguren que es tracta d’una de les locomotores de l’antic carrilet Guardiola - Castellar de n’Hug, desaparegut l’any 1963
Tant de bo FGC o qui sigui la pogués comprar i restaurar i així posar-la en funcionament...