Qüestió:
Publicat: 13 maig 2015, 19:24
El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Avui a la meva estació he probat i l'empleat que m'ha atés ho ha intentat d'aquesta manera, però no podia llegir-la. Almenys ha estat més educat i atent que el personatge del Punt d'Informació que em va maltractar i va avisar a seguretat que vingués amb gossos.victorcasta ha escrit:Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
DonToni ha escrit: ...
He presentat una reclamació, però no servirà de res. En el reglament diuen que les targetes deteriorades "no són subjete de ser bescanviades", cosa absurda donat que es casquen del mateix ús diari i normal. Com qualsevol mercaderia deurien tenir una garantia, però no és el cas.
...
Traduit ràpidament: el desgast natural és culpa de l'usuari. I si no es pot llegir, que és conseqüència del desgast, no te la canvien.Senyor Esteban,
Responem a la comunicació en relació amb un bescanvi del vostre títol de transport.
Abans de tot, us recordem que la conservació dels títols de viatge és responsabilitat dels seus propietaris.
Així mateix, us indiquem que els empleats de TMB efectuen el bescanvi dels títols de viatge, ben conservats, la banda magnètica dels quals no pot ser correctament llegida pels validadors, respectant les mateixes característiques que el títol original en els casos en què es puguin observar visualment.
Per tot l’exposat, sentim informar-vos que no podem accedir a cap petició al respecte.
Lamentem les molèsties i us saludem atentament.
Servei d’Atenció al Ciutadà
Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.victorcasta ha escrit:Sí, sempre i quan no tingui la banda magnètica il.legible. En tot cas, és necessari entrar en mode agent a la màquina per poder fer qualsevol bescanvi.Renfe445 ha escrit:El duplicador de targetes que hi ha a les màquines expendedores també serveixen per fer bescanvis de targetes fetes malbé? És un interrogant que l'he estat desant al meu cap durant força temps...
Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.
La majoria de títols dels que es fa perquè la banda està malmesa, però hi ha vegades que fregant la banda, la MAE pot llegir-la. No conec la política que es fa a Metro, però a FGC els agents ténen una mica de marge d'actuació sempre i quan, l'acció sigui per deixar al client satisfet.raulitinbcn ha escrit:Tots els bescanvis que es fan, almenys a TB i FMB, es fan per dir d'una manera ''a la vista''. Clar que el bescanvi es fa perquè no funciona la banda, llavors no hi ha mètode de comprovar-lo diferent a una inspecció visual. Un cop l'agent, a metro, a imprès la targeta nova, a ell li surt un tiquet què, junt la targeta vella, a de donar a l'empresa a un ''sobre de rebuig''. L'empresa ha de comprobar que es un bescanvi verídic, de que el nou títol s'ajusta al entregat, en cas contrari, el agent es el responsable del ''frau''.
No hi ha límits de bescanvis i ja es compta que en títols trimestrals aquestes coses passen. La diferència entre tres T-Mes i una T-Trimestre (de 1 zona) són 16 euros, de debò gastaries més en transport per això? Per cert, has pensat en canviar el lloc on guardes la targeta per un altre d'un altre material? Normalment, aquests títols es gasten més quan estan en contacte amb plàstic, per exemple, el de les fundes de targetes.DonToni ha escrit:Jo ja ho he dit: passo de comprar mai més T-trimestres. L'única alternativa que em donen es que les bescanvii "quan comenci a esborrar-se les dades de la impressió tèrmica" i això ja ocorreix als quinze dies.... que esperen, sis bescanvis en tres mesos? Ni de conya.
Tenint present que dius que és de dues zones, la resta d'operadors no TMB que fas servir per anar a la destinació de la zona 2 també es van rentar les mans per canviar-te la tarjeta?DonToni ha escrit:Això m'ho van explicar, naturalment no va ser la persona d'Informació que va cridar a seguretat amb els gossos perque em negava a rebre la resposta que vaig rebre (i estafar-me 23 dies de viatges il·limitats de dues zones)
Fer un bescanvi es una pèrdua de temps i molèsties innecessàries que serien acceptables un cop cada 3 mesos, però no cada 15 dies (la meva T-Mes actual ja s'ha esborrat als 15 dies)victorcasta ha escrit:
No hi ha límits de bescanvis i ja es compta que en títols trimestrals aquestes coses passen. La diferència entre tres T-Mes i una T-Trimestre (de 1 zona) són 16 euros, de debò gastaries més en transport per això? Per cert, has pensat en canviar el lloc on guardes la targeta per un altre d'un altre material? Normalment, aquests títols es gasten més quan estan en contacte amb plàstic, per exemple, el de les fundes de targetes.
I a Viena també van amb targetes sense contacte. Són tan avançades que ni necessiten aparell de lectura per a ser interpretades: n'hi ha prou amb una ullada (sí, amb aquell giny inaudit anomenat ull humà) per saber si és vàlida o no. L'únic "trasto" que es fa servir en aquell sistema són unes validadores de l'any de la picor, dotades exclusivament d'una ranura, on introdueixes els títols multiviatge (els abonaments no calen) i et marca el lloc i hora. Ah, i només a la primera validació; durant el període de validesa del títol, no cal tornar a marcar.DonToni ha escrit:Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
Guigui ha escrit:I a Viena també van amb targetes sense contacte. Són tan avançades que ni necessiten aparell de lectura per a ser interpretades: n'hi ha prou amb una ullada (sí, amb aquell giny inaudit anomenat ull humà) per saber si és vàlida o no. L'únic "trasto" que es fa servir en aquell sistema són unes validadores de l'any de la picor, dotades exclusivament d'una ranura, on introdueixes els títols multiviatge (els abonaments no calen) i et marca el lloc i hora. Ah, i només a la primera validació; durant el període de validesa del títol, no cal tornar a marcar.DonToni ha escrit:Si no m'equivoco a Paris funciona el Navigo, una tarja sense contacte, a Saragossa agafo el tramvia amb una targeta recarregable molt resistent... i avui a Mou TV es vanagloriaven de que TMB porta 25 anys amb el mateix sistema. Ni aixì, abans duies un carnet identificatiu i no existia el problema de les "dades esborrades"
Ja veieu, que avançats que són. I fa dècades que no s'han hagut de "reinventar".