Pàgina 4 de 4

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Divendres 06/12/2024 22:01
Autor: 122-042-132
Gran noticia i gran recuperació. Els MAN tornen a Martorell, ara caldrà la seva rehabilitació, i tant de bo és recuperin per poder fer-hi viatges. Tanmateix molt bona notícia. Gràcies a Tothom que ho ha fet possible. Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Divendres 06/12/2024 22:04
Autor: 122-042-132
Pregunta:
S'ha recuperat el tren complet?

Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Divendres 06/12/2024 22:17
Autor: metring
122-042-132 ha escrit: Divendres 06/12/2024 22:04 Pregunta:
S'ha recuperat el tren complet?

Salut!
Diu que si


Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Divendres 06/12/2024 22:32
Autor: 122-042-132
Perfecte!
Moltes gràcies. Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Dissabte 07/12/2024 12:49
Autor: 122-042-132
Una nova pregunta. Els han dut a Martorell, o directament a Mòra. Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Diumenge 08/12/2024 15:21
Autor: 122-042-132
Sembla que la UTE 3000 l'han portat a les instal.lacions de FGC, a Manresa.
Segons ListadoTren. Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Diumenge 08/12/2024 19:09
Autor: 122-042-132
122-042-132 ha escrit: Diumenge 08/12/2024 15:21 Sembla que la UTE 3000 l'han portat a les instal.lacions de FGC, a Manresa.
Segons ListadoTren, són els automotors 3007 i 3012. Salut!

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Dilluns 09/12/2024 2:37
Autor: oscar440
122-042-132 ha escrit: Diumenge 08/12/2024 15:21 Sembla que la UTE 5000 l'han portat a les instal.lacions de FGC, a Manresa.
Segons ListadoTren. Salut!
S´han emportat el Naval de Martorell a Manresa?
122-042-132 ha escrit: Diumenge 08/12/2024 19:09 Sembla que la UTE 3000 l'han portat a les instal.lacions de FGC, a Manresa.
Segons ListadoTren, són els automotors 3007 i 3012. Salut!
Bé, ara modifiques el teu mateix missatge i parles del 3000, que és el MAN.

No et refiis del que diguin a ListadoTren, hi ha molta informació maliciosa.

Visita FGC: Espai Expositiu de la Cotxera de Rubí

Publicat: Dilluns 10/03/2025 22:23
Autor: wefer
Visita FGC: Espai Expositiu de la Cotxera de Rubí

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és un ens públic adscrit al Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, encarregat de gestionar diverses línies ferroviàries, trens turístics, estacions de muntanya i un parc astronòmic.
Descobreix l’Espai Expositiu de la Cotxera de Rubí

Endinsa’t en la història del ferrocarril amb aquesta visita guiada a l’espai de la cotxera de Rubí. Podràs veure una exposició de material històric, els vehicles més emblemàtics que van circular des del principi de l’electrificació de la línia del Vallès. A més, podràs gaudir de l’exposició permanent que commemora els cent anys de l’arribada del tren elèctric al Vallès el 1922.

Dies i hores de la visita:
Divendres 28 de març: 18:00 h i 19:00 h
Dissabte 29 de març: 10:00 h, 11:00 h, 12:00 h, 17:00 h i 18:00 h
Diumenge 30 de març: 10:00, 11:00 i 12:00 h
Més informació: https://visit.santcugat.cat/ferrocarril ... eriencies/

Vídeo de TV3 de material històric de FGC en moviment

Publicat: Dimarts 11/03/2025 12:18
Autor: metring
Ai, si tornessin a moure'ls!

Re: Vídeo de TV3 de material històric de FGC en moviment

Publicat: Dimarts 11/03/2025 22:42
Autor: Elefant
metring ha escrit: Dimarts 11/03/2025 12:18 Ai, si tornessin a moure'ls!
Magnífics els Navals, era realment un tren preciós, sobre tot amb la lliurea blava i groga. Al final crec recordar que es conserva algun, però sense intenció de que pugui circular, no?

Re: Restauració i museització de material històric de FGC

Publicat: Dimecres 02/04/2025 15:41
Autor: M1171-M1172-M1169...
Com ha canviat tot! Estaria molt bé veure'ls en acció un altre cop.
Sandy

Ferrocarrils cedeix material ferroviari per ser exposat... En el Museu del Ferrocarril de Mallorca

Publicat: Dilluns 28/04/2025 10:21
Autor: metring
:?

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... l-mallorca

Ferrocarrils cedeix material ferroviari per ser exposat en el Museu del Ferrocarril de Mallorca

Els vehicles cedits són un antic cotxe de viatgers del Cremallera de Núria i sis vagons fora de servei de la línia Llobregat-Anoia d’FGC
El traspàs amb la Fundació FERROCAIB permet donar sortida a aquest material i donar-li valor ferroviari, en el marc del museu ferroviari mallorquí


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) cedirà material ferroviari de la companyia, que actualment es troba fora de servei, a la Fundació FERROCAIB per a la Preservació, Estudi i Recuperació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de les Illes Balears, que el destinarà al Museu del Ferrocarril de Mallorca, per fer-hi un ús exclusivament ferroviari. Així ho estableix l’acord de cessió gratuïta que han signat el president d’FGC, Carles Ruiz Novella, i el president de la Fundació FERROCAIB, Guillem Febrer Fons.

El material cedit consisteix en un antic cotxe de viatgers del Cremallera de Núria i en sis vagons en desús de la línia Llobregat-Anoia. Es tracta de vehicles que Ferrocarrils ja havia donat de baixa com a material ferroviari i que no estaven inclosos en el catàleg de patrimoni històric a la companyia, que ja inclou vehicles similars en un millor estat de conservació. L’acord de cessió permet donar sortida a aquest material i donar-li valor ferroviari, en el marc del museu ferroviari mallorquí.

Amb aquest acord, la Fundació FERROCAIB, com a nova propietària dels vehicles, es compromet fer-ne un ús exclusivament ferroviari, dins del projecte de creació del museu, mantenint el material en condicions adequades i tenint present el seu valor simbòlic. En aquest sentit, la fundació assumeix tots els costos de les actuacions de conservació i manteniment del material cedit, alhora que en garantirà les condicions de seguretat.

Un dels vehicles cedits es tracta del cotxe de viatgers 21 del Cremallera de Núria, que ha iniciat l’operació de trasllat des del dipòsit de Ribes de Freser d’FGC, on es trobava actualment. El vehicle va ser construït a Alemanya l’any 1929 i va funcionar al Cremallera de Núria des de la seva inauguració l’any 1931. L’any 1984 va ser modernitzat.

Els altres vehicles cedits són dos vagons-plataforma de la línia Llobregat-Anoia d’FGC; tres vagons porta-carrils de la mateixa línia i un vagó de vores baixes que antigament s’havia utilitzat al Cremallera de Núria i que des del 2003 havia donat servei al Cremallera de Montserrat, un cop reconstruït als tallers de Martorell Enllaç de Ferrocarrils. Tots aquests vagons es trobaven actualment fora de servei en haver superat el període d’obsolescència.


Ferrocarrils ha catalogat una vuitantena de vehicles històrics

Els vehicles cedits ara a la Fundació FERROCAIB quedaven fora de la col·lecció del patrimoni històric d’FGC, que es compon de béns immobles (material mòbil, maquinària i objectes diversos), immobles (infraestructures i edificis) i diferent documentació (escrits, plànols i fotografies). Es tracta d’un valuós patrimoni, testimoni de l’evolució del transport ferroviari de Catalunya amb material del segle XIX, XX i XXI, però també de l’evolució del país, on consten, entre d’altres, una vuitantena de vehicles històrics catalogats.

L’Estratègia de Patrimoni Històric d’FGC té els objectius de millorar la preservació del patrimoni històric de la companyia, potenciar la seva divulgació i fer valdre el patrimoni ferroviari del país. L’estratègia permet a Ferrocarrils identificar i ordenar el nombrós i divers material històric i apropar-lo a la ciutadania, sigui amb la millora o creació de nous espais de preservació, la circulació de trens històrics, la digitalització de la nombrosa documentació històrica o la digitalització en 3D d’unitats de tren històriques.

La Fundació FERROCAIB ha treballat des de la seva creació en la preservació del patrimoni ferroviari de Mallorca. Actualment compta amb una important col·lecció de vehicles històrics, no només de l'illa, sinó també d'altres indrets d'Europa amb un gran valor històric i patrimonial.