wefer ha escrit: ↑Dimecres 21/05/2025 1:23
És que no s'està atacant el problema. El problema és que el bus (un altre dia podem parlar del Tram) no té prioritat semafòrica ni carrils exclusius reals. Aquest és el GRAN problema. En comptes d'això, es canvien el nom de les línies, s'elimina alguna parada, es modifica un recorregut... NO!
És com si casa teva s'està esfondrant i en comptes de reforçar els fonaments decideixes que la solució és pintar la cuina.
El tema amb la NXB és que no s'ha implementat, i en alguns casos s'ha des-implementat.
Les línies noves havien de racionalitzar el caos que hi havia abans, però s'ha mantingut tantes de les línies anteriors, amb recorreguts redundants entre elles, que costa molt d'operar totes les línies alhora, i llavors les freqüències meravelloses s'han quedat en bones intencions inicials, i el concepte de "saps que mai hauràs d'esperar massa en un transbord" ja no val (en cap de setmana la situació és escandalosa). Avui dimarts laborable he canviat una combinació de transport públic perquè, a mig matí, m'he trobat que havia d'esperar 13 minuts per un H8, que és la tercera línia amb més usuaris de la ciutat.
La bona notícia és que fer millores per a que els busos vagin més ràpids té avantatges per tot arreu. Els trajectes serien més ràpids, i com els busos acabarien els recorreguts més aviat, amb el mateix cost operatiu pots tenir millors freqüències i per tant millors transbords. D'altra banda la meva observació és que els busos de Barcelona s'aturen a un semàfor sempre entre parada i parada, tant sistemàticament, que em pregunto si no ho fan expressament per a que els horaris siguin previsibles.
Per una banda, haurien d'acabar el tramvia de la Diagonal, i eliminar o enviar a València - Mallorca vàries de les línies que ara fan excursions en paral·lel al tramvia (us estic mirant a vosaltres, 6, 7, 33 i 34). I d'altra banda caldria repassar totes aquestes línies que fan recorreguts que són en un 80% redundants amb d'altres línies, perquè llavors no són línies ni de cobertura, ni de capacitat. I fer servir els busos i conductors extra a la freqüència d'altres línies. Per exemple, tu ara veus el 52, i és bàsicament fer la D20 de Collblanc a plaça Espanya, i després fer la Gran Via entorpint al H12 i nosequantes altres línies que hi van, fins a Plaça Catalunya. Els recorreguts que s'hi poden fer són quasi tots factibles fàcilment amb el D20 o la L1 del metro, amb una freqüència teòrica de un bus cada 20 minuts.