Pàgina 4 de 4

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dilluns 20/12/2021 10:49
Autor: genissimon
Diari de Girona, 20 de desembre de 2021 ha escrit: L’autobús, assignatura pendent a les comarques gironines
L’associació Promoció del Transport Públic reclama que hi hagi més connexions i una millor coordinació amb el servei ferroviaris
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dilluns 20/12/2021 10:50
Autor: genissimon
Diari de Girona, 20 de desembre de 2021 ha escrit: Girona converteix en «permanent» la prohibició de pagar en efectiu al bus urbà
Només s’accepten les «targetes sense contacte» en una mesura que es va començar a aplicar l’estiu del 2020 per les restriccions de la pandèmia i s’ha mantingut perquè «la velocitat comercial del bus millora al no haver de donar canvi»
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dijous 28/07/2022 21:51
Autor: sag470
Adjudicats a Iveco la compra de 2 eléctrics.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... e=viewPcan

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dimarts 27/09/2022 9:54
Autor: genissimon
Diari de Girona, 27 de setembre de 2021 ha escrit: Anar més ràpid no és sempre la millor opció per desplaçar-se
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dijous 29/09/2022 9:48
Autor: genissimon
Diari de Girona, 29 de setembre de 2022 ha escrit: L’única via per a arribar a la UdG: pagar 170 euros de taxi al mes
L’estudiant, que pateix una discapacitat motriu del 65%, es va haver d’esperar quinze minuts a la parada de Correus fins que va arribar un taxi
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dimecres 08/11/2023 9:40
Autor: genissimon
Diari de Girona, 7 de novembre de 2023 ha escrit: TEISA reforça l'L6 i crea l'L16 per augmentar la freqüència de busos entre Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià
A partir del pròxim dilluns, cada línia tindrà una periodicitat de 15 minuts, a diferència d'ara que era cada mitja hora
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dilluns 18/03/2024 11:41
Autor: genissimon
Diari de Girona, 18 de març de 2024 ha escrit: «Anem a dins de l’autobús com si fóssim pollastres»
L’Ajuntament diu que no té constància d’acumulacions i que els conductors no ho han transmès i Teisa que el Departament estudia ampliar freqüències
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dimecres 20/03/2024 13:42
Autor: genissimon
Diari de Girona, 20 de març de 2024 ha escrit: Opinió: Tapi Carreras
Els pollastres en autobusos plens
[...]

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dijous 08/08/2024 9:26
Autor: genissimon
Diari de Girona, 8 d'agost de 2024 ha escrit: Opinió: David Céspedes
Girona 08 D’AG. 2024 5:46
Bus: una suma de deficiències

Una ciutat com Girona es mereix un millor sistema de transport urbà. Els usuaris reben diàriament i de manera constant un servei molt i molt deficient. Qui agafa el bus urbà sap perfectament que difícilment passa a l’hora, l’app que et permet consultar els horaris no sempre funciona, a moltes parades no hi ha la pantalla informativa que t’hauria de permetre saber quan falta per arribar l’autobús... en definitiva mai pots confiar a arribar a un destí a l’hora. En una paraula: no te’n pots refiar. I és una autèntica llàstima, perquè la flota d’autobusos ara sí que és més moderna i els busos són confortables i còmodes. No s’entén, però, com en una ciutat de les dimensions de Girona -no hi ha gaire distàncies llargues- no es puguin complir els horaris i no es puguin assegurar les freqüències.

Un exemple que no afecta directament el servei, però que sí que evidencia la deixadesa generalitzada instaurada a la ciutat és que, per exemple, en una marquesina del carrer Barcelona de la Línia 2 hi ha dos cartells anunciant una extracció voluntària de sang que se celebrava el febrer! O sigui, mig any després, encara hi ha els cartells enganxats. Ningú s’ha dignat a retirar-los i, evidentment, tampoc es fa neteja de les marquesines.

És similar al manteniment de la via del tren? Fa uns dies, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas va tardar ben poc a culpar a Adif (Estat) de no mantenir en bones condicions el ferrocarril arran d’un incendi en un vagó. Potser no li falta raó, però, també ha de vetllar pel bon funcionament i manteniment del seu transport urbà i no mirar-se tant el melic.

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Divendres 30/08/2024 8:52
Autor: genissimon
Diari de Girona, 30 d'agost de 2024 ha escrit: El rector de la UdG demana "repensar la xarxa de transport públic" per incloure les necessitats dels universitaris

Quim Salvi recorda que tenen aparcaments dissuasius "oberts a la ciutadania"

Aleix Freixas / ACN
Girona 30 D’AG. 2024 8:24

El rector de la Universitat de Girona (UdG), Quim Salvi, demana a les administracions "repensar la xarxa de transport públic" per tal que s'adeqüi a les necessitats que tenen els estudiants universitaris. Salvi assegura que la majoria dels que viuen a Girona arriben a les facultats "en bici o a peu" però constata que hi ha un problema amb aquells qui venen de poblacions properes, perquè la majoria ho fa amb el vehicle privat. Per altra banda, el rector recorda que la universitat té aparcaments dissuasius en diferents equipaments universitaris que estan "oberts a la ciutadania" però que no se'n treu tot el suc possible perquè no estan prou ben connectats.

La mobilitat per accedir a la Universitat de Girona és un tema que preocupa des de fa anys al rectorat. De fet, el principal emissor de CO2 de la UdG és la mobilitat d'estudiants i professors amb vehicle privat per arribar a les facultats. La manera per reduir aquesta contaminació només passa per una via: millorar la connexió de les facultats amb transport públic.

Per al rector de la UdG, Quim Salvi, aquest és un punt bàsic però lamenta que com a universitat no hi poden fer res. Per això demana a les administracions que tinguin en compte les necessitats de mobilitat dels estudiants per tal de reduir les emissions contaminants. Salvi recorda que l'únic que poden fer és "generar aparcaments dissuasius" i recorda que ja en tenen al Parc de Recerca i Innovació i al campus de Montilivi.

Malgrat tot, recorda que aquests aparcaments no compten amb estació de Girocleta. "Si hi arribés, potser els estudiants la farien servir per venir en bici i alguns treballadors aparcarien el seu vehicle a les facultats i baixarien al centre amb aquest mitjà de transport", assegura Salvi. Per això la solució passa per "repensar la xarxa de transport" perquè la comunitat universitària "equival a més d'un 10% de la població de l'àrea urbana de Girona" i per això té "una afectació molt important" en el trànsit del dia a dia.

Pla d'emergència energètica

En paral·lel als problemes amb la mobilitat, la Universitat de Girona treballa per reduir la petjada de carboni en altres matèries on sí que pot incidir-hi. Un exemple és el pla d'emergència energètica que es va aprovar a finals del 2021. Aquest projecte preveu reduir les hores de climatització dels edificis i fixa unes temperatures límit per als aires condicionats i la calefacció. Quim Salvi assegura que les mesures aplicades va permetre estalviar en el contracte de la llum i del gas en el moment de màxima inflació d'aquests subministraments. Ara que el preu s'ha relaxat, però, mantenen "la mateixa exigència perquè és una qüestió de planeta".

Les mesures sobre temperatures de climatització i reduir les hores que s'encenien els aparells va generar algunes queixes a les primeres setmanes. El rector assegura que les molèsties provenien d'algun sistema mal calibrat però que "amb el temps s'han anat corregint" i ara ja s'han resolt totes les incidències.

Un 45% menys d'aigua

Una altra acció que ha tirat endavant la UdG ha estat la reducció del consum d'aigua. Això permetrà que tanquin el 2024 amb una reducció del 45% en els litres d'aigua gastats. Un estudi preveu que al llarg de l'any acabin consumint 22.800 m3, mentre que el 2023 el van tancar amb un consum per sobre dels 40.000 m3. A més, aquest registre seria el més baix de la història de la universitat, ja que el 2020 tot i anul·lar bona part de l'activitat presencial per la pandèmia es van gastar 24.600 m3.

Re: Bus urbà a Girona i voltants

Publicat: Dissabte 12/04/2025 14:42
Autor: sag470
Entra en servei la reurbanització i la nova parada terminal de l'L3 i l'L4 de la plaça Joan Brossa en el marc del corredor de bus ràpid entre Girona i Salt

“Afavorim la mobilitat sostenible i activa; del transport públic i de vianants i ciclistes, i superem l’equador de les obres del corredor”, assenyala la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda
El nou eix facilita els serveis de transport públic i la mobilitat activa i s’està posant en servei per trams
Les obres del corredor de bus ràpid (BRCAT) compten amb una inversió de 5,5 MEUR i finalitzaran durant aquesta tardor


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica posarà demà dissabte en servei la reurbanització de la plaça Joan Brossa de Girona i dilluns que ve, 14 d’abril, la nova parada dels busos de l’L3 i L4, en el marc del nou corredor de bus ràpid (BRCAT) i de mobilitat sostenible que està configurant entre Girona i Salt. Així mateix, han finalitzat els treballs de millora a l’avinguda de Sant Narcís. Les obres d’aquest corredor tenen un pressupost de 5,5 MEUR --amb finançament de fons europeus MRR-- i finalitzaran durant la tardor que ve.

Amb l’entrada en funcionament d’aquestes millores “afavorim la mobilitat sostenible i activa; del transport públic i de vianants i ciclistes, i superem l’equador de les obres del corredor de bus ràpid entre Girona i Salt”, ha assenyalat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda.

Aquesta obra, que vol incentivar l’ús del transport públic, fent-lo més atractiu i competitiu respecte del vehicle privat, permetrà, un cop completada, “incrementar l’oferta de bus al corredor en un 40%, reduir els temps de viatge entorn als 6 minuts i incrementar la freqüència de pas dels autobusos de les línies L3, L4 i L9”, ha remarcat Paneque. A més, en la línia de “descarbonitzar la mobilitat en què està treballant el Govern”, el nou corredor, que també inclou un eix per a vianants i ciclistes, “afavorirà la mobilitat activa i descarbonitzada”.

Nus de mobilitat i ús ciutadà

La remodelació de la plaça Joan Brossa ha permès generar una gran plaça per a ús ciutadà d’uns 2.500 m2 per acollir la nova parada terminal de les línies L3 i L4 entre Girona i Salt, molt a prop de l’estació de ferrocarril i d’autobusos de Girona. Amb l’entrada en funcionament de la nova parada, es modifica el recorregut del tram final d’aquestes línies, que deixaran d’aturar-se a les places poeta Marquina i Marquès de Camps. L’actuació en aquest entorn també dona continuïtat al carril bici sota el viaducte ferroviari i inclou una nova estació de la Girocleta.

Així, aquesta actuació permet “optimitzar el recorregut d’aquestes línies de bus, així com facilitar l’accessibilitat i la distribució de les persones usuàries cap al centre de la ciutat i l’àmbit de les estacions de tren i d’autobusos”, ha ressaltat la consellera Paneque. “A la plaça Joan Brossa, hem generat un nus, un hub, de mobilitat sostenible”, ha definit. I, a més, “afavorim la integració de les infraestructures en l’entorn urbà”.

D’altra banda, la consellera també ha posat de relleu que “ara també han finalitzat les tasques de millora de l’avinguda de Sant Narcís, on s’ha remodelat i ampliat la calçada i una de les voreres per a facilitar el pas d'autobusos i vianants”.

Finalitzades les obres en aquests dos àmbits, a Girona ara els treballs es concentraran al passeig d’Olot, entre les rotondes d’Alfons Moré i el Pont del Dimoni per a configurar nous trams de carril bus i de carril bici. Així, a partir del juny s’actuarà a l’illot central i s’ampliarà amb un tercer carril el tram final d’accés a la rotonda del Pont del Dimoni, i es millorarà el paviment.

Eix Girona-Salt

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en execució des de l’estiu passat els treballs per a configurar un eix BRCAT entre Girona i Salt. Les obres abasten 3,5 quilòmetres i consisteixen principalment en la construcció d’un carril bus per sentit i d’un carril bici bidireccional per afavorir la mobilitat quotidiana entre els dos municipis. També inclouen millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat del trànsit, així com la mobilitat i l’accessibilitat de vianants. Els treballs s’executen per trams per a minimitzar les afectacions i el nou corredor s’està posant en servei a mesura que els treballs vagin finalitzant.

Pel que fa a les actuacions al municipi de Salt, al passeig dels Països Catalans, actualment estan molt avançades les actuacions al tram inicial entre els carrers Mercè Rodoreda i Miguel de Cervantes (entorn Espai Jove); un cop finalitzades, en les pròximes setmanes començaran els treballs entre aquest àmbit i la plaça Alfons Moré, al límit amb el terme municipal de Girona.

Els serveis d’autobús entre Salt i Girona transporten més de 3 milions de passatgers anuals a través de les línies urbanes L3, L4 i L9, a més de la demanda que canalitzen les interurbanes provinents de Caldes de Malavella, Olot, Amer i Arbúcies. Aquests serveis acumulen creixements molt elevats en els últims anys.

Així, el Girona-Salt és un dels 6 corredors que formen part de la primera fase de la xarxa de corredors de bus ràpid que el Govern està desplegant en àrees que formen un mateix sistema urbà i que estan especialment congestionades, per a potenciar l’ús de l’autobús.

L'acte protocol·lari previst per demà dissabte queda suspès com a mostra de condol per la mort d'una dona dijous a l'estació de busos de Girona

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... irona-salt