Crec que el túnel entre Passeig de Gràcia i Clot es va fer sobre l'any 1970. Per tant com bé dius per nassos les linies que passavent per el Clot morien a l'EDF per això abans tenia molte més activitat l'EDF que ara. Però la mania de voler fer Sants com estació que per força passin totes les linies es va cosntruir el tram CLot - Passeig de Gràcia!!!
Abans de l'any 1970 totes les línies sortien desde l'EDF, les linies del maresme passaven per el Ramal Marina: EDF- Poble Nou- St. ADRià
Aquest Ramal es va substituir per el de Sants-Catalunya-Arc de Triomf-Clot Unin el Clot i St-Adrià per un ramal que abans només era de Mercaderies. Algú sap si encara existeix aquest ramal de mercaderies?
Després també abans dels anys 70 habien les linies EDF-Passeig de Gràcia i EDF-CLot (Actualment encara existeixen aquests ramals però amb molt menys trens)
Estic totalment encontre que tots els trens hagin de sortir de Sants!!!!
Per acabar i seguint el tema del fil. L'estació del Nord era la que portava els trens fins als ramals bifurcats de Mobtcada capa a lleida, Puigcerda, manresa, etc.
Les meves preguntes son:
Les vies de L'Estació del Nord s'ajuntaven amb les de l'EDF que pujavent? Es adir: Un tren podia fer un servei Estació del Nord-Granollers? Actualment sé que Arc de Triomf té una Bifurcació que 1 va a Sant Andreu Arenal i l'altre va a CLot-Aragó. Per tant aquest Ramal Arc de Triomf- CLot-Aragó a existit sempre?
No ho tinc clar XD.
El que sé segur és que L'EDF No podia fer un servei fins a Puigcerdà ja que les vies que pujavent de l'EDF direcció Passeig de Gràcia pasaven i passen per sota de les del Nord o al revés les del Nord passaven per sota actual les de Arc de Triomf clar.
👍0👎0