Algú s'atreviria a "sobreposar" les instal.lacions actuals (Sephora, vestíbuls, zones tancades) sobre el mapa original de l'Avinguda de la Llum? O sobre un mapa buit...
Per cert, ahir vaig veure la peli "Crimen ferpecto" i hi sortia el Sephora.
Hora i data actual: 04 jul. 2026, 14:43
Entrada Autor: Dr. T » 30 ago. 2010, 08:54
Entrada Autor: metring » 30 ago. 2010, 09:12
Mira el mapa que tenim a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... de_la_Llum .Dr. T ha escrit:Bon dia!
Algú s'atreviria a "sobreposar" les instal.lacions actuals (Sephora, vestíbuls, zones tancades) sobre el mapa original de l'Avinguda de la Llum? O sobre un mapa buit...
Entrada Autor: Dr. T » 30 ago. 2010, 12:57
Entrada Autor: metring » 30 ago. 2010, 13:01
Per això ja està elbandero http://redferroviariabcn.blogspot.com/El LLOP ha escrit:M'agrada la idea. És un bon motiu per fer un fil: comparacions antigues-modernes. Bona feina.
Entrada Autor: Dr. T » 30 ago. 2010, 14:31

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » 30 ago. 2010, 17:13

Entrada Autor: Lluita1714 » 30 ago. 2010, 18:40
Entrada Autor: Dr. T » 31 ago. 2010, 08:35
Entrada Autor: Alemany » 31 ago. 2010, 10:46
Ara ho he fet més o menys de cap. La zona blava vindria a ser l'espai que ocupa aproximadament el sephora.Dr. T ha escrit:Bon dia!
Entrada Autor: Alemany » 31 ago. 2010, 11:11
En efecte, tal i com comenta Trytasa, hi ha hagut diferents projectes per reaprofitar l'espai "mort" de l'avinguda, o el que és el mateix, la zona de la mateixa que actualment no està ocupada pel Sephora. L'assumpte del DIR s'estudiava un cop es va construir el triangle, però no va arribar a cuallar. Em penso que alguna zona està ocupada com alguna mena de dependències d'el corte inglés o poder de l'fnac, no ho tinc gaire clar.Dr. T ha escrit:Article publicat a El País el passat 11/8
El que em fa por és aquesta frase: "Podría ser la última vez que viésemos así este lugar." FGC té la intenció d'"okupar" el que queda de l'Avinguda?

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » 31 ago. 2010, 13:56
Perdò per l'off-tòpic. Si no vaig errat, els preus més cars es troben al Passeig de Gràcia.Alemany ha escrit:..., el carrer Pelai segueix sent el carrer que més car ven o lloga el pam quadrat comercial.
Entrada Autor: Dr. T » 31 ago. 2010, 14:18
[...]mentre que en el cotitzadíssim Portal de l'Àngel (el carrer més car, a màxims de 2.400 euros el metre quadrat a l'any[...]

Entrada Autor: Lluita1714 » 31 ago. 2010, 14:23
Està ocupada per màquines d'aire condicionat i alguna bomba d'extracció d'aigua del Sephora. Com deia, conec a un que treballa en el manteniment de l'Fnac, i m'ha confirmat que serà l'ampliació del Sephora, i que les màquines s'hauran de resituar als laterals, dins del que abans eren les botigues, on ara hi han armariets de manteniment, neteja i pols.Alemany ha escrit:Em penso que alguna zona està ocupada com alguna mena de dependències d'el corte inglés o poder de l'fnac, no ho tinc gaire clar.
Entrada Autor: Alemany » 31 ago. 2010, 15:37
Trytasa Baldaquino ha escrit:Perdò per l'off-tòpic. Si no vaig errat, els preus més cars es troben al Passeig de Gràcia.![]()
![]()
Suposo que això va a tandes, com la borsa. Jo tenia un retall a on posava que era Pelai, a raó de comentar el "despilfarro" de pams quadrats verticals que suposaba l'edifici únic de planta baixa ocupat avui per la casa de modes Blanco, al costat de on va ser-hi la terminal de busos d'Alsina Graells.Dr. T ha escrit:[...]mentre que en el cotitzadíssim Portal de l'Àngel (el carrer més car, a màxims de 2.400 euros el metre quadrat a l'any[...]
Entrada Autor: Alemany » 31 ago. 2010, 16:05
Potser Lluita1714 ens ho pot consultar millor amb el seu amic, però segons els meus càlculs semiempírics, la part accessible al públic del Sephora correspondria aproximadament a la zona de passeig de l'antiga avinguda. És a dir, el passeig central de les columnes i part dels laterals. La zona antigament ocupada per les botigues és avui ocupada per dependències internes de la botiga, com son uns lavabos, imagino que part de magatzem i suposo també que alguna mena de passadís que fa les funcions de sortida d'emergència. Si comparem una foto antiga de l'avinguda amb una actual del Sephora, els espais d'accés públic resultants venen a ser molt semblants:Dr. T ha escrit:Hi ha una cosa que no em quadra: a l'Avinguda original, el passeig de les columnes era el carrer central i als seus costats hi havia les botigues. El Sephora ocupa el que seria el carrer central? Ocupa de punta a punta tot l'ample (interiors inclosos) del carrer i botigues de banda i banda? No sé si m'acabo d'explicar bé...

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » 02 set. 2010, 12:23

Entrada Autor: Lluita1714 » 02 set. 2010, 15:32
Torna a “Història del transport”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026