Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Publicat: Dimarts 10/12/2024 17:35
Una humil aportació: no volen reobrir el funicular fins al castell, i es deixaran aquesta pasta per a la L2?
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
Més que "reobrir" seria "reconstruir", que fins a on jo sé no queda gaire de l'estructura. A més, aquell funicular seria redundant amb el telefèric i quasi només tindria utilitat turística per pujar al castell.
O sigui que a més de l'L10 ara cal un altre línia per anar directe al centre, perque els señoritos de la Marina del Prat Vermell no hagin de fer trasbordament?jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 11/12/2024 22:53 Jo diria que esteu infravalorant que a la Marina del Port hi viuen 30 mil persones, a la Marina del Prat Vermell hi ha molts plans de creixement, i tota aquesta zona no té connexió directa amb el centre de la ciutat. I al anar per sota la muntanya, no hauria de ser una construcció complicada d'aquelles que has d'anar amb compte amb els edificis i els NIMBYs. Hi ha alguns projectes més prioritaris, però o són complicats tècnicament, o ho són políticament.
Home, per no fer el doble de volta, que s'hi arriba abans des de el Prat que des de Foc. La L10 dona tota la volta per Torrassa i Collblanc. Has d'anar enrere per anar endavant.
Doncs mala sort? Haver dit alguna cosa abans de que es fes l'L10, que tan dolenta sembla ser. Ara ja s'ha fet. A mi em fotria pagar amb els meus impostos una segona línia de Metro per un barri que tampoc està taaan poblat.
No és només el barri, es la fira, es el districte administratiu, és connectar amb l’aeroport, és tot el trajecte de la L2 al centre de BCN que no te res a veure amb el que farà la L8… Ens estem repetint tots una mica crecElefant ha escrit:Doncs mala sort? Haver dit alguna cosa abans de que es fes l'L10, que tan dolenta sembla ser. Ara ja s'ha fet. A mi em fotria pagar amb els meus impostos una segona línia de Metro per un barri que tampoc està taaan poblat.
A més es pot trasbordar també a l'L8 que s'està fent el perllongament.
T'has mirat la programació del Palau Sant Jordi?, i tots els museis i activitats que s'hi poden fer a la muntanya.Elefant ha escrit: ↑Dimarts 10/12/2024 16:25Em fascina que no s'utilitzi la xarxa de bus per omplir els petits forats amb poca demanda que queden lleugerament llunyans al Metro i enlloc d'això es vulgui fer un perllongament precisament a Montjuïc a on no hi va gaire gent. I per anar a l'aeroport ja s'està fent el nou accés de Rodalies, per què llavors un Metro redundant?LeoMetropol ha escrit: ↑Dimarts 10/12/2024 16:02Amb més raó de fer la connexió de la L2 amb l’Aeroport. Totalment cert que lo de les trinitats “clama al cielo”, però lo de la L4 a la Sagrera ja està en marxa.un Ànec ha escrit:
Jo un trasbordament de l'2 amb la 9 i la 10 i de passada servei a montjuïc ho veig bé. No és pas un macroprojecte i SEMBLA un projecte senzill. Però, el que volen es combinar-la amb la L9, espro que això no ho compliqui massa...
De tota manera, és cert que potser hi han de més útils. De fet, trens de la L2 fins l'aeroport probablement deixi pràcticament en desús els de la L9, crec, o és que algú ha vist molts hotels a Sarrià?
La gent s'esperarà als trens de la L2 en comptes de pujar a la L9
I això de que la L8 dona servei a aquella zona, jo que hi he treballat, és complicadillo. Foc és força lluny d’Ildefons Cerdà i encara que allarguin la L8 a Gràcia, desservirà zones llunyanes a la L2. Tenint en compte que als barris nous de la Marina del Prat Vermell s’hi suma el nou districte administratiu de la Generalitat a Foc, ho veig necessari. Jo mentre avancin, vistos els últims anys que s’ho ha menjat tot la L9…
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Com sempre es fa un excés ridícul d'infraestructura, a un nivell que no es troba enlloc del món i després a plorar que no hi han diners per d'altres coses. Bé, si a vosaltres us sembla bé que es malbaratin recursos d'aquesta manera qui seré jo per discutir-ho.
Sigues una mica menys arrogant, sobre tot si parles sense coneixement de causa. El Palau Sant Jordi i els Museus ja tal, quanta demanda hi ha regularment a la zona? Doncs això.
Saprofitarà com a cua de maniobres. És un tunel petit, d'uns 600 metres, molta més utilitat realment no li veig, potser per aparcar trens, ja que és doble via, però no se fins a quin punt cal...LeoMetropol ha escrit: ↑Dissabte 14/12/2024 23:02 Així com a qüestió una mica boja. L’estació de la L2 de Paral·lel i el túnel fins a Sant Antoni no es podrien aprofitar d’alguna manera?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Deixar la L2 a Parc Logístic sense dur-la a l’Aeroport? Perquè? Per no portar massa trens a l’Aeroport (L2+L9)? No seria millor matar la L9 a Parc Logístic i allargar la L2? A part, si han de compartir via i andana a Parc Logístic per a que una d’elles mori allà, menudo follón no?un Ànec ha escrit:no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Després hi ha la foixarda, que podem prendre com a exemple Europa Fira, que només es troba a prop d'hotels i la fira de l'Hospitalet, menys concorreguda que el palau sant jordi anualment i hi treu milió i mig de validacions sense trasbord.
Montjuïc Té demanda per a metro, tots hem anat a montjuïc en transport public alguna vegada, i molt diverses vegades. De mitjana hi ha un esdeveniment a l'anella olímpica cada dos dies i mig. Si només un terç dels visitants, sense comptar museus, clubs esportius, treballadors, o passejants de la zona, anessin en metro a la Foixarda, ja hi haurien més usuaris que a 35 de les 189 estacions de metro.
A més a més, el trasbord amb les línies 9 i 10 és MOLT positiu per la connexió amb l'aeroport, que tant de bo quedi com a trasbord i no la portin fins allà
Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.Reestructuració de la xarxa urbana de superfície. Pla d'ordenació dels transports públics de Barcelona i la seva conurbació (1982) ha escrit:El principal problema és l'acumulació de problemes. Si és cert que la manca de planificació i el seu corol·lari, la improvisació constant, són les causes més freqüents que converteixen un assumpte en problema, encara ho és més en el cas del transport barceloní.
La constant històrica dels transports barcelonins ha estat la manca de coordinació i la timidesa o el caràcter parcial de les modificacions endegades. [...]
Per a major desgràcia, les modificacions realitzades en els darrers anys s'han fet també sense una visió global. S'ha cedit fàcilment, amb gestos potser demagògics a justes demandes de veïns i de barris, i també a pressions particularistes no tan justificades, sense distingir les unes i les altres, sense una visió global. Cercant d'evitar, per damunt de tot, problemes d'ordre públic; això s'ha traduït en altres coses: en dèficits d'explotació. La manca de visió global, la manca de coordinació [...] i la no unificació de forces en una actuació conjunta al servei de la ciutat, que hauria permès crear un sistema integrat de transport públic, han provocat superposicions lamentables.
Els problemes, doncs, vénen de lluny.
Ens inventem un PDI sensat a la wikipedia, doncs, a veure si sona la flauta?Renfe445 ha escrit:Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.Reestructuració de la xarxa urbana de superfície. Pla d'ordenació dels transports públics de Barcelona i la seva conurbació (1982) ha escrit:El principal problema és l'acumulació de problemes. Si és cert que la manca de planificació i el seu corol·lari, la improvisació constant, són les causes més freqüents que converteixen un assumpte en problema, encara ho és més en el cas del transport barceloní.
La constant històrica dels transports barcelonins ha estat la manca de coordinació i la timidesa o el caràcter parcial de les modificacions endegades. [...]
Per a major desgràcia, les modificacions realitzades en els darrers anys s'han fet també sense una visió global. S'ha cedit fàcilment, amb gestos potser demagògics a justes demandes de veïns i de barris, i també a pressions particularistes no tan justificades, sense distingir les unes i les altres, sense una visió global. Cercant d'evitar, per damunt de tot, problemes d'ordre públic; això s'ha traduït en altres coses: en dèficits d'explotació. La manca de visió global, la manca de coordinació [...] i la no unificació de forces en una actuació conjunta al servei de la ciutat, que hauria permès crear un sistema integrat de transport públic, han provocat superposicions lamentables.
Els problemes, doncs, vénen de lluny.
Sembla que avui dia tot l'assumpte ha passat a que un polític random llegeixi la vikipèdia i pensi, ostres i si perllonguem [introdueix projecte aleatori escrit a la vikipèdia aquí]?
Si ja ho tenim mig fet, és el fòrum de propostes. El que cal fer és votar un membre del fòrum com a conseller!LeoMetropol ha escrit: ↑Diumenge 15/12/2024 17:19Ens inventem un PDI sensat a la wikipedia, doncs, a veure si sona la flauta?Renfe445 ha escrit: Literalment tot el que has dit es va parlar fa 40 anys en un llibre de Transports Municipals de Barcelona i la CMB.
Sembla que avui dia tot l'assumpte ha passat a que un polític random llegeixi la vikipèdia i pensi, ostres i si perllonguem [introdueix projecte aleatori escrit a la vikipèdia aquí]?
Millor deixar-la morir a Fira que ja enllaça amb la L9. Un tram de +15 km amb una demanda quatre o cinc vegades menor que el de la resta de la L2 només per conectar l'aeroport sense necessitat de trasbord em sembla criminal. Deixant-ho en trasbord es reparteixen els viatgers de l'aeroport entre la l2 i la l1. Si volem connexió amb el centre, rodalies és l'opció bona.LeoMetropol ha escrit: ↑Diumenge 15/12/2024 15:09Deixar la L2 a Parc Logístic sense dur-la a l’Aeroport? Perquè? Per no portar massa trens a l’Aeroport (L2+L9)? No seria millor matar la L9 a Parc Logístic i allargar la L2? A part, si han de compartir via i andana a Parc Logístic per a que una d’elles mori allà, menudo follón no?un Ànec ha escrit:no ho dic amb arrogància ho dic sincerament. Segurament tingui més viatjers que que estacions com el baró de viver o verneda que no son interessants pel que connecten sino perque s'hi passa per allà i rasques 1000 viatjers diaris de mitjana. Montjuïc a més ajudaria a descongestionar l'estació d'Espanya.
Després hi ha la foixarda, que podem prendre com a exemple Europa Fira, que només es troba a prop d'hotels i la fira de l'Hospitalet, menys concorreguda que el palau sant jordi anualment i hi treu milió i mig de validacions sense trasbord.
Montjuïc Té demanda per a metro, tots hem anat a montjuïc en transport public alguna vegada, i molt diverses vegades. De mitjana hi ha un esdeveniment a l'anella olímpica cada dos dies i mig. Si només un terç dels visitants, sense comptar museus, clubs esportius, treballadors, o passejants de la zona, anessin en metro a la Foixarda, ja hi haurien més usuaris que a 35 de les 189 estacions de metro.
A més a més, el trasbord amb les línies 9 i 10 és MOLT positiu per la connexió amb l'aeroport, que tant de bo quedi com a trasbord i no la portin fins allà
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk