Adif està treballant en el desdoblament dels 17 quilòmetres de la R3 de Rodalies que separen Parets del Vallès i la Garriga. Però la línia té una longitud total de 165 quilòmetres . Actualment, només hi ha via doble en un tram de 12 quilòmetres entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. La resta és via única. És a dir, queda per desdoblar més del 80% de la línia. S'acosta una dècada sencera d'obres de gran importància i afectació sobre els usuaris , per la qual cosa la Generalitat estudia agrupar les obres de desdoblament dels diferents trams pendents per intentar evitar concatenar llarguíssims talls com el que comença aquest dimarts i es prolongarà durant 16 mesos.
"S'haurà de continuar en altres trams, que es troben en diferents fases de planificació ", ha explicat la consellera de Territori, Sílvia Paneque , després de realitzar una visita a les obres de la R3 a Parets del Vallès juntament amb el president, Salvador Illa , en què tots dos han atès les explicacions del director adjunt de construcció de línies en explotació d' Adif, Ángel "La Generalitat desitjaria concentrar el calendari per deixar la R3 llista com més aviat millor ", ha afegit. En aquesta línia, el departament que dirigeix ja està estudiant en quin grau es podrien executar alhora els diferents projectes.
Influirà no només els avenços dels estudis i els complexos tràmits, sinó també “ la capacitat inversora ” principalment del Ministeri de Transports, que és el que decideix en última instància la possibilitat o no de dur-les a terme. En qualsevol cas, per a la consellera es tracta de posar solució a “un deute històric amb la R3 ”, l'únic que es manté en via única al llarg del traçat. Encara més quan es tracta d'una línia amb 35 estacions que és clau per a la mobilitat a l'interior de Catalunya .
Però si alguna cosa ha posat de manifest l'actual tall de la R3 és l' elevat cost del pla alternatiu de transport , que puja fins als 56,8 milions d'euros , un terç del pressupost de les obres mateixes . Agrupar els talls podria suposar no només reduir el temps de l'afectació sobre els usuaris, sinó també un estalvi en l'aplicació dels dispositius destinats a assegurar-ne els desplaçaments diaris.
L'article:
https://share.google/9w4JSiw6fGoJaRMoJ