Notícies cremallera Núria
Re: Notícies cremallera Núria
Algú em pot dir on es troben la E2 i el cotxe 22 (ex-Monistrol-Vila) de Ribes-Vila? cotxeres o exposició?
He trobat aquest video del juliol del 2015 i al final, podem veure la E2 i el cotxe 22 a Ribes-Enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=1NDZn9-w7Sc
https://www.youtube.com/watch?v=1NDZn9-w7Sc
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Ahir vaig estar a Ribes i Queralbs:
- Just ahir va arribar i van posar a les vies el cremallera GTW que estava a Montserrat.
- La E1 i el cotxe 22 continuen a Ribes enllaç.
- Els Sportwagen estacionats a la via 3 de Queralbs.
Tot i que el cremallera està tancat entre setmana, hi ha una certa activitat i es pot accedir a l'exposició de Ribes Vila gratuïtament.
- Just ahir va arribar i van posar a les vies el cremallera GTW que estava a Montserrat.
- La E1 i el cotxe 22 continuen a Ribes enllaç.
- Els Sportwagen estacionats a la via 3 de Queralbs.
Tot i que el cremallera està tancat entre setmana, hi ha una certa activitat i es pot accedir a l'exposició de Ribes Vila gratuïtament.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
El cremallera romandrà tancat aquest mes de novembre els dies feiners, i els caps de setmana estarà obert.
http://www.valldenuria.cat/estiu/actual ... -de-nuria/
http://www.valldenuria.cat/estiu/actual ... -de-nuria/
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Abans d'ahir, aprofitant que entre setmana està tancat, es va realitzar un simulacre d'accident i evacuació al Túnel del Roc del Dui.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
No estaria gens malament fer circular la E1+cotxes històrics fins Queralbs i, d'allà, canvi a la DM6 fins a Núria. Un material més atractiu per aquesta línia que els Beh i GTW...
Si existís voluntariat per restaurar operativament la locomotora de vapor 6, no crec que FGC posés massa impediments per permetre la seva circulació (segurament la limitació a Queralbs). El fet que l'E2 i el cotxe 23 hagin retornat a Ribes em fan ser optimista...
Si existís voluntariat per restaurar operativament la locomotora de vapor 6, no crec que FGC posés massa impediments per permetre la seva circulació (segurament la limitació a Queralbs). El fet que l'E2 i el cotxe 23 hagin retornat a Ribes em fan ser optimista...
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Avui és l'aniversari de la inauguració del cremallera de Núria: 86 anys.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Ampliació del material mòbil del Cremallera de Núria:
-1 locomotora elèctrica/diesel
-2 vagons intermedis
-2 vagons tipus sportwagen (un dels quals amb cabina de conducció tancada). Aquests 2 podran ser de 2a ma.
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... lleres.pdf
-1 locomotora elèctrica/diesel
-2 vagons intermedis
-2 vagons tipus sportwagen (un dels quals amb cabina de conducció tancada). Aquests 2 podran ser de 2a ma.
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... lleres.pdf
No entenc aquesta notícia i que després tinguin els sportwagen morts de riure a Ribes-Enllaç...
I amb cotxes intermedis a que es refereixen? Afegiran un cotxe a algun dels trens?
I amb cotxes intermedis a que es refereixen? Afegiran un cotxe a algun dels trens?
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N4
- Entrades: 57
Això de la licitació sembla ben curiós, quan per la natura de la comanda, jo diria que no hi pot haver gaire proveïdors on triar. Si, com sembla lógic, els cotxes intermedis són pels dos GTW (els BeH ja comencen a tenir uns anys) el lógic és que els faci Stadler que ja els té en catàleg i n'assegura la compatibilitat amb el material existent.
I, posats a pensar, igual això guarda alguna relació amb la rumorejada inversió en millora de la línia de la Pobla que utilitza material de la mateixa procedència.
I, posats a pensar, igual això guarda alguna relació amb la rumorejada inversió en millora de la línia de la Pobla que utilitza material de la mateixa procedència.
Y los coches clásicos que llevaban los BEH 4/8, nanay?
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Si et refereixes al Cotxe Saló, ja fa un parell d'anys que no presten servei, segons FGC, per revisió. Però ja sabem el gust de FGC pel material històric en línies no metropolitanes.Renfe445 ha escrit:Y los coches clásicos que llevaban los BEH 4/8, nanay?
El que han de fer es restaurar i posar al dia les locomotores elèctriques, i treure l'absurda limitació a Queralbs de la locomotora E1, que és l'única apta per circular actualment, de les quatre locomotores de 1931.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Em referia al cotxe saló i els normals.
I què passa a Queralbs amb la E1?
I què passa a Queralbs amb la E1?
Segons la licitació els 2 cotxes intermedis són per acoblar a dos automotors Beh. Així, es convertiran 2 Beh a trens de 3 cotxes, un d'ells adaptat. Imagino que ho faran amb l'A8 (el més nou dels 4) i a saber si amb l'A5, A6 o A7. De fet a la licitació ja es contempla que quan els Beh ja no puguin tirar més aquests 2 cotxes puguin formar part d'una composició remolcada per locomotores... La lògica diu que els 2 Stadler A10 i A11 potser vagin cap a Montserrat i a Núria es quedin els 4 automotors Beh (2 d'ells amb un cotxe adaptat) i dues composicions de locomotora+cotxes tipus "push-pull" (la del "Sport Wagen" amb DM6 i la nova).
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està registrant en els darrers mesos un progressiu increment de la demanda de viatgers tant en les seves línies metropolitanes, com a la línia Lleida-la Pobla i als trens turístics que gestiona com a cremalleres de Vall de Núria i de Montserrat. En aquest sentit, fins al mes de juliol de 2017 el Cremallera de Núria ha registrat 184.545 viatgers, el que representa un 9% més que l'any 2016. El Cremallera de Montserrat ha obtingut un increment d'usuaris superior amb un 21%, el que representa 70.800 visitants més.
Atès aquest increment de la demanda, FGC ha decidit reforçar el seu parc mòbil de trens cremallera per guanyar fiabilitat i disponibilitat per seguir oferint un servei de transport de viatgers de màxima qualitat.
FGC ha adjudicat per un import de prop de nou milions d'euros la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria.
La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.
Els nous cotxes estaran dissenyats amb criteris d'accessibilitat, per tant disposaran d'una zona dedicada a les persones amb mobilitat reduïda (PMR) i a més s'implementarà a tot el parc mòbil aire condicionat per millorar les condicions de confort per als usuaris.
Un cop incorporat aquest nou material mòbil a Vall de Núria, es realitzarà el trasllat definitiu dels automotors Stadler GTW a Montserrat. Actualment, FGC disposa de cinc automotors d'aquest tipus a Montserrat, i amb la incorporació d'aquests dos nous GTW procedents de Vall de Núria, s'assegurarà també la fiabilitat i disponibilitat del material mòbil de Montserrat; alhora que, atès que tots els cremalleres són de la mateixa tipologia, es produiran importants estalvis quant el seu manteniment. Salut!
Atès aquest increment de la demanda, FGC ha decidit reforçar el seu parc mòbil de trens cremallera per guanyar fiabilitat i disponibilitat per seguir oferint un servei de transport de viatgers de màxima qualitat.
FGC ha adjudicat per un import de prop de nou milions d'euros la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria.
La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.
Els nous cotxes estaran dissenyats amb criteris d'accessibilitat, per tant disposaran d'una zona dedicada a les persones amb mobilitat reduïda (PMR) i a més s'implementarà a tot el parc mòbil aire condicionat per millorar les condicions de confort per als usuaris.
Un cop incorporat aquest nou material mòbil a Vall de Núria, es realitzarà el trasllat definitiu dels automotors Stadler GTW a Montserrat. Actualment, FGC disposa de cinc automotors d'aquest tipus a Montserrat, i amb la incorporació d'aquests dos nous GTW procedents de Vall de Núria, s'assegurarà també la fiabilitat i disponibilitat del material mòbil de Montserrat; alhora que, atès que tots els cremalleres són de la mateixa tipologia, es produiran importants estalvis quant el seu manteniment. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
FGC ha adjudicat per un import de prop de nou milions d'euros la fabricació d'una nova locomotora, dos cotxes remolc i dos cotxes intermedis per reforçar el parc mòbil de Vall de Núria.
La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.
Segons informació aportada per l'Àngel Badal a Forotrenes, aquesta podria ser, o molt semblant, l'aparença de la nova locomotora elèctrica bimodal d'Stadler. Personalment no m'acaba d'agradar aquest disseny tant quadrat, veurem com serà el disseny definitiu de la nostra locomotora. Salut!
La nova locomotora serà mixta de tipus bimodal, el funcionament habitual serà utilitzant tracció elèctrica però permetrà operar utilitzant combustible dièsel en cas de fallada del subministrament elèctric.
Segons informació aportada per l'Àngel Badal a Forotrenes, aquesta podria ser, o molt semblant, l'aparença de la nova locomotora elèctrica bimodal d'Stadler. Personalment no m'acaba d'agradar aquest disseny tant quadrat, veurem com serà el disseny definitiu de la nostra locomotora. Salut!
-
- N4
- Entrades: 57
Té un aire que em recorda llunyanament les locomotores originals del cremallera. No em sembla pas malament.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Fabricació i subministrament d'una nova locomotora mixta (adherència/cremallera) tipus bimodal (dièsel - elèctrica), i dos cotxes remolcats per al cremallera de vall de Núria dels ferrocarrils de la generalitat de Catalunya. (PO14/17)
Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Espanya
Import:
4.208.065,00 € amb IVA
Import sense IVA:
3.477.740,00 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Espanya
Import:
4.208.065,00 € amb IVA
Import sense IVA:
3.477.740,00 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Fabricació i subministrament de 2 cotxes intermedis i peces de recanvi per als automotors BEH 4/8 del cremallera de Vall de Núria dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. (PO13/17)
Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Comunitari
Import:
6.630.473,00 € amb IVA
Import sense IVA:
5.479.730,00 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Data d'adjudicació del contracte:
08/08/17
Termini per a la formalització del contracte:
30/08/2017
Motiu d'adjudicació:
S'adjudica el subministrament a l'empresa STADLER BUSSNANG AG per presentar la millor oferta econòmica i complir amb els requeriments tècnics sol·licitats per FGC
Número d'ofertes rebudes:
1
Codi CPV:
34622000
Codi CPA:
30.20.32
Dades de l'empresa adjudicatària:
Denominació:
STADLER BUSSNANG AG
Nacionalitat:
Comunitari
Import:
6.630.473,00 € amb IVA
Import sense IVA:
5.479.730,00 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&