
Retards, avaries i deficiències a TMB
Off topicorique ha escrit:No sé si això ha d'anar aquí, però la pàgina de TMB està caiguda. Com a curiositat, fan servir Apache/2.0.49 i Linux (SuSE)...
No sé ara, però fa uns anys s'encarregava de la web i del "Vull anar" i dels SAE'S l'empresa DSD Grup ALTRAn o una cosa així.
Em sona molt aquesta empresa... per què serà?mikado ha escrit:Off topicorique ha escrit:No sé si això ha d'anar aquí, però la pàgina de TMB està caiguda. Com a curiositat, fan servir Apache/2.0.49 i Linux (SuSE)...
No sé ara, però fa uns anys s'encarregava de la web i del "Vull anar" i dels SAE'S l'empresa DSD Grup ALTRAn o una cosa així.

Almenys a TMB tenen la delicadesa de controlar l'acces en casos excepcionals. Si no poden oferir el servei amb normalitat t'avisen abans de picar. A RENFE el colapse d'andanes es comú així com la supresió de serveis, pero expresament i amb tota la mala intenció que aquesta empresa té quan hi ha avaria desapareixen i no et trobes cap mena de personal ni informació abans que no piquis el bitllet, sobretot a estacions com Badalona i Clot. Vamos que RENFE el que es cobrar això no fallen mai.Trytasa Baldaquino ha escrit:Com a conseqüència de les fantàstiques desviacions i recorreguts sorpresa de Rodalies fins el dia 11, aquest matí a la ràdio deien que l'estació de Clot de L1 estava col·lapsada dels que feien el transbordament des del tren, i que no els deixaven ni marcar la targeta fins que es buidés la andana.
La meva senyora ha agafat aquesta línia a les 7:30 i m'ha dit que era un caos complet i que el metro trigava fins a deu minuts en cada estació.
S'ha acabat la bonança estiuenca. Tornen les rutinàries patates bullides al metro i la RENFE.
I jo he entrat molts cops a la L2 de TMB quan aquesta línia portava 15 minuts aturada sense que avisessin a l'entrada, ni tan sols amb els preciosos displays que hi ha a cada accés.
Esta clar que TMB tampoc es perfecte, pero almenys desde dalt s'intenta, perque a les entrades a les estacions sempre hi ha un panell on informen de les averies a mes que normalment trobes als de informacio avisant, aixo si, ja se sap aquests d'informacio de subcontrata la majoria com treballen...
Aquesta tarda, tall a la L3 entre Maria Cristina i Espanya. A més, el meu tren (direcció Canyelles) s'ha quedat gairebé 10 minuts parat a Fontana i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ahir a dos quarts tocats de quatre de la tarda línia 5 aturada per assistència mèdica d'una persona a Badal.
Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui ha escrit:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola!
Potser ha pasat com l' incidència que he posat una mica més a dalt, a lo millor aquell tram s'ha quedat sense codis ATP i tenen que posar el mode conducció M+25
Salutacions!
Potser ha pasat com l' incidència que he posat una mica més a dalt, a lo millor aquell tram s'ha quedat sense codis ATP i tenen que posar el mode conducció M+25

Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte

l'avaria consistia en un trecament o bé de la via o d'algun element de la catenària que ha obligat a tallar tensió en diferents cops per per poder solventar l'incidència i no afectar gaire a la línia. Amb aixó del "pegot" no se a que et refereixes però vull fer constar que hi han persones treballant, molts cops en condicions no gaire normals (la nit ja se sap), perquè els altres poguin anar de festa, per aixó em sembla una mica groller calificar la seva feina de "pegot".Guigui ha escrit:Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui ha escrit:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
Constato l'opinió d'en Llop, conec a gent que treballa en una important empresa ferroviària subcontractada per TMB i d'altres empreses ferroviàries i de vegades les condicions en les que es treballa (tant del propi treball com en terminis) no són les més adequades.El LLOP ha escrit:l'avaria consistia en un trecament o bé de la via o d'algun element de la catenària que ha obligat a tallar tensió en diferents cops per per poder solventar l'incidència i no afectar gaire a la línia. Amb aixó del "pegot" no se a que et refereixes però vull fer constar que hi han persones treballant, molts cops en condicions no gaire normals (la nit ja se sap), perquè els altres poguin anar de festa, per aixó em sembla una mica groller calificar la seva feina de "pegot".Guigui ha escrit:Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui ha escrit:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
Per calmar els ànims: En aquest cas, qualifico de "pegot" un arranjament ràpid d'una incidència que es podria fer en condicions sense circulació a la línia, però que, a causa de l'horari continu de tres nits seguides, han hagut de solucionar atenent-se a les circumstàncies especials. En cap cas he posat en dubte la capacitat tècnica del personal de manteniment, sinó que he volgut deixar patent la meva hipòtesi de que, ateses les circumstàncies, l'incident no es podria solucionar en condicions fins que no s'acabés el servei i que, de moment, aplicaven una solució d'emergència per sortir del pas.
Reitero: En cap moment he fet un judici de valor, i menys envers el personal de manteniment.
Reitero: En cap moment he fet un judici de valor, i menys envers el personal de manteniment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
He de dir que com a part implicada potser m'ho he pres massa personalment. Estem acostumats a que el passatge es queixi per tot, però es normal; el que no he trobat normal es que gent que coneix els procediments i la manera de treballar com ara tu, qualifiquessin la feina dels altres coma pegot. Perdona si t'he molestat i gràcies per l'aclaració.
Aquest vespre per una avaria a Trinitat Vella la L1 circulava només d'Hospital de Bellvitge a Torras i Bages.
A les 23:19 per avaria d'un tren a la L4, només es circulava de Verdaguer a La Pau. A les 23:30 el servei s'ha normalitzat.
Cap a les 2:30 tornàven a anunciar servei aturat a la L4.
Salut,
Cap a les 2:30 tornàven a anunciar servei aturat a la L4.
Salut,
Jordilar l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 24/09/2007 12:24, en total s’ha editat 1 vegada.
23/9/2007 a les 20h. No funcionava un tros de la línia 1 del metro de BCN.


Visca el metro!!
Tantes hores de metro nocturn no podien portar res de bo...
Jo també crec que eren massa hores seguides per poder fe run servei sense incidències. Però bueno, la infrastructura ADIF que en algunes línies tanquen abans de les 11 falla molt més i mira que es passen gran part del dia tancades i ara amb les obres més.
El que es podria fer altres anys és tancar encara que sigui de 4 a 5 linies com la L4 L1 i L2 que son les mes utilitzades a la mercè per correspondència amb el Fòrum. I linies com la L3 o la L5 tancarles a les 3 ja que estan força allunyades del Forum i el nitbus potser ja pot absorvir la demanda.
En tot cas, ja va be que de tant en tant provin coses d'aquestes de tantes hores seguides al metro per veure com funcionen i tenir experiencies pel futur i estadistiques per un altre any.
El que es podria fer altres anys és tancar encara que sigui de 4 a 5 linies com la L4 L1 i L2 que son les mes utilitzades a la mercè per correspondència amb el Fòrum. I linies com la L3 o la L5 tancarles a les 3 ja que estan força allunyades del Forum i el nitbus potser ja pot absorvir la demanda.
En tot cas, ja va be que de tant en tant provin coses d'aquestes de tantes hores seguides al metro per veure com funcionen i tenir experiencies pel futur i estadistiques per un altre any.
Deplaçar els equips de manteniment per la linia fins els punts on han de treballar així com desallotjar la línia de trens requereix uns 60min i la tornada dels equips fins les bases i el repartiment del trens per la línia (el primer tren no surt d'un extrem sino que varis trens comencen a l'hora des de diferents punts de la línia) 60min més.
I aquí suma-hi els temps de treball.
Conclusió: o es tanca tota la nit o no es fa manteniment.
TMB, i en concret els treballadors a peu de xarxa, estan fent un esforç molt gran no només per aquestes 91h sino per les múltiples hores de totes les nits de NonStop que portem. Així que aprofito per felicitar-los per la feina que fan.
El risc 0 no existeix i les incidències (que no sempre son averies) sorgeixen per molt manteniment i planificació. Aquest últim any TMB ha demostrat que és capaç de passar a serveis parcials amb força flexibilitat cosa que minimitza i força l'afectació al usuari.
I aquí suma-hi els temps de treball.
Conclusió: o es tanca tota la nit o no es fa manteniment.
TMB, i en concret els treballadors a peu de xarxa, estan fent un esforç molt gran no només per aquestes 91h sino per les múltiples hores de totes les nits de NonStop que portem. Així que aprofito per felicitar-los per la feina que fan.
El risc 0 no existeix i les incidències (que no sempre son averies) sorgeixen per molt manteniment i planificació. Aquest últim any TMB ha demostrat que és capaç de passar a serveis parcials amb força flexibilitat cosa que minimitza i força l'afectació al usuari.