Fran-Ikarus ha escrit:A mi em continua sense convèncer. M'explico: si entreu a Google Maps i us poseu a Pere IV 520, enfocant cap al Besòs, s'hauria d'obtenir la imatge des d'un punt proper a la foto.
Les cases de la dreta, com es pot suposar, són força anteriors al 1963, i a la foto de la postal no n'hi ha rastre.
Si continues i passes Prim (que en aquell any no tenia edificis, efectivament), els d'Alfons el Magnànim que es veuen a aquesta alçada són diferents (molt més baixos)
Ja dic que m'ho estic mirant amb presses, però a mi no em sembla aquest tros de carrer exactament.
Fran-Ikarus, no tinguis tants dubtes. Jo sóc de Badalona i em vaig fer un fart d'anar en els tanques de les línies 70 i 71. Aquest tram de la imatge és trobava en una petita rampa entre els carrers d'en Prim i Maresme. La parada anterior venint de Barcelona se la coneixia amb el nom dels "ferros", al carrer Puigcerdà, que no era urbanitzat. L'hi deien així perquè hi havia un gran magatzem de ferros, tot just a l'altre costat de la cotxera dels Urbas del carrer Puigcerdà. Estem parlant de fa 50 anys i les coses han canviat força. Tot l'entorn eren camps amb alguna masia. La parada següent en sentit Badalona era passada una corba, ja a la carretera de Mataró, de fet era la N-II, i era la del barri del Besòs, davant d'una masia situada a l'esquerra de la carretera en sentit Badalona, que era on va acabar l'últim tram de la línia 70. Una anècdota sobre la fotografia d'en Zurita. Com que els tramvies circulaven entre Sant Martí i Badalona en via única amb apartadors per creuar, a vegades els dos tramvies de la 70 o la 71 es trobaven en aquest punt de la imatge i el que anava cap a Badalona feia marxa enrere fins als Ferros per a poder creuar. La pendent era força alta com per no veure si venia el contrari. Per cert, de l'antiga fàbrica Cros, que era la parada del barri de la Salut a Badalona, es conserva en perfecte estat l'habitatge de l'enginyer al carrer Alfons XII a Badalona.
L'actual via del TRAM, surt del carrer Alfons el Magnànim cap a la Gran Via creua obliquament l'antiga línia del tramvia de Badalona, que circulava per l'esquerra de l'actual carrer Bernat Metge, i a més i més ho feien els autobusos de les línies BS i SC, més endavant ho va fer la línia NC. Les cases que ara hi ha al fons, a primers dels anys 60 no hi eren i el tramvia girava cap a l'esquerra i seguia cap a Sant Adrià travessant el que seria la via de Laminados, passava pel davant de les actuals instal·lacions dels "Pericos", front més o menys a la fàbrica dels Biscuter i uns metres més enllà encara és poden veure les antigues vies i a la dreta el Museu de la immigració.
Cronologia de la línia de tramvia a Badalona a partir dels anys 50
El 16 de maig de 1956 es limita el final de la línia 70 dins de Badalona, fins la plaça Pep Ventura, quedant anul•lada la via a la zona més cèntrica de la ciutat, tot i que fins al 17 de desembre d’aquell any encara circularia la línia 44 Badalona-Montgat i que havia quedat aillada al l’escurçarza la 70.
El 5 de novembre de 1961 s'inaugura la nova terminal de la Estació del Nord pels tranvias, de les línies 42, 70 i 71, que fins llavors tenien el final al carrer Trafalgar-Bruc.
El 25 de març de 1963 desapareix la línia 71 Estació del Nord-Sant Adrián, quedant solament la 70 Estació de Nord-Pep Ventura, fins que en el mes d'abril de 1963 es redueix el recorregut fins a la Casa Cros a Badalona. El 12 de juliol de 1964 es redueix el recorregut d'aquesta línia fins al Barri Besós i se suprimeix definitivament la línia 42 Estació del Nord-Sant Martí. El 19 de maig de 1965 desapareix l'última línia de tramvia de via mètrica de l'extensa xarxa que la Ciutat Comtal va arribar a tenir.
jms
👍0👎0