wefer ha escrit:[...] dir que aquest corredor té com a funció principal unir Madrid amb els ports, que és el que diu el text enllaçat d'ADIF, és un absolut despropòsit. I no, no té justificació, ni intentem fer veure que el text posa una cosa diferent.
Perdona, però no. Analitzem el text, a veure si posa el que tu dius:
wefer ha escrit:JPlanas ha escrit:
Jo el que llegeixo és que hi haurà un Corredor, anomenat Mediterrani, que unirà Madrid
Y els principals ports mediterranis d'Espanya amb Europa a través de França.
Tu llegeixes que hi haurà un Corredor que unirà Madrid
AMB els principals ports mediterranis d'Espanya.
El problema de la teva lectura rau en què no respecta el text, que diu clarament el que jo llegeixo, i no diu ni amb la interpretació més agossarada el que tu llegeixes. De fet, per més que el miro i remiro no comprenc com pots haver arribat a una lectura tan allunyada del que està escrit. Agraïria molt que m'ho expliquessis.
wefer ha escrit:I jo entenc que el fet de voler justificar l'omnipresent i obvi centralisme rera d'altres etiquetes o excuses és una altra forma de vida encara més divertida (i il·lusòria).
Restant al cas concret que estem analitzant, no veig centralisme per enlloc.
wefer ha escrit:El corredor mediterrani és el que és, MEDITERRANI (és de calaix!)
No crec que el criteri per a justificar o no la línia sigui la proximitat més o menys gran al pèlag. Hem d'entendre que clausuraries les branques del transsiberià que passen per Mongòlia o Manxúria perquè ni Mongòlia ni Manxúria són Sibèria?
El criteri serà, en tot cas, que el corredor serveixi per a unir zones amb activitat industrial. I, a més, si mires el mapa que he enllaçat més amunt veuràs que sí que resegueix la costa mediterrània.
wefer ha escrit:A més, el que ha aprovat la Unió europea ho ha fet condicionada pel govern de l'Estat, o dit d'una altra manera el govern de Madrid, o sigui que... tornem a la casella inicial.
Anem a la qüestió bàsica. Independentment de qui ho hagi aprovat o condicionat, trobes justificat que el corredor uneixi també Madrid i Saragossa a la xarxa? Amb quins arguments? Jo he ofert els meus. He d'entendre que els teus es limiten a la nomenclatura del corredor? A la proximitat a les ribes mediterrànies? A que no passi per Madrid o Saragossa per algun motiu especial en contra d'aquestes ciutats?
👍0👎0