Voldria cridar l"atenció sobre el desgavell de circulacions a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat.
Des de fa un parell d'anys que m'he mudat, aquesta estació s'ha convertit en la meva estació de capçalera. Les havia vistes de tots els colors a Rodalies però el mal funcionament d'aquesta estació és impressionant. No soc un usuari diari, però quan em toca usar-la és altíssima la probabilitat que hi hagi merder.
Perquè hi ha molts trens anunciats als panells amb una hora de sortida que acaben sortint més tard que d'altres grafiats per sortir després? Perquè no fan servir els panells per avisar que un tren sortirà des de la capçalera de tal o qual andana o, tot simplement dir que són els primers cotxes els que sortiran? On és la via 25? I la 00? Aquesta pregunta la vaig fer un cop al responsable de la guixeta i em va respondre que no existien (que no hi són rotulades és evident) i que era la idea d'algun controlador que no sabia on ficar els trens...
Amb les obres a Castellbisbal, el caos ha augmentat. Avui, la circulació de trens anava destarotada. Per la via 1, els trens circulaven en contra direcció (és una via de pas dels que vénen de Martorell, Vilafranca, Molins, etc.). No sé com s'ho fan...
Avui, cap a les 8, després d'intentar esbrinar quin tren sortiria abans, decideixo agafar un Arenys mal anunciat, a la capçalera de l'andana (sense anunci tampoc), amb una informadora dient que eren els tres cotxes de cap, amb el tren acoblat a una altra unitat i, en entrar, el maquinista que anuncia per megafonia: "Señores viajeros, tengo que hacer una maniobra" (literal). La maniobra era desacoblar una unitat de l'altra però hauríeu d'haver vist les cares de la gent...
Sort que hi ha l'enllaç al metro. Em fa l'efecte que això els salva de la foguera...
Salut,
MANEL