Pàgina 43 de 43

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dimarts 07/05/2024 11:45
Autor: genissimon
Diari de Girona, 6 de maig de 2024 ha escrit: Adif vol ampliar a cent treballadors la base de manteniment de Ripoll
L’ajuntament vol incloure el traspàs de l’edifici de l’Estació Nova en l’acord
[...]

Re: Afectació d'obres a la circulació de trens

Publicat: Dissabte 17/08/2024 13:44
Autor: UT440_132M
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... dif-obres/

Societat
Adif es tornarà a gastar mig milió d’euros al túnel de Toses perquè no va quedar ben impermeabilitzat
Les obres duraran vuit mesos i en principi seran compatibles amb la circulació de trens

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dijous 16/01/2025 9:31
Autor: genissimon
Diari de Girona, 15 de gener de 2025 ha escrit: La plataforma d'usuaris de l'R3 demana al Parlament "compromís i unitat d'acció" per revertir "dècades de mala gestió"
Es queixen que el pla Rodalies "no és prou ambiciós" i reclamen el desdoblament complet fins a Vic

Laura Busquets / ACN
Barcelona/Girona 15 GEN 2025 13:30 Actualitzada 15 GEN 2025 14:01

"Volem compromís ferm i unitat d'acció dels partits del Parlament per revertir dècades de mala gestió i donar prioritat a Rodalies". Així de taxativa s'ha mostrat Montse Ayats, portaveu de la plataforma d'usuaris de l'R3 Perquè no ens fotin el tren, aquest dimecres, durant la seva intervenció a la Comissió de Territori del Parlament. Per a molts ciutadans, ha afegit, "el tren és l'única opció i necessitem que funcioni". La plataforma critica que l'actual pla de Rodalies 2020-2030 "no és prou ambiciós" i volen que en la revisió que s'ha de fer aquest 2025 s'inclogui el desdoblament "complet" de l'R3. Sobre el tall que es preveu els propers mesos entre Parets i la Garriga, reclamen "que no hi hagi els mateixos errors que el primer tall".

Montse Ayats ha començat la seva intervenció a la comissió denunciant la "situació desesperada" que viuen els usuaris de l'R3. Per la seva banda, un altre dels ponents i portaveu de la plataforma, Marc Janeras, ha assenyalat que amb el reguitzell de problemes que es troben cada dia – incidències freqüents, retards sistemàtics, anul·lacions de trens, informació deficient – els usuaris veuen el servei com un sistema "en crisi permanent".

"Tots els problemes es veuen maximitzats pel fet que la línia és de via única", ha assenyalat Janeras. Des de la plataforma, es veuen "hostatge d'una mala gestió". I amb la sensació que als usuaris "se'ns roba temps de vida i això es fa amb impunitat", ha afegit el portaveu.

Arribats a un punt on el traspàs de Rodalies està en un horitzó proper, Marc Janeras ha assenyalat que els problemes no s'arreglaran d'un dia per l'altre, però ha incidit en la importància que es faci una "bona gestió sostinguda en el temps". La plataforma és conscient que als usuaris els espera una dècada "intensa" d'obres. "La clau és poder incidir perquè aquestes obres estiguin tan ben executades com sigui possible i tinguin en compte els usuaris", ha dit Marc Janeras.

Sobre el traspàs de Rodalies, Montse Ayats, ha dit que estan "cansats de promeses" i que el que volen són concrecions. "Volem saber quin servei s'oferirà, el desdoblament és clau, però per oferir quin servei", ha afegit la portaveu.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dijous 16/01/2025 13:35
Autor: UT440_132M
Supooso que no han tingut en compte la complexitat del desdoblament per la part del Congost. Ja hi ha un pojecte de desdoblament amb un túnel entre Figaró i Sant Martí de Centelles. Ja s'està executant la redacció de l'estudi informatiu.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dijous 16/01/2025 22:46
Autor: gracienc
UT440_132M ha escrit: Dijous 16/01/2025 13:35 Supooso que no han tingut en compte la complexitat del desdoblament per la part del Congost. Ja hi ha un pojecte de desdoblament amb un túnel entre Figaró i Sant Martí de Centelles. Ja s'està executant la redacció de l'estudi informatiu.
Saps quan hauria d'estar llest l'estudi informatiu? entenc que després vindrà el constructiu ... i per tant encara queda temps fins començar a veure obres al congost.

i del tram de Montcada Bifurcació fins a parets del Vallés se'n sap res?

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Divendres 17/01/2025 17:06
Autor: UT440_132M
gracienc ha escrit: Dijous 16/01/2025 22:46
UT440_132M ha escrit: Dijous 16/01/2025 13:35 Supooso que no han tingut en compte la complexitat del desdoblament per la part del Congost. Ja hi ha un pojecte de desdoblament amb un túnel entre Figaró i Sant Martí de Centelles. Ja s'està executant la redacció de l'estudi informatiu.
Saps quan hauria d'estar llest l'estudi informatiu? entenc que després vindrà el constructiu ... i per tant encara queda temps fins començar a veure obres al congost.

i del tram de Montcada Bifurcació fins a parets del Vallés se'n sap res?
El termini per enllestir l'estudi informatiu, es de 30 mesos, licitats el 29 de desembre de 2023. Encara queda per adjudicar la redacció del projecte constructiu. Fins mínim al 2030 no confio veure els primers treballs de desdoblament al Congost.

Del tram Montcada Parets, l'adjudicació de l'estudi informatiu, data de unes dates similars, a finals del 2023. Crec que una vegada acabin Parets - la Garriga, es posaran amb el tram Centelles - Vic, que es de poca complexitat, i es pot enllestir en poc temps. De fet, ja fa mesos que es treballa al cantó Hospitalet de l'accés a Vic.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Publicat: Dilluns 20/01/2025 13:36
Autor: genissimon
Diari de Girona, 18 de gener de 2025 ha escrit: ERC denuncia la "situació crítica" de la línia R3 i exigeix "mesures urgents" per millorar la seguretat i fiabilitat
Els republicans han presentat una proposta de resolució al Parlament i una bateria de preguntes al Parlament i Senat

ACN
Ripoll 18 GEN 2025 16:16

Esquerra Republicana ha reclamat aquest dissabte des de Ripoll que es posin en marxa "mesures urgents" per millorar la seguretat i la fiabilitat de la línia R3. El diputat gironí Jordi Viñas, acompanyat per representants dels republicans a la comarca del Ripollès, ha explicat que ERC ha presentat una proposta de resolució al Parlament per demanar inversions específiques per modernitzar les estacions de la línia, com ara les de Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles o Toses. El partit també ha registrat una bateria de preguntes al Senat i al Parlament per millorar la mobilitat. Viñas ha dit que el servei actual de l'R3 és "indigne": "No podem acceptar més retards ni incidències que posin en perill la seguretat dels usuaris".

Representants d'Esquerra Republicana han mostrat aquest dissabte al matí des de l'estació de tren de Ripoll la seva "profunda preocupació" per la situació "insostenible" de la línia R3, una infraestructura que consideren "essencial" per la mobilitat de les persones del Ripollès i de les comarques veïnes. Els republicans han lamentat que la línia acumula "deficiències greus en seguretat, fiabilitat i manteniment".

El diputat gironí d'ERC al Parlament Jordi Viñas ha destacat que l'R3 ha de ser una opció de transport "segura, fiable i sostenible" però creu que l'estat actual del servei és "indigne". "No podem acceptar més retards ni incidències que posin en perill la seguretat dels usuaris", ha manifestat.

Per tot plegat, reclamen al govern espanyol que implementi "mesures urgents" per garantir la seguretat i continuïtat del servei, així com un "calendari públic i definitiu per a les obres de millora i desdoblament de la línia". En aquest sentit, els republicans han lamentat que el segon tall de la línia previst per a l'any 2024 per avançar en les obres "ha estat ajornat fins abans de l'estiu del 2025" i això, lamenten, "dilata els terminis en pràcticament un any".

D'altra banda, els republicans també han explicat que presentaran mocions als ajuntaments del Ripollès amb aquestes reclamacions.

Més freqüència d’autobusos entre la comarca del Ripollès i Barcelona
ERC també ha demanat al Govern de la Generalitat que ampliï la freqüència d'autobusos entre el Ripollès i Barcelona. Els republicans han recordat que l'anterior executiu d'ERC tenia previst posar en funcionament a finals del 2024 un augment d'aquesta freqüència d'autobusos i "ja tenia tota la gestió administrativa i pressupostària preparada". Segons els republicans, l'actual Govern "encara no ha ampliat aquestes freqüències i ha deixat sense resposta les necessitats del territori". Per això, reclamen a l'executiu català que doni a conèixer si té un calendari previst per implementar aquestes millores.