Pàgina 1 de 1

Com funciona el canvi de vies d'un funicular?

Publicat: 08 gen. 2010, 00:06
Autor: ElDesi1994
Doncs si, com funciona el canvi de vies Abt d'un funicular.

Ho pregunto per que veig trossos de via i llocs on ni hi ha. Sembla que vagi a descarrilar. (Perdoneu l'ignorancia, però esque en contades ocasions he pujat a un) :P
00

Re: Com funciona el canvi de vies d'un funicular?

Publicat: 08 gen. 2010, 02:49
Autor: foronda 141
Els canvis de vies de un funicular son estatics i no hi han agullas.
El sistema funciona perque una de las rodas del vehicle de un eix te forma de una U invertida, i l'altra roda es plana. Aixi doncs al pot pasar per sobre els diferents trams en el encrauament, per la roda central sense necesitat de desviaments.
00

Re: Com funciona el canvi de vies d'un funicular?

Publicat: 08 gen. 2010, 13:16
Autor: marc
Parlant del tema, hi ha altres tipus d'encreuaments que no siguin l'Abt?
A i per cert d'acord que l'Abt era unenginyer, pero era un crak, de l'altura de l'Einsten pero sense tant reconaixement, perque que seria el transport ferroviari sense els seus invents
00

Re: Com funciona el canvi de vies d'un funicular?

Publicat: 09 gen. 2010, 17:04
Autor: marcel
A la wiki hi ha una curta biografia en anglès i alemany.
00