Pàgina 1 de 1

Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 11:36
Autor: Guigui
Ja fa temps que observo que, quan el semàfor de sortida de l'estació està en vermell o el sistema de tren-stop dóna molt temps de parada, els trens entren lentament a l'estació. Avui, fins i tot, s'ha aturat a mig entrar abans de completar l'operació i obrir portes.

A què és degut? No es podria fer l'entrada a ritme normal, permetre que els viatgers que baixin a l'estació en qüestió ho facin i esperar-se el temps que calgui per a sortir?

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 12:42
Autor: MZA_1600
Al metro no sé com va, a Adif el sistema ASFA no et permet passar a més de entre 30 i 60km/h (segons el tipus de tren) per la balisa prèvia al disc vermell, situada sobre uns 300m d'aquest. Imagino que al metro deu haber algo semblant amb el Tren-Stop o en cas d'haber-hi ATP aquest s'encarrega de modificar ja la velocitat de consigna per a tal fi.

Tot això d'entrar lent crec que es fa perquè així es redueixen les possibilitats de que el tren pugui saltar-se el disc vermell ( anant més lent és més fàcil parar-lo que anant a velocitat més ràpida ). De totes formes almenys a la L5 quan hi ha un disc vermell els trens entren igual de ràpid a les estacions. Algun expert en el metro sabrà aclarir-t'ho millor.

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 12:46
Autor: metring
Amb perdó, però el fil i alguns més sobre metros, tenen títol de grup xorra de Facebook xD

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 12:57
Autor: El LLOP
Guigui ha escrit:Ja fa temps que observo que, quan el semàfor de sortida de l'estació està en vermell o el sistema de tren-stop dóna molt temps de parada, els trens entren lentament a l'estació. Avui, fins i tot, s'ha aturat a mig entrar abans de completar l'operació i obrir portes.

A què és degut? No es podria fer l'entrada a ritme normal, permetre que els viatgers que baixin a l'estació en qüestió ho facin i esperar-se el temps que calgui per a sortir?
No es el tren-stop el que produeix aquest efecte ni el temps d'aturada a les estacions. El primer es produït per l'ATP i el segon es coneix com a regulació automàtica.

Dedueixo que la línia on t'ha succeït aquest fet ha estat la L3. Això es degut a que el semàfor en vermell de l'estació no està "regulat" (està vermell per impedir les circulacions però no ho està a fi de maniobrar els elements de via) sinó que està "tancat" (vermell que permet el desenclavament dels elements de via.
La diferència rau en el fet de que en el primer cas (regulat) l'ATP compta la distància de seguretat com si el disc estigués permissiu, aplicant només un codi "0" al final de l'andana permetent al tren acostar-se a la posició d'aturada. En el segon cas, l'ATP comença a comptar la distància des del mateix senyal, fent que la distància del codi "0" estigui a mitja o fins hi tot a l'inici de l'andana. Dedueixo que és a la L3 perquè l'ATP de Bombardier permet el pas d'ATP a M+25 sense aturar el tren, a diferència del de Dimetronic on el tren s'ha d'aturar per poder fer aquest canvi, i aquest fet no l'has comentat.

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 13:00
Autor: El LLOP
MZA_1600 ha escrit:Tot això d'entrar lent crec que es fa perquè així es redueixen les possibilitats de que el tren pugui saltar-se el disc vermell ( anant més lent és més fàcil parar-lo que anant a velocitat més ràpida )
Això al metro és inútil ja que el tren està obligat a aturar-se a totes les estacions independentment de l'aspecte que presenti el senyal.

Aturades

Publicat: Dijous 08/09/2011 13:34
Autor: Guigui
El LLOP ha escrit:Dedueixo que la línia on t'ha succeït aquest fet ha estat la L3.
Correcte.
El LLOP ha escrit:Dedueixo que és a la L3 perquè l'ATP de Bombardier permet el pas d'ATP a M+25 sense aturar el tren, a diferència del de Dimetronic on el tren s'ha d'aturar per poder fer aquest canvi, i aquest fet no l'has comentat.
El que he observat és que quan el disc és verd però el tren-stop indica que s'esperi una bona estona (no així quan es tracta de segons), el tren entra a poc a poc, sense arribar a aturar-se. Quan està en vermell, sí que s'atura. Bé, avui ho ha fet dos cops.

Re: Aturades

Publicat: Dijous 08/09/2011 13:58
Autor: El LLOP
Guigui ha escrit:El que he observat és que quan el disc és verd però el tren-stop indica que s'esperi una bona estona (no així quan es tracta de segons), el tren entra a poc a poc, sense arribar a aturar-se. Quan està en vermell, sí que s'atura. Bé, avui ho ha fet dos cops.
això pot ser degut a la marxa nominal. Quan els trens, pel motiu que sigui, inverteixen menys temps del normal en fer el seu recorregut, la regulació automàtica tendeix a aturar-los mes estona a les estacions. Per minvar aquest efecte negatiu sobre la percepció del passatge, l'operador del CTC té una eina anomenada "marxa nominal" que "redueix" la velocitat de tots els trens del carrusel perquè el trajecte inter-estacions sigui més lent. D'aquesta manera s'inverteix mes temps en fer el trajecte entres estacions i el tren s'atura menys temps a l'estació, però la suma dels temps d'ambdues maneres es el mateix. L'efecte de l'aturada amb disc vermell es pel que he explicat abans de l'ATP.

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 15:45
Autor: Mortadel·lo
doncs quina manera més tonta de fer perdre al temps a qui li toqui baixar a la parada en qüestió :D

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Dijous 08/09/2011 20:22
Autor: El LLOP
Mortadel·lo ha escrit:doncs quina manera més tonta de fer perdre al temps a qui li toqui baixar a la parada en qüestió :D
El LLOP ha escrit:però la suma dels temps d'ambdues maneres es el mateix.

Re: Metros que entren a poc a poc amb disc vermell

Publicat: Divendres 09/09/2011 8:40
Autor: Mortadel·lo
llop si no entenc malament la teva explicació, la suma dels temps és la mateixa si comptem el temps fins que el metro surt de l'estació, però si anés a velocitat normal arribaria abans a l'estació, obrint portes abans, fet amb el que qui hagués de baixar en aquella estació en concret sí que li significa una diferència (si és rellevant o no ja és un altre tema), per a qui hagi de baixar més endavant no li hauria de significar cap diferència això sí.