Tendència cap a la reserva obligatòria
Publicat: 12 des. 2011, 12:01
Si hom llegeix notícies d'arreu d'Europa, es topa amb tot d'incidents causats per aglomeracions dins els trens. Per exemple, ahir van haver de treure uns cent viatgers de l'Eurocity Polonia (Varsòvia-Villach) a Wiener Neustadt (al sud de Viena) per ordre de l'interventor, que segons el reglament, ha de tenir accés lliure a totes les portes. A rel d'això, l'ÖBB ha reiterat la seva recomanació de fer reserves, però sembla que s'està tornant un fenomen generalitzat que podria desembocar en la reserva obligatòria en un país de forta tradició d'"arriba a l'estació i puja al tren que et sembli".
En altres països, començant per Espanya, ja estem més acostumats a la reserva obligatòria, especialment en relacions de llarga distància, però recordo que fa trenta anys, això no representava cap problema. Ara no tinc cap dada de viatgers en mà que pugui indicar si en aquest període n'hi ha hagut un augment significatiu, però em sembla que en general, les companyies ferroviàries s'estan tornant molt inflexibles. Suposo que també tindrà a veure amb una gestió destinada a reduir qualsevol despesa, cosa que també implica una rotació de material i disponibilitat d'excedents molt menor que fa alguns anys.
En altres països, començant per Espanya, ja estem més acostumats a la reserva obligatòria, especialment en relacions de llarga distància, però recordo que fa trenta anys, això no representava cap problema. Ara no tinc cap dada de viatgers en mà que pugui indicar si en aquest període n'hi ha hagut un augment significatiu, però em sembla que en general, les companyies ferroviàries s'estan tornant molt inflexibles. Suposo que també tindrà a veure amb una gestió destinada a reduir qualsevol despesa, cosa que també implica una rotació de material i disponibilitat d'excedents molt menor que fa alguns anys.