Trens Dignes i Jóvens de l'Ebre protesten pel cost del bitllet fins a Barcelona de les línies R15 i R16
http://www.ara.cat/societat/Trens-Trans ... 89298.html
Hora i data actual: 24 juny 2026, 19:31
Entrada Autor: Guigui » 25 març 2014, 14:22

Entrada Autor: trensmat » 31 març 2014, 17:21
Entrada Autor: 437.001 » 31 març 2014, 18:38
Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat ha escrit:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.

Entrada Autor: trensmat » 31 març 2014, 19:03
Per el tema de la volta turística aixo es culpa del ajuntament de Tortosa i de ADIF per treure el tram Tortosa - Ulldecona el temps que ens estalviarien per anar a València per Tortosa.437.001 ha escrit:Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat ha escrit:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La R16 (i la RT2!!) no podran tenir un servei bo (o sigui, més horaris) fins que no hi hagi capacitat lliure entre Vandellòs i Tarragona (i entre Tarragona i Barcelona per Vilanova).
Això només es pot aconseguir amb la posada en marxa del tram Vandellòs-Camp de Tarragona. Fins llavors, paciència.
El què no es pot és pretendre que Tortosa-Barcelona es faci en 30 minuts (per dir algo), és impossible, són trens regionals, no AVEs, i la distància Tortosa-Barcelona és la que és, i hi ha més estacions al mig.
Per cert, em pregunto què en deuen pensar, de tot això, les persones que fan trajectes com Tortosa-Castelló, Tortosa-Valencia o similars: ells tenen molts menys trens.
Per no parlar dels usuaris dels regionals BCN-Vinaròs i BCN-Valencia (Ulldecona per exemple), que es veuen forçats a fer la volta turística per Tortosa amb dues inversions de marxa, amb una pèrdua de temps considerable.
I a més, la línia passa molt a prop d´Amposta i no hi para.

Entrada Autor: trensmat » 31 març 2014, 19:17
Per desgracia quant Renfe inaugura una nova Línia de Alta Velocitat deixa el ferrocarril convencional tocat de mort, per la meva humil opinió penso que la RT1 tindria que haver finalitzat ha La Plana Picamoixons o Valls pero a la hora de la Veritat la Generalitat i Renfe son una colla de sapastres a la hora de dissenyar una xarxa de Rodalies.437.001 ha escrit:Penso que hi ha molt de populisme en tot això.trensmat ha escrit:Que penseu d'aquest tema jo com usuari de Regional Barcelona - Tortosa - València estic indignat amb el tracte que estem patim els usuaris de les línies R15 i R16 per aixo reclamen un serveis dignes com tenen els usuaris de la línia R11.
La R16 (i la RT2!!) no podran tenir un servei bo (o sigui, més horaris) fins que no hi hagi capacitat lliure entre Vandellòs i Tarragona (i entre Tarragona i Barcelona per Vilanova).
Això només es pot aconseguir amb la posada en marxa del tram Vandellòs-Camp de Tarragona. Fins llavors, paciència.
El què no es pot és pretendre que Tortosa-Barcelona es faci en 30 minuts (per dir algo), és impossible, són trens regionals, no AVEs, i la distància Tortosa-Barcelona és la que és, i entre Tortosa i Tarragona hi ha més estacions al mig, amb més població, i que aporten més passatgers que Tortosa o L´Aldea.
Per cert, em pregunto què en deuen pensar, de tot això, les persones que fan trajectes com Tortosa-Castelló, Tortosa-Valencia o similars: ells tenen molts menys trens.
Per no parlar dels usuaris dels regionals BCN-Vinaròs i BCN-Valencia (Ulldecona per exemple), que es veuen forçats a fer la volta turística per Tortosa amb dues inversions de marxa, amb una pèrdua de temps considerable.
I a més, la línia passa molt a prop d´Amposta i no hi para.
Es reclama cap millora, en aquest sentit, tot i que fan la mateixa falta o més? No. Per això dic que hi ha molt de populisme en aquesta campanya.
El cas de la R15 (i la seva continuació cap a Saragossa, que té exactament els mateixos problemes) és diferent, realment hi ha moltíssimes més incidències (i moltes menys protestes, paradoxalment, però perquè la zona està menys poblada i té menys usuaris reals i potencials), però és una línia amb un traçat muntanyós i que no pot permetre velocitats elevades, o sigui que no es poden esperar miracles.
Lo que no sé si és esperar miracles, és que hi hagi una mínima fiabilitat als horaris de la R15 i als MD a Casp i Saragossa.
I una altra cosa són els horaris de la R13 i la R14. Realment tenen més potencial que els de la R16 o la R15, però hi ha pocs trens i amb mals horaris (però també és cert que allà hi ha l´Avant, i casualment, aquí ja no hi ha queixes, ves per on...). Lo bo del cas és que els Avant BCN-Lleida no van tant plens com això a totes hores...
El problema és que la relació BCN-Valls-Lleida i la Tarragona-Reus-Lleida no tenen uns horaris gens bons.
I que excusant-se amb el paraigües "ja hi ha AVE i Avant", no es fan millores, tot i que a Valls, Montblanc o Les Borges Blanques es necessiten, i que Tarragona-Reus-Lleida guanyaria amb uns horaris més adaptats a la demanda real (no té sentit que el darrer Lleida-Tarragona directe surti a les 15:45, i que després només hi hagi una opció amb transbordament a Picamoixons que surt de Lleida a les 17:48).
Entrada Autor: 437.001 » 31 març 2014, 19:28
Exacte, culpa de Tortosa i Adif, però també de la Generalitat, que no es va preocupar en que el Montsià es quedés en pilotes.trensmat ha escrit: Per el tema de la volta turística aixo es culpa del ajuntament de Tortosa i de ADIF per treure el tram Tortosa - Ulldecona el temps que ens estalviarien per anar a València per Tortosa.
Els van treure del tren a Vandellòs i els van fer esperar que vinguera un altre?trensmat ha escrit: Molts usuaris d'aquesta línia estan molt enfadats per el incident d'ahir per que deixar-los abandonats a la estació abandonada de Vandellòs es una mala jugada per part del maquinista d'aquest tren no els podia haver deixat a la estació del L'Hospitalet del Infant i despres que haguessin agafat un altre tren.
Tu el què et penses és que Tortosa és Manhattan. I és Tortosa, i està on està.trensmat ha escrit: Ja ho se que no es pot posar un Avant Barcelona - Tortosa de moment, pero quant la gent es desespera per el mal servei de les Terres de L'Ebre per part de Renfe i si afegim que la Generalitat nomes ajudat una part de la provincià Tarragona com son les Rodalies de Tarragona la indignació creix.
No et posis a la pell dels usuaris de la R15, perquè no passa per Tortosa i la situació és totalment diferent. La Ribera és la Ribera, i Tortosa és Tortosa.trensmat ha escrit:Per aixo demano una mica de tacte per aquest tema per que els usuaris de les línies R15, R16 i de la línia València - Tortosa estan bastant indignades com jo mateix.
Entrada Autor: alf_ » 31 març 2014, 20:32

Entrada Autor: trensmat » 31 març 2014, 23:21
El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.alf_ ha escrit:Yo pienso que posiblemente haya algun toque de populismo y de "barrer para casa" en este asunto, por ejemplo el hecho de que la protesta consista en viajar sin pagar el billete, como siempre actuando en negativo, en lugar de defender que un mejor servicio y mejores precios pueden repercutir en más viajeros y más recaudación. Pero en el fondo no estoy en desacuerdo con lo que piden. Pero creo que la cosa va mucho más allá de esta batalla puntual, y que tiene que ver con el bestial atraso que tienen los trenes convencionales fuera de los principales núcleos de cercanías. En los ultimos 20 años ha aumentado mucho la movilidad de la gente, sobre todo por motivos laborales, pero (más allá de Barcelona y alrededores) el sistema de trenes regionales/locales/de cercanías/como queramos llamar los trenes que van de los pueblos hasta las ciudades próximas apenas se ha adaptado el servicio para captar este mercado que va evolucionando, por expresarlo en términos mercantiles. E incluso en Barcelona no se ha ido siempre con los tiempos, sobre todo en tema de infraestructura, por lo que ahora vemos que no hay espacio para el servicio que haría falta, aunque sí existe la conciencia de que hace falta ese servicio. Tiene que haber una ruptura con esta mentalidad casi anacrónica de ordenar los trenes, y generalizar la cadenciación de los horarios (y consecuentemente juntar todo tipo de recorridos para aprovechar mejor los recursos y ofrecer trayectos de mayor distancia a precios asequibles a cambio de tardar más, competir con el autobus, vamos). No se ha convertido la red ferroviaria en una red de transporte de viajeros, ya que no constituye un contínuo de servicio regular y relativamente frecuente (un tren al menos cada dos horas como mucho), como se ha ido haciendo por ejemplo con las cercanías de Barcelona, sino que tenemos una red ferroviaria que en buena parte tiene un servicio irregular e infrecuente, con intervalos de más de dos horas entre trenes.
El gran aumento de la movilidad que mencionaba no solo justifica sino que requería que se ampliara agresivamente la infraestructura y el servicio, para seguir compitiendo con el coche y para ofrecer un transporte accesible a todos, en cambio se ha invertido en otras infraestructuras menos necesarias que no la red ferroviaria convencional. Mientras que en Alemania o Suiza esta tendencia de tener que desplazarse más hasta el puesto de trabajo se ha correspondido con una mayor atención a los transportes de cercanía en forma de contínuo que llega más allá de las grandes ciudades y los trenes se abarrotaban como consecuencia, aquí hemos ampliado muchísimo la red de autovías, o nos hemos ahogado en el tráfico, porque no se ha canalizado esta nueva movilidad hacia el transporte público en mayor proporción. Ahora que ya nos hemos gastado todo el dinero en AVEs que no hacían ninguna falta con la calderilla que sobra se dan unos pasos vergonzosamente tímidos hacia lo que he descrito, pero sin superar la mentalidad centralista, y sin la valentía de aplicar sobre toda la red un aumento de frecuencias, una cadenciación generalizada o una mejor "interacción" entre regionales y cercanías, para tener todo el territorio cubierto por servicios de cercanía y servicios para mayor distancia.
Enfin, que simplemente habría que aprender de la tendencia centroeuropea que por una vez sí es la envidia de buena parte del mundo, que es esa atención minuciosa que se le ha sabido dar al transporte público, en lugar de subordinarlo al transporte privada, una tendencia nacida por la agresiva mercadotecnia de la industria automovilística, y puesta en práctica por ciudadanías y administraciones con poca visión de futuro.
Es aquí donde entran en juego este tipo de reivindicaciones, y por eso yo pienso que en el fondo es bueno que haya el clamor ciudadano de mejorar el transporte público. Esta claro que mucha gente esta harta de tener que decidir entre gastarse una pasta en un coche, o gastarse una pasta en el tren e ir más lento todavía. El tren convencional debe de ser barato antes que nada, para ser el mínimo denominador común. Y de ahí en adelante, cuanto mejor sea el servicio más gente le resultará más atractiva esta opción más barata.
Entrada Autor: Guigui » 01 abr. 2014, 00:38
Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?👍35trensmat ha escrit:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.
Entrada Autor: Renfe451 » 01 abr. 2014, 01:03
Substituir les 448 per les 449 en tot el corredor Barcelona-Portbou, i a més amb una pujada considerable de tarifes, gran millora no ho és. L'infraestructura continua en un estat deplorable, jo he vist catenàries oxidades, que recorda més a una línia fèrria en països del tercer món que no pas en un país desenvolupat com el nostre.Guigui ha escrit:Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?trensmat ha escrit:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.

Entrada Autor: Adolescent barceloní » 01 abr. 2014, 08:04

Entrada Autor: trensmat » 01 abr. 2014, 09:25
Las Mejoras fueron en Trenes, Estaciones y Catenarias cosa que no pasa en otras líneas de Regionales solo hay que ver el estado de abandono absoluto de algunas estaciones como por ejemplo la estación de Flix.Guigui ha escrit:Exactament, en què va consistir aquesta "gran millora"?trensmat ha escrit:El Mismo populismo que hubo en Girona que les dieron lo que quisieron gracias a la Gran influencia del ex conseller Joaquim Nadal que era de Figueres por eso hubo una gran mejora ferroviaria de la provincia de Girona que no tengo nada en contra.
Entrada Autor: Guigui » 01 abr. 2014, 09:45

Entrada Autor: trensmat » 01 abr. 2014, 10:26
Les Terres de L'Ebre están contenta de les dues 449 que el han possat i es una llastima que no baixin cap ha Valencia.Guigui ha escrit:Aquests flamants nous trens van servir com a excusa perquè Renfe es tragués de la màniga la "tarifa MD", que la Generalitat tampoc ha volgut desactivar amb el traspàs, per cert. I ara, pensant en el fons de les protestes de Trens Dignes, resulta una befa dir que a Girona estan molt millor, perquè ja m'agradaria veure què dirien a les Terres de l'Ebre si els endinyessin unes 449 amb la corresponent tarifa.
Entrada Autor: Renfe451 » 01 abr. 2014, 15:13
Doncs jo recordo que hi vaig passar (fa temps per cert, si hi ha algún foraire habitual de la línia que tingui constància de que encara hi són, que ho digui) amb un 448, i la catenària sorprenentment seguia aguantant i més per la quantitat de circulacions que discorren per allà.Adolescent barceloní ha escrit:Catenàries oxidades?? Això és perillós, a més de que en qualsevol momemt l'òxid pot trencar la catenària i fer que caigui.
Entrada Autor: Guigui » 01 abr. 2014, 15:23
Entrada Autor: alf_ » 01 abr. 2014, 21:12
Entrada Autor: Guigui » 07 abr. 2014, 10:27
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026