Bona tarda,
Celebro la invenció d´aquest fil doncs, immediatament, han vingut al meu cap una pila de records relatius al transport. Potser, si no fos per aquest fil, ni m´ho hauria preguntat. Gràcies, Wefer, per la teva clarividència transportil...
Molts cops, passejant per Barcelona, m´he dit a mi mateix: aqui hi havia tal establiment; allà tal altre. O aquest indret era urbanitzat d´aquesta manera; aquell d´allà de tal altra...
Llegint els vostres posts, molts dels vostres records, també formen part de la meva memòria. Tinc ara 47 anys i també he conegut la rasa del carrer Aragó/Av. Roma/Diagonal, els cobradors a l´autobús, l´entrada per la porta del darrere, les granotes...bufff, jo què sé! Allà van una mostra dels que penso que, encara, no s´ha dit res. De ben segur, també formaran part dels vostres records...
- Recordo els bitllets de metro a 6 pessetes.
- Recordo l´exposició antològica del Born de l´any 81.
- Recordo els primers busos (Monotral transformats) amb entrada pel davant i un cartell a la finestreta inferior dient "Entrada y cobro por delante" amb un cercle vermell al centre.
- Recordo trens de mercaderies passant per la línia del Port (molt, bastant molt abans d´inaugurar-se la "línea de contorno", travessant el que avui és el Moll de la Fusta i aturant tota circulació rodada i de vianants per la zona...
- Recordo encara l´estació de Correus. Fins no fa gaires anys, encara es conservava la balustrada de la boca d´entrada, finalment substituïda pel que ara és una reixeta al lateral de les escales d´accés a l´edifici de Correus més pròxim a la Via Laietana.
- Recordo les Granotes en les excursions dominicals a Bellatera i voltants (llavors escassament urbanitzats) i un revisor que jugava amb els noms de les estacions. A Sant Cugat, jugant, li deia Sant Cagat.
- Recordo anar al primer vagó de les Granotes i, a través dels vidres, seguir el recorregut. En una ocasió, un dels conductors, aprofitava les aturades per netejar-se la dentadura postissa.
- Potser el meu primer record transportil és el dels tramvies. Jo devia tenir 3-4 anys i, acompanyava la meva àvia a casa d´una amiga seva del poble que vivia a Verdum. Agafar un dels tramvies a l´Arc de Triomf, davant per davant del Bar Trole, que encara existeix, i si pregunteu a l´amo, us pot explicar moltes coses sobre transport a la zona i té fotos a les parets dels tramvies de la zona. Impossible identificar de quin model es tractaria. Més tard, he pensat que podria tractar-se dels 1600 "Washington". Recordo un interior molt solitari i fosc, amb bombetes incandescents i els viatgers amb uns posats molt tristos...
- Recordo els Chausson transformats a la línia 19, quan encara tenia el seu origen/final a l´Av. Catedral-Tapineria. L´agafàvem per anar a visitar una de les meves tietes al Carmel. El conductor havia de fer unes maniobres molt feixugues amb la palanca del canvi, doncs, es trobava en una dolentíssima posició darrera d´un abultament (on suposo que anava el motor) i, el qual devia saltar el conductor per ocupar el seu lloc al volant. Els recordo circulant també amb les portes obertes a l´estiu per apaigavar en el possible la forta calor.
- Recordo l´antiga estació de Catalunya de la línia 1 abans de la remodelació l´any 86. I durant la remodelació, una plaça esventrada amb el tram muntanya tallat havent de fer una volta tot el trànsit per uns carrils provisionals rodejant la plaça pel costat mar...
- Recordo, recordo, recordo...
Salutacions,
MANEL
👍0👎0