Vull trencar una llança a favor de la plataforma Desdoblament C-55 i l'abandonament de les comunicacions al Bages.
La C-55 neix a la autovia A-2 a Abrera i acaba a la C-26 a Solsona, passant per la vall del Llobregat fins a Manresa i per la vall del Cardener fins poc abans d'arribar a Solsona.
El tram de la C-55 que «uneix» (és un dir) en 33 kms Abrera amb Manresa és del que em vull ocupar. Aquest tram, anys enrere, formava part de l'Eix del Llobregat o C-1411 d'Abrera a Bellver de Cerdanya. Ha estat durant anys el cordó umbilical que uneix el Bages amb Barcelona i les comarques del litoral i prelitoral on es concentra la població i l'activitat econòmica de Catalunya. Amb la construcció de l'autopista de peatge (molt dur) que comunica amb Terrassa i els Vallès es posà la primera alternativa a aquesta carretera, que s'obriren definitivament amb la C-25 (Eix Transversal) i el desdoblament posterior. De tota manera, malgrat suportar una elevada intensitat diària, la carretera està pràcticament igual que quan la van inaugurar als anys setanta, excepte alguns carrils de lents, la cruïlla a Sant Vicenç de Castellet, la variant de Manresa i l'enllaç amb l'autopista. Però igual, no. Potser pitjor. Ha aparegut una barrera física que separa els dos carrils de circulació amb l'excusa d'evitar greus xocs frontals (és una via majoritàriament d'un carril per sentit) convertint-la en una ratera tant pels soferts usuaris com per a l'actuació dels serveis d'emergència: ambulàncies, policies, bombers, etc...
Tot i haver-hi accidents diaris, retencions quilomètriques diàries i altres afectacions greus no surt mai als mitjans de comunicació ni a les incidències del trànsit. Tampoc s'aixequen les barreres de l'autopista «paralela» (en només 14 kms des de Manresa dels 33 fins a Abrera) quan hi ha afectacions greus a la C-55, com està acordat entre la Generalitat i Autema.
I per contextualitzar una mica més la C-55, hi ha el documental La CarRatera:
Regió-7, 31 de maig de 2016 ha escrit:
La 'CarRatera', un documental sobre la C-55 El navarclí David Villarreal filma un treball que recull les diferents perspectives de la problemàtica de l'eix
[...]
Exemple de tram de la C-55, al nord de Castellgalí, amb un carril per sentit i una mitjana central de formigó. Per on passen els vehicles d'emergències? google street view
Un altre tram, entre Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet, amb barrera metàl·lica: google street view
genissimon ha escrit:Exemple de tram de la C-55, al nord de Castellgalí, amb un carril per sentit i una mitjana central de formigó. Per on passen els vehicles d'emergències?
És una autèntica aberració. De fet ni tan sols hauria de ser legal degut a la perillositat que suposa que els cotxes s'hi quedin atrapats.
Milers d'euros perduts en una obra inútil que aviat s'haurà de desmuntar. I tot per no alliberar el peatge de la C-16 no fos cas que se'ls acabés el negoci als de sempre. Marca Catalunya?
Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
La infraestructura està bé com està
Publicat: Divendres 20/01/2017 20:16
Autor: Guigui
Per motius que ja he exposat a bastament, sóc totalment favorable a mantenir els peatges. I això és consubstancial amb no repetir l'error absurd de construir una autovia gratuïta en paral·lel a una autopista de pagament. Això sí, la C-16 em sembla una vaca lletera, perquè la tarifa de cap de setmana que encolomen als vehicles no té cap altra finalitat que no sigui esprémer la maquinària al màxim.
I per cert, darrerament he utilitzat força sovint la C-55 entre Abrera i Manresa, i no veig per enlloc el problema amb tants suposats punts negres. Amb complir la senyalització, n'hi ha prou i de sobres. Si no pots avançar, t'aguantes i t'esperes, que a ningú no se li refredaran les mongetes per això.
Re: La infraestructura està bé com està
Publicat: Dissabte 21/01/2017 17:33
Autor: Sanato
Jo trauria el peatge de la C-16 i faria el desdoblament de la C-55 només d'Abrera a Castellbell, on podria enllaçar amb l'autopista. En la major part del trajecte no caldria una nova autovia sino que només construint una via més o menys paral·lela n'hi hauria prou, com es va fer el tram final de l'eix Vic-Ripoll
Guigui ha escrit:I per cert, darrerament he utilitzat força sovint la C-55 entre Abrera i Manresa, i no veig per enlloc el problema amb tants suposats punts negres. Amb complir la senyalització, n'hi ha prou i de sobres. Si no pots avançar, t'aguantes i t'esperes, que a ningú no se li refredaran les mongetes per això.
Pregunta-li als familiars dels morts a veure si saben on estan els punts negres
Si aconsegueixes que tothom compleixi la senyalització, acabaries amb la sinistralitat no només de la C-55 sino de tot el país
Re: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera
Publicat: Dilluns 23/01/2017 14:54
Autor: genissimon
oriolp13 ha escrit:
Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.
Salut !!
Re: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera
Publicat: Dilluns 23/01/2017 16:16
Autor: Sagrerenc
genissimon ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.
Salut !!
Els trams que tenen més trànsit són els que són paral·lels a l'autopista C-16 : Manresa-Monistrol (C-55) i Monistrol-Terrassa (C-58).
El trànsit de la C-55 entre Monistrol i Abrera és la meitat que el de Manresa-Monistrol.
I en tot cas, amb la futura B-40 entre Terrassa i Abrera es podrà anar de Manresa a Martorell per via ràpida. Seran uns kms de volta, sí, però construir una autovia al congost del Llobregat ho trobo una barbaritat.
Re: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera
Publicat: Dilluns 23/01/2017 22:06
Autor: oriolp13
Sagrerenc ha escrit:
genissimon ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Ho sento, però no té cap sentit desdoblar una carretera que va paral·lela a una autopista de peatge. Si un cas que reclamin l'abolició del peatge i per tant que la C-16 esdevingui autopista.
Aquest és el gran argument de la Generalitat, no desdoblar una carretera paral·lela a una autopista. Però la C-55 només és paral·lela a la C-16 en una part del recorregut. La C-55 et porta a Abrera, a la A-2 i la C-16 et porta a Terrassa a la C-58.
Salut !!
Els trams que tenen més trànsit són els que són paral·lels a l'autopista C-16 : Manresa-Monistrol (C-55) i Monistrol-Terrassa (C-58).
El trànsit de la C-55 entre Monistrol i Abrera és la meitat que el de Manresa-Monistrol.
I en tot cas, amb la futura B-40 entre Terrassa i Abrera es podrà anar de Manresa a Martorell per via ràpida. Seran uns kms de volta, sí, però construir una autovia al congost del Llobregat ho trobo una barbaritat.
Exactament això és el que anava a dir. A part de l'alt cost que tindria i l'elevat impacte paisatgístic.