https://www.ara.cat/economia/Seat-podri ... 67013.html
Seat podria passar a dir-se Cupra per reposicionar la seva marca
La companyia porta dos anys de rècord, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer-la encara més rendible
2 min. 21/10/2019 23:36
Davallada de les exportacions a l'agost
La diputació permament del Congrés convalida el decret per lliurar les bestretes a les com
Ja en tinc un
Crear-ne un gratis
ARA
2
Comparteix Guarda
Una lĂnia de muntatge de la fĂ brica de Martorell de Seat. / ALBERT GEA / REUTERS
Una lĂnia de muntatge de la fĂ brica de Martorell de Seat. / ALBERT GEA / REUTERS
Seat porta dos anys de rècord de vendes i beneficis, però la cúpula del grup Volkswagen vol fer encara més rendible l’empresa amb un increment del marge comercial, reposicionant la marca per dirigir-la a un públic més premium. El president del grup Volkswagen, l’alemany Herbert Diess, va deixar entreveure en una entrevista recent amb la revista brità nica Autocar que Seat podria reorientar el seu enfocament comercial i canviar de nom per adoptar el de la seva segona marca, Cupra.
Fonts oficials de Seat van dir ahir que el grup Volkaswagen “debat habitualment el rol i els projectes de totes les seves marques”. No obstant això, aquestes fonts van defensar el paper que juga Seat dins el grup recordant els èxits dels últims anys “amb rècords financers i de vendes i impulsant l’expansió de la marca”. Precisament aquest èxit, segons les fonts de Seat, és el que ha permès impulsar la marca Cupra. Per a aquestes fonts de Seat, la marca ja està posicionada per al perfil del client jove perquè és emocional i està orientada al disseny. Però admeten que en aquests temps de canvi de la mobilitat cada actor “està redefinint el seu futur”. Tot i això, les fonts de Seat indiquen que “Seat i Cupra són en una bona posició per aprofitar al mà xim aquest impuls”.
La bona acollida comercial de Cupra hauria fet veure a la cúpula de Volkswagen la possibilitat de convertir Seat en un segell amb un perfil més marcat i una personalitat més esportiva, una mena d’alternativa a Alfa Romeo, una vella aspiració del grup alemany. Aixà es posicionaria millor la seva cartera de producte, deixant Skoda com la marca racional i assequible del grup Volkswagen i Seat-Cupra com la variant més juvenil, esportiva i passional.
Cupra és més rendible
En l’entrevista, Herbert Diess no descarta que sigui Cupra la que acabi absorbint Seat, ja que el marge de Cupra Ă©s mĂ©s alt que el de Seat. Seat ha venut 454.800 cotxes entre el gener i el setembre, un 9,4% mĂ©s que en el mateix perĂode del 2018, un rècord històric, mentre que Cupra ha venut 18.700 unitats, un 75% mĂ©s.
Volen canviar el nom de Seat per Cupra (?)
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovĂas).
Torna a “Vehicles privats”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril Ă rea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviĂ ries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport pĂşblic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marĂtim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versiĂł 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ FundaciĂłn Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ FederaciĂł Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ PromociĂł del Transport PĂşblic (PTP)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ AgrupaciĂł FerroviĂ ria 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ AssociaciĂł per la PreservaciĂł del Patrimoni Ferroviari i Industrial de MĂłra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport pĂşblic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ AssociaciĂł d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de NĂşria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos ClĂ ssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvĂas de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la GeltrĂş
- ↳ ASAFEGI, AssociaciĂł d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de CornellĂ (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: AssociaciĂł d'Estudis Històrics de l'AutomociĂł
- ↳ Grup Ferroviari MatarĂł
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN MatarĂł
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Ă€rea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- ↳ Puntual.cat (Nou)
