un Ànec ha escrit: ↑Dimarts 03/12/2024 12:20
Em sembla un poc atrevit, personalment, dir que estalviar-se peatge sigui un error, la carretera està precisament per això i la circulació d'autobusos estava permesa, i per molt perillosa que fos, l'accident no va ocórrer per la naturalesa de la carretera. Es va quedar sense frens i el conductor es va estavellar contra la paret de propòsit, probablement sacrificant-se, tot i que no ho especifiquen, salvant gairebé mig centenar de passatgers.
Tot i així reconec que és una opinió
Fa anys vaig anar d´excursió amb autocar per la carretera de "Sa Calobra", a Mallorca, i alló sí que fa por de veritat. L´autocar era un model estàndard de dotze metres, un Irizar PB, i hom es pregunta com dimonis ténen els nassos de ficar autocars tan grans per allà (podien fer-ho amb midis), i que encara no hagi passat cap desgràcia. No crec que aquesta carretera andorrana tingui més perill que "Sa Calobra" de Mallorca.
Per aquest motiu, efectivament, jo també penso que el titular "para ahorrarse 40 € de peaje", és sensacionalista, si fós una carretera prohibida al pas de vehicles pesats, encara. També hi ha autocars que fan la ruta regular entre Andorra i Barcelona, i no agafen el Túnel del Cadí, sino que alguns van per la línia de Ponts i Solsona, per carreteres iguals o pitjors que aquesta andorrana, plenes de corves.
Si mireu l´enllaç que vaig posar a beteve.cat, en el meu anterior missatge, surt un video amb una entrevista a un periodista, que parla que la carretera no era pas perillosa, sino que el problema va ser tècnic del propi autocar. També parla de les excursions de "baix cost" amb autocar.
També puc recordar un greu accident d´autocar a Torreblanca, província de Castelló, l´any 1992, quan un autocar de l´empresa "Bus Express", va perdre el control i va agafar una sortida de l´autopista que no havia d´agafar, ja que se suposa que anava directe a València. Feia la ruta desde Barcelona, Cornellà i Hospitalet de Llobregat, cap a València i Sevilla, l´empresa havia creat una linia regular de "baix cost", al marge de la llei, quan l´unica empresa autoritzada en aquell moment, per fer aquesta mateixa ruta, en règim de linia regular, era TRANSPORTES BACOMA, de Málaga, depenent del grup estatal ENATCAR.
Van sortir a la llum irregularitats de l´empresa "Bus Express", l´autocar sinistrat no tenia la ITV en regla, els conductors no feien les hores legals de descans establertes, etc. De fet, l´accident va ocórrer per indisposició del conductor, sembla que el dia anterior de l´accident, havia tornat de Sevilla, fent la mateixa ruta de més de mil quilòmetres conduïnt el mateix autocar, i només havia dormit unes sis hores, abans de l´accident. Van morir 45 persones, i el conductor, va ser dels pocs que va sobreviure. Al judici es va dir que va patir una indisposició, altres que es va quedar adormit, i altres que va patir una pujada de sucre i que va tenir un desvaniment. També es va dir que es va llançar de l´autocar abans del volc, i que per això va sobreviure.