Projecte inèdit de fa 100 anys de 2a línia de ferrocarril a Badalona
Projecte inèdit de fa 100 anys de 2a línia de ferrocarril a Badalona
Escoltant un programa ahir a Ràdio Ciutat de Badalona, vaig descobrir que fa 100 anys i segons el setmanari El Eco, es va plantejar de fer aquesta línia:
- Fitxers adjunts
-
- -v5ev20.jpg (249.81 KiB) Visualitzat 6036 cops
Té nassos que fa 100 anys ja diguessin que l'actual línia de tren "no respeta urbanizaciones ni propiedades, considerando esta ciudad como país conquistado" com a tombarella mental per fer veure que hauria d'anar soterrat. 

El metro de Barcelona amb motoristes!
Més que "projecte" jo això li diria "ocurrencia"...
També:
També:
Potser si enlloc d'ocurrencies com aquesta s'hauria agafat l'iniciativa de millorar el servei de tramvies, per exemple duplicant la via que em sembla que en gran part va ser única fins a la clausura del servei al 1965, doncs la cosa hauria estat diferent, fins i tot podria haver sobreviscut fins avui el tramvia de Badalona.Teniendo en cuenta el detestable servicio de tranvías
Ja ho vaig pensar... "detestable servicio", però de millorar les comunicacions, res, molt lamentable...Elefant ha escrit: ↑Divendres 16/08/2024 9:20 Més que "projecte" jo això li diria "ocurrencia"...
També:Potser si enlloc d'ocurrencies com aquesta s'hauria agafat l'iniciativa de millorar el servei de tramvies, per exemple duplicant la via que em sembla que en gran part va ser única fins a la clausura del servei al 1965, doncs la cosa hauria estat diferent, fins i tot podria haver sobreviscut fins avui el tramvia de Badalona.Teniendo en cuenta el detestable servicio de tranvías
Si us interessa consultar l'exemplar de la notícia o d'altres, aquest és l'enllaç on apareix el setmanari penjat https://www.museudebadalona.cat/arxiu/h ... /#selector
Aquesta ocurrència és l'antecedent de l'actual L2 de metro

Es refereix al nou suburbà proposat, no pas a la línia existent. L'autor ja deixa clar que "existe fiebre de edificación" als entorns del traçat, per això els propietaris no volien un tren en superfície.

Enhorabona per la troballa, metring!!

Salvem l'Estació de França!
De res! I això per fer zàping escoltant la ràdio, i a més una local!m.h.t. ha escrit: ↑Diumenge 18/08/2024 17:22Aquesta ocurrència és l'antecedent de l'actual L2 de metro![]()
Es refereix al nou suburbà proposat, no pas a la línia existent. L'autor ja deixa clar que "existe fiebre de edificación" als entorns del traçat, per això els propietaris no volien un tren en superfície.![]()
Enhorabona per la troballa, metring!!![]()