Seguir llegint: https://www.3cat.cat/324/allargar-lr1-i ... a/3345032/Allargar l'R1 i millorar l'R8: nous serveis de Rodalies al Vallès, Baix Llobregat i Penedès
La Universitat Autònoma serà una de les grans beneficiades amb l'ampliació, que encara no té data
Enmig del caos de Rodalies, amb només 12 dies sense incidències en tres mesos, i de les queixes constants dels usuaris, la consellera de Territori, SÃlvia Paneque, va sorprendre fa uns dies amb un anunci: la voluntat d'allargar l'R1 fins a Cerdanyola Universitat.
És l'objectiu amb què treballa el govern, que ja ha estat notificat a Renfe i Adif. Ara bé, de moment el Departament de Territori no posa data a l'estrena d'aquesta ampliació del servei de Rodalies.
Actualment, per les obres de soterrament de Sant Feliu de Llobregat, l'R1 acaba a l'Hospitalet de Llobregat, però la seva capçalera original és Molins de Rei. Un cop es recuperi la segona via en aquesta zona, ja es podrà començar a operar amb normalitat i serà a partir de llavors quan pugui estrenar-se l'ampliació del servei.
Els trens de l'R1 continuaran des de Molins de Rei fins a Cerdanyola Universitat fent parada al Papiol, Castellbisbal, Rubà Can Vallhonrat i Sant Cugat Coll Favà . No caldrà construir ni un sol quilòmetre de vies noves.
La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat i millorar l'R8
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat i millorar l'R8
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
Ja que estan que l'allarguin fins a Fabra i Puig 
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
El que s'ha de fer és convertir la R7 en circular, tal com estava previst.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionà ria que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polÃtic de torn com si fóssim una dictadura bananera.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionà ria que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polÃtic de torn com si fóssim una dictadura bananera.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
PizzaiPinya24
- N4

- Entrades: 50
- Membre des de: 30 ago. 2023, 20:56
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
Totalment d'acord en que van posant tiretes sense tenir un pla real de com solucionar els problemes que plaguen la xarxa de Rodalies.
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
Entenc que és un error periodÃstic i realment no passarà per Castellbisbal sinó que faran el que dius: des del Papiol entraran al nus i aniran directe cap a RubÃ.PizzaiPinya24 ha escrit: ↑15 abr. 2025, 10:29 Totalment d'acord en que van posant tiretes sense tenir un pla real de com solucionar els problemes que plaguen la xarxa de Rodalies.
Dit això, per què envien els trens a Castellbisbal a fer inversió de marxa? No estava fet el nus ferroviari per a poder entrar des de qualsevol punt a les vies de l'R8? No podrien entrar des del Papiol directament i estalviar la inversió de marxa???
Pel que fa a allargar la R8 fins a Vilafranca, fa anys que sento que ho diuen però mai es concreta en res. Aviam si, per fi, aquesta és la definitiva. Creuem els dits...
"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1930
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
La raó de la retallada de la R7, no era per garantir més freqüències a la resta de lÃnies del túnel de Pl.Catalunya que està ja prou saturat?wefer ha escrit: ↑15 abr. 2025, 10:06 El que s'ha de fer és convertir la R7 en circular, tal com estava previst.
És molt esgotador que cada nou govern, cada nou conseller, tingui una nova idea revolucionà ria que serveixi absolutament per a res i que sigui revertida pel següent.
El que necessitem és un PLA compartit per totes les administracions, amb pressupostos i terminis clars i que es compleixi. No podem dependre només dels capricis del polÃtic de torn com si fóssim una dictadura bananera.
Respecte a la notÃcia, bueno, dins del que cap ja ho esmenten, fer la R1 cap a Cerdanyola per la situació dels túnels és el que s'hauria de fer, i el fet de passar 30 minuts la R8 i perllongar cap a Vilafranca donaria una mobilitat ferrovià ria interessant entre l'Alt Penedès i el Baix Llobregat i les comarques del Vallès... Tard o d'hora han de fer els intercanviadors d'Hospital General i Volpelleres
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
En el tema de gestió hi veig un problema afegit: com més llarga és una lÃnia, més difÃcil és complir els horaris a no ser que posis uns coixins enoooormes.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
wefer ha escrit: ↑19 abr. 2025, 20:17 En el tema de gestió hi veig un problema afegit: com més llarga és una lÃnia, més difÃcil és complir els horaris a no ser que posis uns coixins enoooormes.
I diria que la xarxa de Rodalies ara mateix no està com per complicar-la més. Anunciar nous serveis quan són incapaços de fer funcionar els actuals és simplement populisme.
D'aquà que en un altre article fa poc es parlés de lÃnies més curtes, per donar un servei suburbà més fiable i que no depengui de trens que venen d'excursió.
D'altra banda, allargar un parell de trens per hora de Molins a Cerdanyola no sembla un allargament dramà tic, però si que contribueix al garbuix d'infinites combinacions d'orÃgens i finals que després fan tan difÃcil gestionar les incidències.metring ha escrit: ↑23 març 2025, 09:26 https://www.lavanguardia.com/local/barc ... vista.html
Catalunya requiere una planificación ferroviaria urgente a 25 años vista
Los expertos abogan por definir bien el modelo antes de decidir los proyectos concretos
(...) Como segundo paso, Calvet apunta a un replanteamiento del modelo ferroviario, con trayectos más cortos pero de mayor fiabilidad, como hicieron precisamente los suizos en el 2000. “Los servicios que entran a los túneles de Barcelona deberÃan llegar como máximo a unos 60 kilómetros a la redonda: Vilanova, Martorell, Vic y Maçanet. Un esquema con grandes rótulas que conecten en el mismo andén con los trenes que van más allá para garantizar que llegan todos en hora, porque es imposible sacar un tren de Puigcerdà y marcar el momento exacto en el que va pasar por la plaza Catalunyaâ€.
(...)
Si és per capacitat als túnels, ja que ens hem entestat en malgastar-la amb la R-Aeroport, doncs la podrÃem allargar fins a Cerdanyola UAB pel ramal de les aigües, i aixà ja no cal la R7?
O l'altra, fer una R7 Fabra i Puig - l'Hospitalet, però donant la volta per fora de la ciutat.
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat
Els actuals R7 serveixen de reforços de la R4 en Les hores punta,.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Entitats d'El Vendrell, en contra dels canvis a la R8
Veure vÃdeo de la informació: https://www.rtvelvendrell.cat/la-xarxa- ... e-calders/La Xarxa Vendrellenca demana que la lÃnia 8 de Rodalies arribi fins a Sant Vicenç de Calders
La Xarxa Vendrellenca demana que la lÃnia 8 de Rodalies arribi fins a Sant Vicenç de Calders. L’entitat exigeix millores també a la LÃnia 4 de Rodalies i reclama a tots els polÃtics del Baix Penedès que solucionin els problemes de mobilitat de la comarca.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: La Generalitat vol allargar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat i millorar l'R8
Crec que el tÃtol porta a confusió. Sà que estan d'acord amb el perllongament fins Vilafranca, el que demanen és que a més arribi fins St. Vicenç
Salut!
Salut!


