Pàgina 1 de 1

Accessos a Montserrat

Publicat: 24 nov. 2025, 16:21
Autor: 122-042-132
El Departament de Territori i l'Abadia de Montserrat han arribat a un acord per millorar els accessos al Santuari i al Parc Natural, que cada any reben la visita de gairebé tres milions de persones. L'objectiu és reforçar el transport públic tant com sigui possible, per descarregar les carreteres de l'entorn del massís de vehicles particulars, i reduir les cues d'accés i la contaminació de l'entorn.

A Montserrat s'hi pot arribar a peu, en carretera, en tren i cremallera o amb l'aeri, que puja la muntanya en cinc minuts. Cada hora hi ha trens des de Barcelona i Manresa, que enllacen amb el cremallera i amb l'aeri, però els accessos poden quedar col·lapsats per la gran afluència de públic o s'han de tallar en casos de temporal de vent o fortes pluges.

El projecte per millorar-los encara no té data ni pressupost. El que s'ha acordat de moment és crear dos grups de treball --un de tècnic i un de jurídic-- que estudiaran la construcció d'un nou aeri i com reforçar la línia R5 de Ferrocarrils i el cremallera. També es milloraran les carreteres perquè sigui més fàcil arribar-hi amb autocar, i els accessos a l'aparcament de l'estació inferior.

En concret, es preveu fer obres de millora a les principals carreteres d'accés a la muntanya i a l'aeri, al pont d'enllaç des de la C-55 a l'estació inferior, i s'estudiarà possibles alternatives per fer més fluid l'accés al recinte per la BP-1103 i la BP-1121, i a les diferents zones d'aparcament del recinte i del parc.

Enllàç a la informació:

https://www.3cat.cat/3catinfo/acord-per ... a/3381866/

Re: Accessos a Montserrat

Publicat: 24 nov. 2025, 19:26
Autor: wefer
Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.

Re: Accessos a Montserrat

Publicat: 24 nov. 2025, 21:16
Autor: Renfe445
wefer ha escrit: 24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
O tres vies com fan a Nova York, que la via central s'utilitza només pel sentit necessari.

Re: Accessos a Montserrat

Publicat: 25 nov. 2025, 00:10
Autor: Funikram
El tema també és el preu.

Fa uns quatre anys, vam anar quatre amics a caminar a Montserrat, des del Monestir. Aparcar el cotxe ens va costar uns 6 o 7 euros entre tots per tot el dia. 1 euro i mig per cap. El cremallera ens costava més de 13 euros bitllet d'anar i tornar per persona.

Crec que queda tot dit.

Re: Accessos a Montserrat

Publicat: 25 nov. 2025, 10:33
Autor: Elefant
wefer ha escrit: 24 nov. 2025, 19:26 Sembla mentida que hi hagi tant enginyer i tant polític treballant en la planificació de les infraestructures i entre tots siguin incapaços de fer una cerca a Google Maps per entendre d'on ve el problema:

Trajecte Barcelona (Eixample) <-> Plaça central de Montserrat (millor dels casos):
  • Transport públic: 1h 50m
  • Automòbil privat: 55m
No sé... :x
I si vas des de fora de Barcelona, és que ja no vull ni pensar-ho

Per cert, la solució tampoc necessita grans grups de tècnics i juristes per trobar-la. Es diuen SEMIDIRECTES i per això calen 4 vies. Aquelles que sempre diuen que no calen.
Jo ja vaig demostrar aquí https://transport.cat/viewtopic.php?p=294465#p294465 que es pot perfectament semidirectes amb les dues vies actuals. Quatre vies serian desitjables, però el que falta ara per ara es voluntat més que res. Voluntat i superar l'obsessió de tractar qualsevol servei de tren com un Metro.