Accessos a Montserrat
Publicat: 24 nov. 2025, 16:21
El Departament de Territori i l'Abadia de Montserrat han arribat a un acord per millorar els accessos al Santuari i al Parc Natural, que cada any reben la visita de gairebé tres milions de persones. L'objectiu és reforçar el transport públic tant com sigui possible, per descarregar les carreteres de l'entorn del massís de vehicles particulars, i reduir les cues d'accés i la contaminació de l'entorn.
A Montserrat s'hi pot arribar a peu, en carretera, en tren i cremallera o amb l'aeri, que puja la muntanya en cinc minuts. Cada hora hi ha trens des de Barcelona i Manresa, que enllacen amb el cremallera i amb l'aeri, però els accessos poden quedar col·lapsats per la gran afluència de públic o s'han de tallar en casos de temporal de vent o fortes pluges.
El projecte per millorar-los encara no té data ni pressupost. El que s'ha acordat de moment és crear dos grups de treball --un de tècnic i un de jurídic-- que estudiaran la construcció d'un nou aeri i com reforçar la línia R5 de Ferrocarrils i el cremallera. També es milloraran les carreteres perquè sigui més fàcil arribar-hi amb autocar, i els accessos a l'aparcament de l'estació inferior.
En concret, es preveu fer obres de millora a les principals carreteres d'accés a la muntanya i a l'aeri, al pont d'enllaç des de la C-55 a l'estació inferior, i s'estudiarà possibles alternatives per fer més fluid l'accés al recinte per la BP-1103 i la BP-1121, i a les diferents zones d'aparcament del recinte i del parc.
Enllàç a la informació:
https://www.3cat.cat/3catinfo/acord-per ... a/3381866/
A Montserrat s'hi pot arribar a peu, en carretera, en tren i cremallera o amb l'aeri, que puja la muntanya en cinc minuts. Cada hora hi ha trens des de Barcelona i Manresa, que enllacen amb el cremallera i amb l'aeri, però els accessos poden quedar col·lapsats per la gran afluència de públic o s'han de tallar en casos de temporal de vent o fortes pluges.
El projecte per millorar-los encara no té data ni pressupost. El que s'ha acordat de moment és crear dos grups de treball --un de tècnic i un de jurídic-- que estudiaran la construcció d'un nou aeri i com reforçar la línia R5 de Ferrocarrils i el cremallera. També es milloraran les carreteres perquè sigui més fàcil arribar-hi amb autocar, i els accessos a l'aparcament de l'estació inferior.
En concret, es preveu fer obres de millora a les principals carreteres d'accés a la muntanya i a l'aeri, al pont d'enllaç des de la C-55 a l'estació inferior, i s'estudiarà possibles alternatives per fer més fluid l'accés al recinte per la BP-1103 i la BP-1121, i a les diferents zones d'aparcament del recinte i del parc.
Enllàç a la informació:
https://www.3cat.cat/3catinfo/acord-per ... a/3381866/