Pàgina 1 de 3
Alvia BCN - París
Publicat: Dissabte 18/11/2006 5:27
Autor: Jordi Freixas
Doncs això. L'Alvia tarda un minut en fer el canvi d'eix, circula per línia d'Alta Velocitat (igual que els TALGO, encara que no crec que hi vagin molt per França). No resultaria factible completar la connexió BCN - París (o altres destinacions europees) amb amb trens Alvia, mentre no arriba el tren d'Alta Velocitat a Barcelona?
Publicat: Dissabte 18/11/2006 10:10
Autor: aarongilp
Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
P.D.: Bé, hi ha uns trens que estan autoritzats a circular per les LGV i no arriben a la velocitat "mínima", que són els trens exploradors (BB22200 a 200km/h) i els trens d'obres.
Publicat: Dissabte 18/11/2006 16:16
Autor: 437.001
De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...
Publicat: Dissabte 18/11/2006 16:19
Autor: aarongilp
437.001 ha escrit:De fet, s´estan fen assajos entre Valence i Avinyó a 360...
Per això mateix...un Alvia a 250 molestaria...
Publicat: Dissabte 18/11/2006 16:52
Autor: sequera
os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.

Publicat: Dissabte 18/11/2006 17:08
Autor: aarongilp
sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.

Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).
Per lo demés si, tens raó...
Publicat: Dissabte 18/11/2006 17:18
Autor: sequera
aarongilp ha escrit:sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.

Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).
Per lo demés si, tens raó...
Es cierto lo que dices, pero como algo excepcional..
No para hacer el trayecto de Perpinya a Nimes en 1,5kv.
Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.

Publicat: Dissabte 18/11/2006 17:55
Autor: aarongilp
Hombre...supongo que de poder hacerlo se podría, pero no sé como acabarían los equipos eléctricos. De hecho, un tren puede circular también a con una cierta sobretensión (en el récord del TGV se dice que la catenaria estaba a 33kV, cuando lo suyo son 25kV), pero no puede hacerlo siempre...así que en este caso creo que sería lo mismo...
Thalys...
Publicat: Dissabte 18/11/2006 18:52
Autor: JaMiRo!
sequera ha escrit:Para eso estan los tritensión o cuatritension...que ya hay unos cuantos en europa.
Por ejemplo los trenes
Thalys de Alstom...
Tensiones que soportan estos maravillosos cacharros: 1500 V CC (SNCF y NS), 3000 V CC (SNCB), 15000 V CA (DB AG) y 25000 V CA (SNCF, NS y SNCB).
¡Más info!
Publicat: Dissabte 18/11/2006 19:14
Autor: 437.001
He sentit un estrany rumor, que diu que quan s´inauguri cert túnel, es retiraran els Euromeds, per adaptar-los a la línia d´aquest cert túnel, i els serveis Euromed passarien a ser fets amb Alvia, què en sabeu de cert?
Suposo que només és un rumor tonto, no?
Publicat: Dissabte 18/11/2006 20:13
Autor: Jordi Freixas
aarongilp ha escrit:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.
Publicat: Dissabte 18/11/2006 21:29
Autor: aarongilp
Jordi Freixas ha escrit:aarongilp ha escrit:Apart de tot això que comenta en Fantito hi ha un "pero" de la normativa francesa, i és que tots els trens que passin per les LGV han d'ésser d'alta velocitat (270 en amunt), i és clar, 250 km/h podria ser un llastre en LGV's amb molt tràfic, com seria la LGV PSE (Lyon - Paris), on tots els trens van a 300 i properament crec que autoritzaran algun petit tram a 320 en la PSE i alguns més en la LGV Rhône - Alpes i en la LGV Mediterranée.
Val, en el cas dels Alvia ja ho entenc. Però... com és que els TALGO no passen per LGV? Tinc entès que els han arribat a provar a més de 400 km/h.
Els TrenHotel? Molt senzill...per molt que hagin arribat a 500 km en banc de proves (en linia 300), la seva velocitat màxima autoritzada és de 200 km/h, molt per sota dels 300 mínims de LGV. Per tant, seguiria molestant.
Publicat: Dissabte 18/11/2006 23:22
Autor: sequera
fantito ha escrit:Els Talgo a França, Suïssa, Itàlia i Alamanya estan limitats a 200 Km/h per deficiències en el fre. És una de les conseqüències de tenir els rodals adaptables a l'ample, que sols poden dur un parell de discs per rodal. Els remolcs Talgo VII que formen la sèrie 102 tenen el canvi d'ample comdemnat i per aixó poden dur 3 discs de fre per rodal.
home...si amb deficiencies en el fre, ja estan homologats a la velocitat máxima per la qual es van construir......
Publicat: Diumenge 19/11/2006 12:43
Autor: ROMI65
aarongilp ha escrit:sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.

Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).
Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.
No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Publicat: Diumenge 19/11/2006 13:44
Autor: aarongilp
ROMI65 ha escrit:aarongilp ha escrit:sequera ha escrit:os olvidais que un alvia es bitensión, 3kv y 25kv, y que en francia tienen 1,5kv. A si que , o lo hacemos tritensión o le cambiamos la bitensión a 1,5kv.
Y de serlo, tendria que homologarse, tendria que tener el sistema de seguridad frances, conductores formados, ....
Va a a ser que no.

Un tren a 3kV pot funcionar sense massa problemes sota 1.5kV. De fet, fins no fa massa els trens que passaven el túnel de Balitres ho feien a la meitat de tensió fins a Cerbère (tot el túnel estava a 1.5kV).
Per lo demés si, tens raó...
Això era abans, amb els motors de corrent continu. Ara, amb tota la electrònica i els motors trifàsics asíncrons, ja no es pot circular sota 1,5 kV amb la meitat de la potència.
No conec el cas concret dels S-120, però d'altres trens, si la tensió en línia és la meitat de la nominal, s'obre el disjuntor i s'activa el fre d'emergància.
Les 252 diria que passaven per aquest tram a meitat de potència, i són trifàsiques asíncrones...potser van canviar els paràmetres d'obertura del disjuntor...
Publicat: Diumenge 19/11/2006 15:52
Autor: orique
O directament el condemnaven

Publicat: Diumenge 19/11/2006 16:11
Autor: aarongilp
orique ha escrit:O directament el condemnaven

Condemnar el disjuntor??? Del tot??? Ho dubto, més que res perquè al poc de tornar de Cerbère s'havia d'obrir el disjuntor al apagar la màquina...
Publicat: Diumenge 19/11/2006 20:26
Autor: orique
Jo també ho dubto molt, però
se ve cada cosa por el mundo... 
Publicat: Diumenge 19/11/2006 22:13
Autor: Jordi Freixas
Perdó per la ignorància, però quan parleu de per exemple... un "canvi d'ample condemnat", a què us referiu?
Condemnat a X anys de presó?
Publicat: Diumenge 19/11/2006 22:40
Autor: 437.001
No, que està inútil, que no es pot fer servir si no es torna a montar, o bé que està bloquejat.