Aquest passat dijous, tornant d'un examen universitari i després d'anar a fer un parell de tonteries de les meves, vaig adreçar-me a l'estació de Plaça de Catalunya de Renfe per demanar un bitllet senzill, amb tarificació de Carnet Jove i de tren regional no exprés, a Girona. Quina fou la meva sorpresa quan en lloc de cobrar-me els 4,20 EUR que costava fins ara pretenien fer que desembutxaqués 5,95 EUR, que és pràcticament la tarifa general de Catalunya Exprés (6 EUR). Pregunto jo, innocent de mi, a què es degut tan brutal increment, i em responen que des de fa dos mesos, a causa de la gestió separada entre Rodalies i Regionals, m'havien de cobrar per una banda un bitllet de rodalies d'una zona (1,15 EUR) doncs per arribar de la Plaça de Catalunya a Clot - Aragó no hi ha cap tren regional que ho faci (textualment,
s'havien de repartir els beneficis). Evidentment, vaig negar-me a què em cobréssin tal despropòsit i vaig fer ús de la meva T-10 d'una zona. A més, quan ja havia marxat, fent comptes mentalment vaig comprovar que, descomptant el bitllet senzill de Rodalies, el trajecte a Girona me'l cobraven a tarifa exprés (4,80 EUR) quan
explícitament havia demanat tarifa regional a seques. Malauradament no vaig reaccionar a temps per demanar el llibre de reclamacions.
Això sí, mentre a Catalunya s'afanyen a cobrar-te el sobrepreu per agafar un tren de rodalies, a Clot encara et cobren els bitllets a Girona com si hom sortís de Sants, pagant uns quants quilòmetres de més. Espero que aquesta "anormalitat" no tiri endavant, perdent l'ocasió de tenir combinacions gracioses com Girona - Gelida (que encara no he fet), en cas contrari em veuré obligat a omplir un full de reclamacions cada vegada que per un trajecte de Girona al Clot em cobrin el quilometratge de Sants.
O passar-me a l'autobús.
__________
Per cert: quan els regionals de Girona morin a l'Estació de França i Renfe pretengui cobrar 1,15 EUR extres per anar al Passeig de Gràcia o a Sants, que es preparin. Aquí a Girona no ens estem de res per fer protestes actives contra Renfe. I ho saben perfectament.
👍0👎0