Jo he estat a Viena un parell de cops. L'any 2001 vaig utilitzar el tren de l'Aeroport al centre de la ciutat. En aquell moment la linia estava en proces de reforma. Estaven cambiant els enllaços amb el resta de linia de Viena, i si no recordo malament tenia una electrificació diferent. Estaven treballant per unificar-la amb al resta de linies.
Consultant la web del
Wienerlinien he vist que a l'aeroport arriba el CAT i la S7.
Les linies Sx son linies suburbanes explotades per OBB mentre que les Ux per Wienerlinien.
Sobre Viena. Et recomano les linies del antic ferrocarril imperial reconvertit en Metro (U6 entre Westbanhoff i Spittelau que circula elevat sobre el carrer amb material que sembla mes un tranvia que un metro i quasi tota la U4 que circula semisoterrat en paral.lel al canal imperial)
Les linies U1 i U3 son de nova construcció.
La U2 en molt curiosa ja que es el resultat de convertir un premetro en metro convencional, les estacions estan molt juntes. La linia S45 en el seu tram oest tambe formaba part del ferrocarril imperial i es molt similar la U6.
Es curios la linea del Wiener Lokalbahnen. Es un tranvia que circula pel carrer, un tranvia soterrat o pre-metro i ferrocarril suburbà tot en un.
Et recomano que visitis la ciutat dalt d'un tranvia, tenen una xarxa molt tupida i et porten a tot arreu. Llastima que vas a l'hivern i no podras visitar el magnific
museu del tranvia de viena
Fora de la zona metropolitana de Viena, nomes vaig utilitzar la OBB per anar a Brastislava (Eslovaquia) que esta a menys de 80km. Per anar vaig anar en un tren format per locomotora + cotxes convencionals de Austria, Hungria i Eslovaquia. Curiosament la estacio de les afores Brastislava es la primera estació de Eslovaquia i per tant estació frontererera. Aqui ens van cambiar de locomotora per arribar a una estació mes centrica. A la tornada vaig anar amb un automotor del que fan els serveis S-bahn. La linia Viena - Brastislava es podria considerar de rodalies internacionals.
Brastislava es una ciutat molt i molt barata i sobretot comparat amb Viena que es carissima.
👍0👎0