Pàgina 1 de 2
Les noves llançadores ja són a Alstom
Publicat: Dissabte 13/01/2007 14:04
Autor: JaMiRo!
Hola!
Ja ens ha arribat la primera caixa de les llançadores d'ample variable d'alta velocitat a Santa Perpètua, provinents de la CAF. Nosaltres ens encarregarem d'imprimació, pintura, instal·lació d'equips i acabats (és a dir, de tot menys de soldar la caixa). 8)
És previst que cap a l'octubre comencin a sortir les primeres unitats acabades.
Salut!
Publicat: Dissabte 13/01/2007 15:42
Autor: victorcasta
Gran notícia... Quin disseny tenen? D'algun tren ja conegut?
Publicat: Dissabte 13/01/2007 17:02
Autor: Trenscat
Aquestes llançadores quins recorreguts tenen previstos fer?
Publicat: Diumenge 14/01/2007 22:03
Autor: Jordi Freixas
Però aquestes llançadores no havien de ser trens Alvia?
Publicat: Diumenge 14/01/2007 22:16
Autor: 594-001-0
Jordi Freixas ha escrit:Però aquestes llançadores no havien de ser trens Alvia?
Pues si, estas lanzaderas son del segundo lote de la serie 120.
Publicat: Diumenge 14/01/2007 22:47
Autor: Jordi Freixas
I se sap quins trajectes cobriran?
Publicat: Dilluns 15/01/2007 15:44
Autor: UT596001
Jordi Freixas ha escrit:I se sap quins trajectes cobriran?
Tortosa-Barcelona, per exemple. De Tortosa a Vila-seca per el corredor mediterrani (l'actual+la futura variant de Salou, Cambrils i L'Hospitalet de l'Infant) i allà agafar la LAV Barcelona-Madrid via Camp de Tarragona per arribar a Barcelona.
Enganxar la persona...
Publicat: Dilluns 15/01/2007 16:01
Autor: JaMiRo!
Les vostres preguntes tindran resposta. Quan enganxi al responsable a l'Alstom, clar...

Publicat: Dilluns 15/01/2007 17:02
Autor: Jordi Freixas
I per cert, una altra cosa.. què s'en farà dels actuals trens ALVIA quan la línia d'Alta Velocitat hagi arribat finalment a Barcelona?
Allargar la seva seva destinació fins a Portbou, no seria gents mala idea.
Publicat: Dilluns 15/01/2007 17:40
Autor: awe
Ves per on, Jordi, que jo sempre he pensat que l'arrivada de l'AVE a Barcelona suposaria l'inici de serveis Àlvia Girona-Madrid (Portbou no ho tinc tant clar, potser Figueres) i la desaparició definitiva del Costa Brava que ja està en fase d'assassinat per escanyament (que per sí sol no es moria amb la demanda que tenia). És la situació més plausible atès el que ha fet Renfe amb altres relacions.
Publicat: Dilluns 15/01/2007 21:49
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:I per cert, una altra cosa.. què s'en farà dels actuals trens ALVIA quan la línia d'Alta Velocitat hagi arribat finalment a Barcelona?
Allargar la seva seva destinació fins a Portbou, no seria gents mala idea.
Com que Renfe actua a tota la pell de brau, potser els utilitzaran entre Madrid i La Corunya quan hi hagi LAV a Valladolid, per exemple.
Publicat: Dimarts 16/01/2007 0:06
Autor: Túnels del Garraf
Això segur que no, perquè la línia que va a A Corunya no està electrificada.
Els trens que hi aniran utilitzaran la LAV fins a Olmedo, d'allà per un ramal fins a Medina del Campo, i per allà agafaran lalínia Medina - Zamora - Ourense - Santiago - A Corunya.
A Galícia, l'única de RENFE electrificada és la Vigo - Ourense - Monforte - Lleó, però no crec que utilitzin ALVIAs entre Vigo i Madrid, perquè l'estalvi de temps el perdrien anant fins Lleó, i d'allà, a Palència, Valladolid i Madrid.
Una cosa molt curiosa seria un ALVIA Barcelona - Vigo, utilitzant la LAV entre BCN i Zaragoza, però em sembla que no seria possible, dons l'intercanviador de Casetas només està pensat per trens que venen de Madrid cap a Logronyo, Pamlona, Vitòria...
Jo aposto perquè faran un intercanviador a BCN i faran continuar els ALVIA fins a Figueres o Portbou.
Publicat: Dimarts 16/01/2007 0:42
Autor: Jordi Freixas
awe ha escrit:Ves per on, Jordi, que jo sempre he pensat que l'arrivada de l'AVE a Barcelona suposaria l'inici de serveis Àlvia Girona-Madrid (Portbou no ho tinc tant clar, potser Figueres) i la desaparició definitiva del Costa Brava que ja està en fase d'assassinat per escanyament (que per sí sol no es moria amb la demanda que tenia). És la situació més plausible atès el que ha fet Renfe amb altres relacions.
Home... basant-nos en la teva teoría, per suprimir l'Estrella Costa Brava, el mínim seria que l'Alvia sortís de Portbou, i no de Figueres (i si per la baixa demanda o el que sigui, no surt a compte, doncs que el mateix Estrella surti de Figueres).
D'altra banda, m'haureu llegit ja unes quantes vegades que penso que l'Euromed hauria d'arribar fins a Cervera, i que de la mateixa manera, el TGV francès arribés a Portbou (de la mateixa manera que, a Euskadi arriba fins a Irún). L'Alvia també hi hauria d'arribar. I fins i tot, ficar serveis d'Alvia entre Barcelona - Girona - Perpinyà i Barcelona - Ripoll - Tolosa, però es clar... això ja és somniar truites...
Túnels del Garraf ha escrit:Una cosa molt curiosa seria un ALVIA Barcelona - Vigo, utilitzant la LAV entre BCN i Zaragoza, però em sembla que no seria possible, dons l'intercanviador de Casetas només està pensat per trens que venen de Madrid cap a Logronyo, Pamlona, Vitòria...
Vaja vaja... el que seria realment estrany, seria que l'intercanviador estigués en sentit Barcelona, però sobre això ja se sap: sempre mirant cap a la capital de l'imperio.
Publicat: Dimarts 16/01/2007 0:44
Autor: Albert
Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Fe
Publicat: Dimarts 16/01/2007 15:25
Autor: JaMiRo!
Albert ha escrit:De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Foto un tio rient per no posar-ne un plorant...
Per cert, no em desvirtueu el tema, que es sobre les
llançadores d'Alstom.
Aviam si agafo el responsable a l'Alstom i em fa cinc cèntims...

Publicat: Dimarts 16/01/2007 15:40
Autor: megapauer
Albert ha escrit:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
A la línia sols tinc constància d'intercanviadors a:
- Roda de Barà (Talgo-CAF)
- Puigverd (CAF)
- Lleida (Talgo)
- Huesca (Dual)
- El de prop de Casetas (Dual)
Publicat: Dimarts 16/01/2007 15:42
Autor: davida
Albert ha escrit:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Fa uns pocs dies vaig a preguntar a tranvia.org si existia un intercambiador a Zaragoza que permetes fer trens d'ample variable de Barcelona al Pais Vasc, Galicia i Gijon i em van contestar que a la sortida de Zaragoza Delicias hi ha un intercambiador dual, que actualment nomes s'utilitza per portar a tallers els TRD d'ample UIC, que serviria perfectament i sense maniobres. Aquest intercambiador no surt als llistats d'Adif.
El intercambiador de Plasencia de Jalon nomes es util pels trens Madrid - Castejon pero no venin de Barcelona.
Planol de la revista Via Libre:

Ep!
Publicat: Dimarts 16/01/2007 15:54
Autor: JaMiRo!
JaMiRo! ha escrit:Per cert, no em desvirtueu el tema, que es sobre les
llançadores d'Alstom.


Publicat: Dimarts 16/01/2007 16:17
Autor: UT596001
megapauer ha escrit:Albert ha escrit:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
A la línia sols tinc constància d'intercanviadors a:
- Roda de Barà (Talgo-CAF)
- Puigverd (CAF)
- Lleida (Talgo)
- Huesca (Dual)
- El de prop de Casetas (Dual)
L'intercanvador Talgo de Lleida ja és inútil: ja no està connectat a la línia amb ample ibèric.
P.D: Jamiro, ja sé que el tema és sobre les llançadores d'Alstom però pensava que fóra bo fer aquest aclariment.

Publicat: Dimarts 16/01/2007 19:35
Autor: Albert
davida ha escrit:Albert ha escrit:Crec que algú ja va dir en aquest fòrum que hi ha un intercanviador prop de Delicias (costat BCN) que permetria arribar-hi des de BCN per la LAV, i fer l'entrada a Delicias ja en ample ibèric.
Si és així (que no n'estic segur), podriem complementar l'oferta de trens actual que circulen pel nord pensinsular. Així podriem fer serveis des de BCN fins a Logroño, Pamplona, Burgos, León ... aprofitant el tram de la LAV des de BCN fins a Zaragoza. De tota manera, ja seria hora que es fes alguna LAV no radial... i, a més de la del corredor mediterrani, l'eix de l'Ebre seria un bon candidat a trencar aquesta radialitat.
Fa uns pocs dies vaig a preguntar a tranvia.org si existia un intercambiador a Zaragoza que permetes fer trens d'ample variable de Barcelona al Pais Vasc, Galicia i Gijon i em van contestar que a la sortida de Zaragoza Delicias hi ha un intercambiador dual, que actualment nomes s'utilitza per portar a tallers els TRD d'ample UIC, que serviria perfectament i sense maniobres. Aquest intercambiador no surt als llistats d'Adif.
El intercambiador de Plasencia de Jalon nomes es util pels trens Madrid - Castejon pero no venin de Barcelona.
Planol de la revista Via Libre:

És veritat, ho vaig llegir a Tranvia.org, no pas aquí! Gràcies davida.