Pàgina 1 de 15
Escurçament de l'Estrella Costa Brava
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:08
Autor: express
Fa un tems enradere Renfe-Operadora va tallar el tren "Estrella Costa Brava" que va de Cerbere-Madrid passant alguns dies per reus-Mora la Nova-Cape. Aquesta decisió es una mica trista degut a l'Alta Velocitat els trens de llarg recorregut que passen per aquesta línia van desapareixent. Com per exemple el talgo que anava de Madrid-Barcelona vv. que fa uns quants anys que no funciona. Aixó es lamentable.
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:10
Autor: Ecomobisostrans
Quin tram concretament va acurtar? Es a dir quin recorregut feia abans i quin fa ara.?
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:15
Autor: express
Hi han alguns dies que circula per Lleida i uns altres circula per Móra la Nova i abans el tren tenia més vagons que ara perque van eliminar els departament dobles.
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:18
Autor: Ecomobisostrans
Pero es lo normal* que circuli uns cops per Lleida i altres per Mora o es per algunes obres?
*Entenent com a "normal" que es lo que consta als horaris.
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:30
Autor: Jordilar
És la primera vegada que ho sento això de la desviació per Lleida. De totes formes deu ser alguna cosa exepcional, doncs l'Estrella te parades a La Puebla de Híjar, Caspe, Riba-Roja i Móra la Nova.
Salut,
Publicat: Dimarts 20/02/2007 13:32
Autor: express
Lo normal es que passi per Mora pero per caura d'obres o anomalies passa per Lleida. Una de les coses que no entenc es que hi han regionals que passen cap a Saragossa i el Costa Brava no. I les obres on estan??? Però lo mes normal seria de que si no passa per Mora que fiquin alguns mitjans per facilitar a l'hora d'agarar el tren a Reus ja que es l'estació més aprop.
Publicat: Dimarts 20/02/2007 14:23
Autor: genissimon
Altres vegades, crec recordar que ha passat per València-FSL i Albacete, sense cap parada comercial entre Tarragona i Madrid, respectant l'horari d'arribada a Chamartín. Concretament, el juny de 2003, i quan van "adaptar" l'estació de Calatayud per al pas de la LAV.
Darrerament, amb les obres de la LAV a Aragó i Catalunya també ha estat desviat diverses vegades per Reus-Plana-Lleida.
Salut !!
Publicat: Dimarts 20/02/2007 16:58
Autor: aarongilp
genissimon ha escrit:Altres vegades, crec recordar que ha passat per València-FSL i Albacete, sense cap parada comercial entre Tarragona i Madrid, respectant l'horari d'arribada a Chamartín. Concretament, el juny de 2003, i quan van "adaptar" l'estació de Calatayud per al pas de la LAV.
Darrerament, amb les obres de la LAV a Aragó i Catalunya també ha estat desviat diverses vegades per Reus-Plana-Lleida.
Salut !!
Al novembre de 2003 jo vaig tornar per València i vam arribar quasi dues hores abans de la sortida a Tarragona...
Publicat: Dimarts 20/02/2007 17:00
Autor: express
Renfe tard o d'hora treura aquest tren. I per anar a Madrid tindrem d'anar a Reus o Tarragona. O fer quasi 3 h de viatge fins a Saragossa.
Publicat: Dimarts 20/02/2007 17:00
Autor: express
Renfe tard o d'hora treura aquest tren. I per anar a Madrid tindrem d'anar a Reus o Tarragona. O fer quasi 3 h de viatge fins a Saragossa.
Publicat: Dimecres 21/02/2007 8:36
Autor: genissimon
Mentre no arribi la xarxa d'alta velocitat a França per Girona, el que podria fer renfe és crear un nou trenhotel Costa Brava: amb la qualitat del desaparegut Antoni Gaudí i el recorregut del Costa Brava, adaptat a la major velocitat del material talgo trenhotel. Podria sortir una mica més d'hora de Portbou, arribant a la mateixa hora a Chamartín. I si es posés material RD, podria sortir de Montpeller i arribar a Madrid per via AVE a partir de Barcelona.
Salut !!
Publicat: Dimecres 21/02/2007 14:34
Autor: Jordi Freixas
Escolteu, perquè... substituir l'Estrella Costa Brava per un Talgo - Bombardier?
Publicat: Dimecres 21/02/2007 14:54
Autor: aarongilp
Jordi Freixas ha escrit:Escolteu, perquè... substituir l'Estrella Costa Brava per un Talgo - Bombardier?
Millor digali 130, ja que Talgo Bombardier pot ser un 102, 130, Traxx + Talgo (quan hi hagi les Traxx)...I no, no pot ser perquè els 130 seran diurns totalment (reforma de branques T7 "Altaria").
Publicat: Dimecres 21/02/2007 15:20
Autor: Jordi Freixas
Llavors... esteu parlant de mantenir un servei nocturn?
Publicat: Dimecres 21/02/2007 15:56
Autor: entfe001
Els desviaments del Costa Brava per Lleida són relativament habituals.
Una cosa que m'escalfa és que tot i ésser desviat el nocturn no hi fa parada, de tal forma que ni per aquestes és possible establir una relació ferroviària sense transbord entre Girona i Lleida.
Publicat: Dimecres 21/02/2007 17:50
Autor: express
ja, pero si aquest tren sempre ha circulat per aquesta línia i hi han dies que no circula per obres i els trens regionals que van ca pasaragossa si que i pasen. jo opino de que aquest tren sempre tindria de circular per mora perque si vols anar a madriz tens danar a saragossa o reus i es un transvals perque tens de fer transbordament. i ara em sembla que volen fer algo de IFERCAT que em sembla es que volen fer trens directes entre Lleida i Girona i vv. en aquest tema no estic molt segur pero se que volen fer algo per l'estil.
Publicat: Dimecres 21/02/2007 21:48
Autor: Jordi Freixas
Què és això d'IFERCAT? Un ADIF a la catalana?

Publicat: Dimecres 21/02/2007 22:00
Autor: orique
Exactament.
Publicat: Dimecres 21/02/2007 22:03
Autor: Jordi Freixas
I exactament... què fan (o què volen fer, o què estan fent)?
Publicat: Dimecres 21/02/2007 23:08
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:I exactament... què fan (o què volen fer, o què estan fent)?
Potser trobaràs la resposta si en desgranes l'acrònim: INfraestructures FERroviàries de CATalunya