Pàgina 1 de 2

LOCALITZAT TRAMVIA D'ALSTOM A L'A2 A L'ALÇADA DE PALLEJÀ

Publicat: Diumenge 11/03/2007 1:54
Autor: PALLANGA
Pregunta dirigida especialment al company d’Alstom :

Aquest mati per l’A2e vist un tramvia amb les sigles d’Alstom y que en els lletreros deia METROLIGERO. Podries dir-me per on es ?. Gràcies per endavant

Publicat: Diumenge 11/03/2007 1:57
Autor: wefer
No sóc el d'Alstom :D però si anava per l'A2, i posava Metroligero... que no fos un tramvia per Madrid.

Publicat: Diumenge 11/03/2007 20:51
Autor: metring
Si era de color blaugrana, paradoxas de la vida, no era d'aquí, sino de Madrid xD

Publicat: Dilluns 12/03/2007 10:51
Autor: PALLANGA
Sembla que els madriles es hi agrada cada vegada una mica més el color blau-grana.
:D
Deu ser des de el 0-3 de la temporada passada. ;) ;) ;)

Records culés.

Publicat: Dilluns 12/03/2007 10:55
Autor: Guigui
En canvi, aquí ens van els metros de color blanc.

Records també culers. 8)

Publicat: Dilluns 12/03/2007 11:00
Autor: PALLANGA
Deu ser per que el “boss” de TMB es “vikingo”. :D :D :D :D

Publicat: Dilluns 12/03/2007 11:35
Autor: davida
Si el tranvia era de color es el tranvia de Parla.

Publicat: Dilluns 12/03/2007 15:40
Autor: UT596001
davida ha escrit:Si el tranvia era de color es el tranvia de Parla.
De color verd fosc, per ser concrets

Publicat: Dilluns 12/03/2007 16:09
Autor: davida
Aixo mateix volia dir. Gracies 596001 per corretgir el meu error.

Publicat: Dissabte 17/03/2007 17:35
Autor: sortrens
A quines parts de Barcelona o Catalunya es frabrican trens o trams, som importants en aquest tema els catalans? A nivell Internacional? :suar

Publicat: Dissabte 17/03/2007 18:01
Autor: EUKibo
a Santa Perpetua de Mogoda hi ha una factoria de l'ALSTOM, una empresa Francesa. Home, pel que jo se es bastant important la fabrica aquesta, de fet els TRAMs nostres i molts trens de RENFE i TMB son fabricats alla.

Publicat: Dissabte 17/03/2007 18:05
Autor: Guigui
sortrens ha escrit:A quines parts de Barcelona o Catalunya es frabrican trens o trams, som importants en aquest tema els catalans? A nivell Internacional? :suar
A nivell internacional Catalunya no té un pes especialment gran en la fabricació de ferrocarrils, sobretot considerant el nivell d'industrialització que té el nostre país en termes generals. I pel que fa al disseny, la cosa és pràcticament nul·la (a no ser que algú em corregeixi, cosa que em seria una sorpresa grata).

Publicat: Dissabte 17/03/2007 18:14
Autor: EUKibo
Pel que jo se es aixo, aquesta factoria fabrica trens que s'entreguen a Catalunya principalment i a Espanya, el TRAM de Barcelona, TRAM de Madrid, Civia de Rodalies Barcelona... Internacionalment ALSTOM té certa importancia, de fet a la seva web surten trens que venen a tota Europa, Amèrica, Asia i Oceania, pero es probable que altres empreses tinguin més pes com SIEMENS i CAF (encara que d'aquesta ultima ho dubto molt)

El que sembla en qualsevol cas es que no estan en recessio com la SEAT i altres empreses similars que cada cop tenen menys feina, sino que ALSTOM sembla que cada cop fa mes projectes.

Publicat: Dissabte 17/03/2007 18:24
Autor: entfe001
L'única empresa amb més pes ferroviari que ALSTOM és Bombardier.

CAF només té relativa importància a Espanya.

Publicat: Divendres 23/03/2007 12:46
Autor: PALLANGA
Ep, nois, recordeu que Siemens de Cornella fabrica els motors dels IC.

Vist a Collbató i a Cervera

Publicat: Diumenge 20/05/2007 1:18
Autor: Guigui
Avui he vist un transport d'un Citadis vermell, amb la bandera de la Comunidad i el logotip de MetroLigero, a l'A-2 a l'alçada de Collbató primer i Cervera després.

Dues preguntes: Es lliuren un per un? En cas negatiu, no seria més econòmic transportar-los en tren, en lloc de muntar un transport especial, amb acompanyament policial inclòs, per cada tramvia?

Publicat: Diumenge 20/05/2007 11:55
Autor: Guigui
pizias ha escrit:Aunque parezca mentira, es mas barato en camión. Y, sobretodo, es posible.
Ja, com que per carretera el transportista només gasta el combustible però per ferrocarril també ha de pagar per l'ús de la infraestructura, no m'estranya que la situació sigui la que és. És un fàstic, tant que el personal s'omple la boca del mercat lliure i són incapaços de reconèixer la competència deslleial que la carretera fa al ferrocarril, amb ajudes d'estat incloses.

Publicat: Diumenge 20/05/2007 12:45
Autor: George85
Guigui ha escrit:
pizias ha escrit:Aunque parezca mentira, es mas barato en camión. Y, sobretodo, es posible.
Ja, com que per carretera el transportista només gasta el combustible però per ferrocarril també ha de pagar per l'ús de la infraestructura, no m'estranya que la situació sigui la que és. És un fàstic, tant que el personal s'omple la boca del mercat lliure i són incapaços de reconèixer la competència deslleial que la carretera fa al ferrocarril, amb ajudes d'estat incloses.
Per tal d'entendre que passa amb el transport de mercaderies per ferrocarril, recomano llegir aquet fil.

És el que hi ha

Publicat: Diumenge 20/05/2007 14:01
Autor: JaMiRo!
Hola!
pizias ha escrit:Aunque parezca mentira, es mas barato en camión. Y, sobretodo, es posible.
En efecte. ;)

Perquè, senyors, el tramvia surt de la factoria de Santa Perpètua; l'única connexió ferroviària amb l'Alstom és la línia de Vic-Puigcerdà. Cal fer una collonada de maniobres per portar el tren a Madrid. D'altra banda, veig impossible treure el tramvia pel ramal que va de la fàbrica a l'estació de Mollet-Santa Rosa. Amb total seguretat, el tramvia es fotria d'òsties contra les andanes o contra els pals de la catenària. :roll:

Per cert, no crec que es pugui portar el tramvia sencer en un vagó plataforma perquè aquest seria excessivament llarg. :!:

Per tant, per transportar el tramvia amb un vehicle especial ferroviari caldria:

1-Desmuntar el tramvia en mòduls. Això és una feinada, sobretot si es té en compte que el tramvia s'ha provat i està tot muntat i connexionat. :!:

2-Posar cada mòdul Citadis, un a un, a diferents vagons-plataforma en un lloc determinat (a la fàbrica no es pot, per tant cal moure amb camions cada mòdul fins a un lloc determinat). :!:

3-Transportar-lo via fèrria des de Barcelona a Madrid. :!:

4-A l'arribar a Madrid, cal carregar-lo de nou a camions per portar-lo a cotxeres. :!:

5-Muntar els mòduls (feinada de collons) i fer proves de nou per veure que tot funciona. :!:

Conclusió: millor com es fa ara, us agradi o no. ;)

Salut!

Publicat: Diumenge 20/05/2007 16:21
Autor: Bauvilla
Bona tarda,

Em consta que els Citadis d'Orléans van fer el viatge des de Aytré també en camió.

Per lo vist hi havien problemes de compatibilitat entre el perfil de les rodes i les vies RFF. (deixant de banda que no hi ha connexió física entre la xarxa RFF i la xarxa SEMTAO)

Tanmateix, crec recordar que els tramvies construïts abans del Citadis
, el TSF si van poder viatjar per les vies RFF acoplats a un tren de càrrega entre Aytré i Nantes.