Pàgina 1 de 1
Fletxes de porta d'un 4000 mal indicades
Publicat: Divendres 30/03/2007 16:29
Autor: Guigui
Avui, en el trajecte Glòries-Catalunya de la L1, m'he fixat que a Arc de Triomf les flextes que indiquen de quina banda s'obriran les portes estaven enceses del costat dret fins un moment abans d'obrir-se, quan han saltat a la banda correcta. A Urquinaona, una situació semblant però només ha durat alguns segons després de la sortida d'Arc de Triomf. A Catalunya tot correcte i a Marina no m'hi he fixat.
Pregunta tècnica: L'indicador de porta dels 4000 (suposo que deu ser igual en els 3000) i l'anunci de propera parada per megafonia van de la mà? El primer va en funció de balises situades al túnel? O el motorista l'activa manualment?
Publicat: Divendres 30/03/2007 16:33
Autor: UT596001
Ahir em vaig fixar que a Sagrera encara indica la sortida per les 2 portes.
Publicat: Divendres 30/03/2007 16:48
Autor: U-Bahn
Les fletxes es marquen quan el maquinista sel·lecciona una porta (o dues). Si anés amb balisses no hi hauria molts errors d'aquest tipus.
Publicat: Divendres 30/03/2007 16:59
Autor: entfe001
Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.
Publicat: Divendres 30/03/2007 17:03
Autor: Guigui
entfe001 ha escrit:Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.
Doncs el d'avui anava una mica desfasat.

Publicat: Divendres 30/03/2007 17:47
Autor: Proastiakos
Guigui ha escrit:entfe001 ha escrit:Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.
Doncs el d'avui anava una mica desfasat.

El que passa molts cops es que si el motorista no prem bè el botó de tancar portes, el selector es queda encès, però les portes es tanquen. Pot ser que després a l'hora de seleccionar la porta de la següent estació del costat contrari, encara estigui l'altre selector encès i per aixó marca per error tots dos, quant només és un el correcte.
Salutacions
Publicat: Divendres 30/03/2007 18:08
Autor: Guigui
Proastiakos ha escrit:El que passa molts cops es que si el motorista no prem bè el botó de tancar portes, el selector es queda encès, però les portes es tanquen. Pot ser que després a l'hora de seleccionar la porta de la següent estació del costat contrari, encara estigui l'altre selector encès i per aixó marca per error tots dos, quant només és un el correcte.
En el cas que he vist, només n'hi havia un encès al mateix temps.
Publicat: Divendres 30/03/2007 19:40
Autor: El LLOP
La sel.lecció de portes la fa el motorista manulament desde el pupitre de conducció. Aixó no obstant, si el motorista s'equivoca i assenyala per exemple les dues bandes, le sportes només s'obriràn de la banda correcte, ja que la senyalització per fletxes interior es només aixó, senyalització.
Publicat: Dissabte 31/03/2007 22:50
Autor: EUKibo
Si, sempre en el moment just abans d'obrir portes ses posen de la manera correcte, pero alguns maquinistes certament van molt despistats, algun cop m'ha pasat que quan he hagut d'anar a una estacio que no havia anat mai o al voler baixar a Pep Ventura que no se sap si para a l'andana mar o a l'andana muntanya, un s'ha de fixar per saber on baixar i la senyalitzacio estava mal posada i al posarme en una porta després veig que es baixa per l'altre. Ja que tenim aquesta magnifica senyalitzacio a TMB podria automatitzarse per evitar que els maquinistes la puguin manipular erròniament.
Publicat: Diumenge 01/04/2007 0:23
Autor: Proastiakos
EUKibo ha escrit:Si, sempre en el moment just abans d'obrir portes ses posen de la manera correcte, pero alguns maquinistes certament van molt despistats, algun cop m'ha pasat que quan he hagut d'anar a una estacio que no havia anat mai o al voler baixar a Pep Ventura que no se sap si para a l'andana mar o a l'andana muntanya, un s'ha de fixar per saber on baixar i la senyalitzacio estava mal posada i al posarme en una porta després veig que es baixa per l'altre. Ja que tenim aquesta magnifica senyalitzacio a TMB podria automatitzarse per evitar que els maquinistes la puguin manipular erròniament.
La senyalització com molt bè ha dit en Llop és senyalització, res més; si un
motorista s'equivoca al seleccionar portes, ho resol al moment d'adonar-se sense suposar cap perill per a ningú. Així doncs, no serveix gaire com a excusa ja que no es continuament quan succeeix, sino en alguns i puntuals casos. Potser m'agradaria veure't a tú conduïnt un tren, a veure quant de despistat podríes estar.
Sobre lo de l'automatització d'aquesta funció, mes val no fer-te cap comentari, si capacites un xic potser saps trobar la resposta.
El cas de Pep Ventura no te cap crítica, és un final de línia, dubto que et quedis dins del tren per un error del motorista en el seleccionador de portes.
Moltes vegades trobo que amb la propaganda anti-tot que fas, amb les teves peticions in-situ i agosarades no fas res més que emplenar línies buides de continguts i que pretens crispar-ho tot. Des d'aquí, estic en contra de tota aquesta bruta crítica (que respeto personalment) però que robo exagerada i repetidora.

Publicat: Divendres 11/05/2007 16:00
Autor: Denisuko
Són errors molt tontos que podem tenir tots, a més que no son errades greus, greu seria que obris portes pel costat de la paret i que algú pugui caure.
Publicat: Divendres 11/05/2007 16:40
Autor: Jordilar
A tots el trens que tenen sel·lecció de porta exeptuant els 5000, 9000 i pròximament els 6000, en el pupitre de conducció disposen d'un bloc de 4 polsadors situats més o menys a cada extrem del pupitre que serveixen pel tema de les portes, sent el de la dreta per les de la dreta i el de l'esquerre per les d'esquerre. En concret un és per la sel·lecció del costat, 2 per el permís de portes i un pel tancament de portes. El bip-bip és un altre polsador situat al mig del pupitre junt amb altres tres, així el motorista a l'hora de tancar portes el que hauria de fer és desplegar el retrovisor ( pedal ), polsar el bip-bip, tancar les portes i seleccionar el costat on s'han d'obrir a la proxima estació.
També disposen d'una botonera que s'activa amb una clau, a sobre de cada porta de la cabina on hi ha tres polsadors, un per obrir, l'atre per tencar i un pel clàxon i que l'he vist fer servir varies vegades a la L3
Després d'aquesta parrafada m'agradaria saber si en els 5000 i 9000 és el mateix, doncs crec que em sembla que no, ja que a més el motorista pot obrir totes les portes quan ho desitgi.
Salut,
Publicat: Divendres 11/05/2007 16:49
Autor: Fran-Ikarus
Una pregunta (potser massa innocent, però la veritat és que ho ignoro absolutament): per què pot ser tan inversemblant automatitzar la decisió de quines fletxetes s'il·luminen?
Publicat: Divendres 11/05/2007 19:55
Autor: El LLOP
Fran-Ikarus ha escrit:Una pregunta (potser massa innocent, però la veritat és que ho ignoro absolutament): per què pot ser tan inversemblant automatitzar la decisió de quines fletxetes s'il·luminen?
en els 5000 i 9000 ja ho estàn. Als 3000 i 4000 la tecnologia no ho permetia quan van arrivar i canviar-ho ara costaria una pasta, tot just per una tonteria, encara que a l'hora d'intal.lar l'ATP potser ho implementen.
Publicat: Dissabte 12/05/2007 12:05
Autor: Izo
Fa unes dues setmanes, en un 9000 a la L2 les fletxetes marcaven que s'obririen les portes de la dreta i fins que el comboi no va entrar a l'estació les fletxetes no van canviar indicant les portes de l'esquerra, que són les que finalment es van obrir.
Publicat: Dissabte 12/05/2007 21:49
Autor: entfe001
Izo ha escrit:Fa unes dues setmanes, en un 9000 a la L2 les fletxetes marcaven que s'obririen les portes de la dreta i fins que el comboi no va entrar a l'estació les fletxetes no van canviar indicant les portes de l'esquerra, que són les que finalment es van obrir.
Això ho he vist jo a Pep Ventura, si bé era perquè va entrar a "contravia" a l'estació. En aquest cas entenc que la preprogramació assumeix que l'andana es troba a la dreta quan incidentalment en aquella ocasió es trobava a l'altre costat.
Això també passa amb les 112 de FGC quan entren a Universitat Autònoma venint de Bellaterra per la via contrària. En aquest cas m'ho passo teta posant-me al costat esquerre del tren per sortir el primer després de rebre algunes recriminacions d'universitaris titllant-me de "tonto" i de no fixar-me en els indicadors

Publicat: Dissabte 12/05/2007 22:09
Autor: Fran-Ikarus
A mi m'ha passat algun cop el mateix, tant al Metro com als FGC, i funcionant bé els indicadors

Publicat: Dissabte 12/05/2007 22:15
Autor: entfe001
Fran-Ikarus ha escrit:A mi m'ha passat algun cop el mateix, tant al Metro com als FGC, i funcionant bé els indicadors

I jo em vaig passar bastants dies intentant baixar d'un tren procedent de l'Autònoma a Sant Andreu Arenal pel costat esquerre i molt abans que parés, acostumat com estava a trobar-me l'andana en aquest costat només entrar al túnel urbà de Barcelona... venint de Girona
