Hola!
EUKibo ha escrit:El que s'aplica a ferrocarrils es ara la MAGLEV (MAGnetic LEVitation), de fet son bastant ambigus i molt ferrocarril no es que diguem...
Correcte, de fet al món de l'enginyeria no es consideren ferrocarril

. En canvi, el sistema de rodadura pneumàtica utilitzat, per exemple, al Metro de París, si es considera ferrocarril, donat que en cas de fallida del sistema de pneumàtics els trens recorren a una rodadura ferroviària clàssica.
Igualment, la levitació magnètica és una tecnologia encara molt incipient i per tant no és correcte dir que és "el que s'aplica ara", i més tenint en compte els pocs exemples que hi ha pel món.
EUKibo ha escrit:pero el que sembla es que els trens "normals" tots van amb electricitat, excepte antics que encara van amb vapor o diesel com trens que encara compra Renfe.
Amb el tema del vapor d'acord, però dir que els Dièsel són trens antics...
I no només els compra Renfe Operadora, que trens Dièsel n'hi ha per tot arreu. De fet, als Estats Units la tracció Dièsel és molt extesa.
La tracció Dièsel compren tres tipus: tracció mecànica, tracció hidràulica i tracció elèctrica. En el primer cas, entre eix i motor Dièsel s'estableix un sistema de canvi de marxes semblant al que coneixem del món de l'automòbil; en el segon cas, s'interposa un embragatge hidràulic entre eix i motor Dièsel; en el tercer cas, el motor Dièsel carrega unes bateries que després fan funcionar un motor elèctric, que mou l'eix.
EUKibo ha escrit:Sembla que aqui a Espanya l'Alta Velocitat encara la continuarem tenint a 320... enfront els 500 d'explotacio comercial dels MAGLEV...
Clar, és que anar a 320 km/h és realment una velocitat tercermundista... :begut
Per acabar. Company George85,
el Gran Google sempre té la resposta. Si la cerca en català o en castellà no té resultats, l'anglès és una bona sortida. Així, doncs, hi ha vehicles ferroviaris de GNC.
Salut!