davida ha escrit:Realmente de Plaça Espanya queda poc del traçat original:
- De Plaça Espanya al riu Llobregat tot es nou soterrat.
- De Sant Boi a Sant Coloma, es va desplaçar la vía per fer el desdoblament.
- Soterramente de Pallejà
- Variant del Traçat entre Pallejà i Sant Andreu quan es va contruir l'autovia.
- Soterrament de St Andreu.
- L'antic pont metalic abans de Martorell Vila.
- El nou traçat entre Martorell Vila i Enllaç
I la resta que segueix el traçat original s'ha desdoblat.
Les 2 uniques estación originals que encara funcionen com a tal son St Vincenç del Horts, Pallejà (per poc temps) i Martorell Vilà. Altre existeixen pero ja no funcionen com a tals (St Boi, Martorell Enllaç) i altres ja no tenen vies (St Andreu)
Oh,la LL-A d'abans,quins records!!!.
Per desgràcia ja no és com abans.Recordo aquells trams de via única,el pas de nivell de Santa Coloma,,Sant Andreu,les travessies al nucli urbans en via única,les estacions d'abans,etc...i sobretot la gran diversitat de material que hi passava per la línia(MAN'S,211,Naval's 5000;Suïses 8000,navals sense reformar,254),no com ara que nomès 213's i algún saler amb 254 i solament dues 211's circulant.És una vergonya el que han fet amb la línia,amb lo bonica que era,peró també cal dir que amb el gran creixement de població que va patir la zona aquesta del Llobregat,va ser pràcticament imprescindible desdoblar la línia i posar nous trens(213's),i renovar la via,les estacions,etc.......
Quan miro fotos de fa 10 o mès anys de la LL-A em quedo entusiasmat directament,en comparació a com és ara.
I passaven trens molt macos,Navals sense reformar i reformats(la sense reformar eren mijor,llàstima que quan circulaven era massa petits),les 211's,les MANS,les Suïsses 8000(Oh!,Les Suïses que feien els Martorell-Manresa,veure-les passar per Montserrat era una meravella!),em recordo que les 211's anaven en doble 2+3,2+2 o 3+2,i era divertit veure-ho com és combinava,igual que les Naval's 5000.
Per desgràcia ja no és com abans,peró el gran creixement de població ha obligat a ser imprescindible el desdoblament de la línia i l'increment de frequencies.
L'antic pont metàl.lic que et refereixes,suposo que serà el de Santa Llucia,que l'han tret per les obres de la LAV????.Per cert que entre El Palau i Martorell Vila com era abans el tram?Diria que pel costat Martorell o Barcelona(ara no me'n recordo),és pot veure les restes de l'antic pont.
👍0👎0