Balanç minitrobada salvatge Pobla de Segur
Publicat: Diumenge 10/07/2005 13:58
Ahir va tenir lloc aquesta interessant minitrobada de tres persones, formada per trenscat, UT596001 i jo mateix.
liniadelripollés va començar el trajecte a l'Hospitalet de Llobregat fent un talladet i un croissant a la cafeteria de l'estació. Armat amb un bitllet directe fins La Pobla de Segur (pretallat i de tinta) comença el recorregut amb una 440 amb seients de rodalies que ens portarà via Calaf (ahhhh!!!). A Torre Baró el revisor flipa pepinets en veure el meu trajecte. A Montcada-Bifurcació hi havia un tren format per una 269 i locomotores portugueses que van participar en la renovació del Ripoll. A Sabadell Nord puja UT596001 també amb bitllet drecte fins La Pobla, torna a passar el revisor si bé aquest cop sembla més inmune a la sorpresa. A la següent estació, Terrassa, trobem a trenscat, torna el revisor i ens pregunta "si hay más previstos a la Pobla", jo somric socarronament...
El trajecte fins a Manresa sense novetat, arribem una mica avançats, trobem el disc en vermell. A partir de Manresa i fins Bell.lloc hi ha BLAU amb CTC, si bé a Manresa si ha comandament local i ens surt el factor de circulació amb la paleta.
El tram de Manresa a Cervera continua tant "correecte" i alineat com sempre. Cervera continua amb un pas a nivell amb barreres accionatdes manualment, encara que hagin instal.lat BLAU amb CTC...curiós...
De Cervera a Lleida el tren corre més, si bé es una pena veure les estacions tancades. Bell-Lloc és transició fr blocatge, surt el Cap d'Estació amb el xiulet i la gorra i partim cap a Lleida Pirineus on encara no hi ha rastre d'FGC, si bé ens confirmen que el 18 de juliol hi ha canvi de horaris a La Pobla," aunque la Generalitat aún no nos ha pasado nada". Sortiran en tres o quatre dies publicats.
Per pujar a La Pobla ens espera un 593 més net que de costum i encarem el tram de prerodalies amb poca gent fins a Balaguer que ens rep amb un senyal mecànic indicant anunci de parada. Això ja comença a olorar, però, a tecnologia digital i FGC. a Balaguer puja un nombrós grup que omple el cotxe, llastimosament baixa a Sant Llorenç de Montgai on hi havia alguna activitat al pantà perquè estava tot ple de cotxes a la seva riba. Hi ha un tram a 10km/h dins un túnel, suposo que a poc que facin amb la renovació podran quintuplicar la velocitat.
Arribem a La Pobla i prenem alguna cosa a la cafeteria del costat, i després visitem l'helisuperficie i l'estació d'autobusos, per tornar a dirigir-nos a l'estació i iniciar la tornada, que la comentaré en una segona part
liniadelripollés va començar el trajecte a l'Hospitalet de Llobregat fent un talladet i un croissant a la cafeteria de l'estació. Armat amb un bitllet directe fins La Pobla de Segur (pretallat i de tinta) comença el recorregut amb una 440 amb seients de rodalies que ens portarà via Calaf (ahhhh!!!). A Torre Baró el revisor flipa pepinets en veure el meu trajecte. A Montcada-Bifurcació hi havia un tren format per una 269 i locomotores portugueses que van participar en la renovació del Ripoll. A Sabadell Nord puja UT596001 també amb bitllet drecte fins La Pobla, torna a passar el revisor si bé aquest cop sembla més inmune a la sorpresa. A la següent estació, Terrassa, trobem a trenscat, torna el revisor i ens pregunta "si hay más previstos a la Pobla", jo somric socarronament...
El trajecte fins a Manresa sense novetat, arribem una mica avançats, trobem el disc en vermell. A partir de Manresa i fins Bell.lloc hi ha BLAU amb CTC, si bé a Manresa si ha comandament local i ens surt el factor de circulació amb la paleta.
El tram de Manresa a Cervera continua tant "correecte" i alineat com sempre. Cervera continua amb un pas a nivell amb barreres accionatdes manualment, encara que hagin instal.lat BLAU amb CTC...curiós...
De Cervera a Lleida el tren corre més, si bé es una pena veure les estacions tancades. Bell-Lloc és transició fr blocatge, surt el Cap d'Estació amb el xiulet i la gorra i partim cap a Lleida Pirineus on encara no hi ha rastre d'FGC, si bé ens confirmen que el 18 de juliol hi ha canvi de horaris a La Pobla," aunque la Generalitat aún no nos ha pasado nada". Sortiran en tres o quatre dies publicats.
Per pujar a La Pobla ens espera un 593 més net que de costum i encarem el tram de prerodalies amb poca gent fins a Balaguer que ens rep amb un senyal mecànic indicant anunci de parada. Això ja comença a olorar, però, a tecnologia digital i FGC. a Balaguer puja un nombrós grup que omple el cotxe, llastimosament baixa a Sant Llorenç de Montgai on hi havia alguna activitat al pantà perquè estava tot ple de cotxes a la seva riba. Hi ha un tram a 10km/h dins un túnel, suposo que a poc que facin amb la renovació podran quintuplicar la velocitat.
Arribem a La Pobla i prenem alguna cosa a la cafeteria del costat, i després visitem l'helisuperficie i l'estació d'autobusos, per tornar a dirigir-nos a l'estació i iniciar la tornada, que la comentaré en una segona part