Pàgina 1 de 2
Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dimecres 04/07/2007 23:12
Autor: Jordi Freixas
Estava pensant... ja que existeixen associacions d'amics del ferrocarril que han arribat a restaurar algun que altre tren i han aconseguit fer-lo funcionar de manera més o menys regular (uns bascos que van per a tot arreu amb un TER, per exemple), seria gaire complicat restaurar més trens d'aquesta mateixa època? Per exemple, un TALGO III amb la locomotora original. O un TALGO II. O fins i tot, el Platanito.
Què en penseu? Quins trens més creieu que es podrien recuperar d'aquesta època?
Publicat: Dimecres 04/07/2007 23:28
Autor: victorcasta
Tot es podria restaurar. Però... qui hi posa els calers? Qui paga el manteniment? Perquè una cosa és rehabilitar-lo però després cal mantenir-lo per tenir-lo sempre llest. Aquest és el verdader problema que tenen les associacions a l'hora de voler preservar una unitat.
Publicat: Dijous 05/07/2007 0:26
Autor: wefer
Restaurar un tren costa molts diners.
Guardar un tren costa molts diners.
Fer circular un tren costa molts diners
molts + molts + molts = Moltíssims
Desgraciadament, poques associacions s'ho poden permetre (per no dir cap) a no ser que tinguin ajudes i col·laboracions externes.
Re: Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dijous 05/07/2007 11:25
Autor: Platanito
Jordi Freixas ha escrit:Per exemple, un TALGO III amb la locomotora original. O un TALGO II. O fins i tot, el Platanito.
)))3
Publicat: Dijous 05/07/2007 12:00
Autor: genissimon
I després et trobes les "autoritats" de renfomentadif i les de la fundición de los ferrocarriles españoles que demanen 6000 Eur cada cop que un tren històric surt a la via, a més del cànon per quilòmetre, i haver passat unes inspeccions de material que només es poden fer a renfe integria i que costen una milionada als quals s'ha de sumar el preu per quilòmetre de via utilitzat per anar i tornar dels tallers de renfe integria i... ... ...
Els d'ARMF o ALAF ho saben prou bé.
Salut !!
Publicat: Dijous 05/07/2007 15:32
Autor: Jordilar
A part que ara no poden circular els trens històrics ja que no son de cap operador i fins el 2010 no es podran consolidar com a tal.
Salut,
Llavors...
Publicat: Dijous 05/07/2007 19:06
Autor: JaMiRo!
Jordilar ha escrit:A part que ara no poden circular els trens històrics ja que no son de cap operador i fins el 2010 no es podran consolidar com a tal.
Llavors per què ARMF té previst un viatge pel setembre?

Publicat: Dijous 05/07/2007 19:38
Autor: orique
A en Jordi li ha faltat un
amb certa facilitat, res més

Re: Llavors...
Publicat: Dijous 05/07/2007 19:40
Autor: entfe001
JaMiRo! ha escrit:Llavors per què ARMF té previst un viatge pel setembre?

A veure si aquest els hi deixen fer, perquè fins ara n'han hagut de suspendre uns quants

Publicat: Dijous 05/07/2007 20:15
Autor: Jordilar
Hola:
En teoria es el que he dit. De totes formes aconseguint moltíssimes negociacions i pagant el que és té que pagar es poden aconseguir aquestes circulacions.
Pel que sé, FGC fot moltes traves a ARMF perque no vagi a la linia de La Pobla. Per part d'Adif no hi ha cap problema.
Espero que no pasi com sempre, que una setmana abans es cancel·lin els viatjes. Penseu que es una organització que la única forma de conseguir diners és a través d'aquests viatjes a part de les subvencions que rep de San Miguel i la Diputació de Lleida.
Salut,
Publicat: Dijous 05/07/2007 22:12
Autor: Jordi Freixas
I què m'en dieu d'empreses amb ànim de lucre que puguin estar disposades a fer trens turístics?
Què s'en saps del "Tren Verd" aquell de la línia de Puigcerdà, per exemple?
Publicat: Dijous 05/07/2007 23:11
Autor: Jordilar
S'ha constituït fa poc l'ens CGFT, Compañía General de Ferrocarriles Turísticos i sembla que és un organisme que al 2010 es consolidará com un operador ferroviari dedicat als trens històrics. Es dedicará a recuperar material, restaurar-lo i fer viatjes turísitcs amb ells.
Salut,
Publicat: Dijous 05/07/2007 23:24
Autor: Jordi Freixas
Doncs mira... per si algun dia volguéssin anar més enllà dels trens de vapor... de material no els n'hi falta.
Vamos al pasado
Publicat: Dissabte 07/07/2007 13:38
Autor: JaMiRo!
Jordilar ha escrit:S'ha constituït fa poc l'ens CGFT, Compañía General de Ferrocarriles Turísticos i sembla que és un organisme que al 2010 es consolidará com un operador ferroviari dedicat als trens històrics. Es dedicará a recuperar material, restaurar-lo i fer viatjes turísitcs amb ells.
CeGeFeTé
vamos al pasado, ¿subes?

Re: Vamos al pasado
Publicat: Diumenge 08/07/2007 13:59
Autor: Guigui
JaMiRo! ha escrit:CeGeFeTé
vamos al pasado, ¿subes?
Almenys quedaria més creïble que no pas allò de "Vamos a la m..., perdón, al futuro, ¿subes?"
Re: Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dijous 09/04/2009 23:10
Autor: ElDesi1994
"Vamos a la m..., perdón, al futuro, ¿subes?"
Ven Dit, ja era hora!!!
Re: Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dissabte 11/04/2009 22:59
Autor: aso111
s'ha dit que a partir del 18 d'abril ARMF podra fer viatjes per la linia de la pobla
Re: Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dimarts 26/05/2009 12:45
Autor: Jordi Freixas
I què s'en sap del tren verd?
Tren verd
Publicat: Dimarts 26/05/2009 13:46
Autor: Guigui
Jordi Freixas ha escrit:I què s'en sap del tren verd?
Doncs això... que deu estar molt verd.

Re: Aprofitament de trens històrics...
Publicat: Dimarts 26/05/2009 13:55
Autor: metring