Pàgina 1 de 4

Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Publicat: 09 oct. 2007, 11:45
Autor: Mortadel·lo
a part del trambesòs i el trambaix naturalment :roll:

Publicat: 09 oct. 2007, 11:52
Autor: davida
A la zona universitaria al carrer Pascual i vila entra la diagonal i Pau Gargallo, el carrer del costat d'on gira el Trambaix. Era part del bucle del final de tramvia 69. Una de les últimes extensions de la xarxa antiga de bcn.
Suposo que queda molta via sota l'asfalt no visible. Recordo quan va aixecar la Meridiana tocant a la Ciutadella, van sortir les antigues vies del tramvia on ara hi ha les vies del Trambaix. Quan s'ha reformat el carrer Pallar també han sortit vies de tramvia.

Publicat: 09 oct. 2007, 12:22
Autor: Platanito
La majoria dels carrers de Barcelona es van asfaltar en el seu dia sense retirar-hi vies ni adoquins. Per això avui dia, quan aixequen qualsevol carrer, hi apareix tot el que hi havia, vies incloses.

Publicat: 09 oct. 2007, 12:35
Autor: faristol
Un cas espectacular va ser quant van reformar la part baixa del passeig de gracia, fins i tot va sortir als diaris, vaig veure aquells carrils i a part de estar molt ben conservats eren llarguissims i van tenir una feinanda en treure-ho tot, aixi al centre crec que els darrers lloc a veure's van ser algunes zones del passeig Maragall.

Publicat: 09 oct. 2007, 12:56
Autor: Fran-Ikarus
Entre les vies del tren i la zona de la rotonda d'accès a les Rondes (a la vora de la Ciutat Esportiva de l'Espanyol), a la part del darrera de la benzinera, i passant per davant d'allà on Autonacional fabricava els Biscuter.

Publicat: 09 oct. 2007, 13:40
Autor: Mortadel·lo
Fran-Ikarus ha escrit:Entre les vies del tren i la zona de la rotonda d'accès a les Rondes (a la vora de la Ciutat Esportiva de l'Espanyol), a la part del darrera de la benzinera, i passant per davant d'allà on Autonacional fabricava els Biscuter.
no pots donar algun detall més pels que no sapiguem

a) on està la ciutat esportiva de l'espanyol
b) on estava Autonacional

:D

Publicat: 09 oct. 2007, 13:47
Autor: davida
A la web dels autobusos de J. Mora surt la via de Sant Andria i la situa al carrer Guipuzcoa:

Dossier Arqueologia del transporte público
Foto via de tranvia

Publicat: 09 oct. 2007, 13:51
Autor: madosbahn
Estan darrere de la gasolinera que hi ha al final de la rambla Guipuscoa.

Publicat: 09 oct. 2007, 13:59
Autor: Mortadel·lo
a coi, així jo passo molt sovint pel costat, ja m'hi fixaré :xiuxiu

Publicat: 09 oct. 2007, 14:20
Autor: Fran-Ikarus
De fet, allò ja no és la Rambla Guipúscoa de Barcelona, sinó el carrer Guipúscoa de Sant Adrià (toma "torracolloneo") :D

Ser aficionat als clàssics i no saber on estava Autonacional (de fet la nau encara existeix, i el restaurant on dinaven els treballadors de la fàbrica, situat al davant, encara té la mateixa mestressa; van anar-hi els Biscuter fa pocs anys a celebrar el 50 aniversari -dels Biscuter, no de la mestressa-) ja és punible, però passar per allà al costat sovint i no saber que hi ha la Ciutat Esportiva... :|

Publicat: 09 oct. 2007, 14:31
Autor: oriolp13
A la zona on hi ha la torre de sant sebastià del telefèric i el club natacio barceloneta, a la acera que queda al costat montjuic, quan estas pasant unes botigues de vaixells que queden una mica entrades cap dins, el carrer fa una lleugeríssima curva a esquerres (anant direcció sud), allà hi ha unes restes molt curtes de via, no se si era tranvia o d'un tren del port!!!!

Publicat: 09 oct. 2007, 19:44
Autor: pol
Quant van renovar el carrer Llull, van sortir vies de tranvia, i a la plaça Urquinaona queda un armari de tranvia de bcn

Publicat: 10 oct. 2007, 16:09
Autor: Pep
Ja no hi son...peeeerò...

fins fa pocs anys, al carrer Casanova, entre Gran Via i Consell de Cent, el bombeig que feia el carrer era molt exagerat als carrils extrems, casi casi, el centre de la calçada estava a la mateixa alçada que la vorera. Perquè? fàcil, estaven les vies del tramvia a sota de 35mil capes d'asfalt. Fa varis estius (no recordo quants exactament) van tallar el carrer per procedir a treure-les, reformar les voreres i reasfaltar-lo tal com toca.

Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Publicat: 11 oct. 2007, 11:06
Autor: Ecomobisostrans
Mortadel·lo ha escrit:a part del trambesòs i el trambaix naturalment :roll:
Les del tramvia blau :)

Re: Quines vies de tramvia queden visibles a Barcelona?

Publicat: 12 oct. 2007, 18:48
Autor: entfe001
Ecomobisostrans ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:a part del trambesòs i el trambaix naturalment :roll:
Les del tramvia blau :)
Que també foren asfaltades a sobre, per cert :x

Publicat: 12 oct. 2007, 22:10
Autor: liniadelRipollés
També es veuen els rails a Argentona.

Fixacions

Publicat: 20 abr. 2008, 21:28
Autor: metring
Nota de l'administració: missatges procedents d'aquest fil.

Deixant de banda les fixacions i les tapes, algú pot dir si encara existeix el tros de via del tramvia antic que es trobava a Badalona?

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Publicat: 21 abr. 2008, 10:36
Autor: faristol
A les obres de la Plaça Lesseps just davant de la bibilioteca Joan Fuster i davant de la reixa del antic ascensor de les cotxeres del GMB, ha aparegut qulecom que jo diría que son les restes d'una via del tranvia, almenys per la posicio de les llambordes encastades aixi ho sembla, esta a una cota inferior, mes o menys per on abans estava la plaça Lesseps, no crec que duri molt a la vista perque estan treballant a tot ritme en aquella zona de la plaça, aqui unes fotos.

Imatge



Imatge



Imatge



Imatge



Imatge



Imatge


Encara que tambe podria tindre a veure algo amb les antigues cotxeres.

Re: Fixacions dels cables, tapes, etc., dels tramvies antics

Publicat: 21 abr. 2008, 11:12
Autor: metring
Bravo per les fotos!!!!!!!

No sabria dir si són vies de tramvia, o de les antigues cotxeres. Algú ho pot corroborar?

Del tramvia... més aviat

Publicat: 21 abr. 2008, 15:12
Autor: Guigui
Tractant-se de la cota a la qual es troben, dubto que sigui de les cotxeres. Ara bé, considerant que la Travessera de Dalt no es va obrir fins als anys 70, tampoc veig què hi farien unes vies de tramvia paral·leles a la Ronda del Mig, a no ser que corresponguessin al final d'algun trajecte.