Pàgina 1 de 1

Tercer carril aeri, 25000V, Sants.

Publicat: 20 des. 2007, 16:33
Autor: liniadelRipollés
Doncs això, les vies d'ample internacional a l'estació de Sants disposen de catenària rígida.

Publicat: 20 des. 2007, 19:44
Autor: BCN06
Igual que a Zaragoza:
Imatge

Publicat: 20 des. 2007, 20:54
Autor: victorcasta
Adif està estudiant implantar-ho als túnels urbans de Barcelona.

Publicat: 20 des. 2007, 20:56
Autor: cristian26
I quin tipus de catenària és millor? :roll:

Publicat: 20 des. 2007, 21:10
Autor: victorcasta
Depèn del què vulguis aconseguir i on la implantis.

Totes dues tenen avantatges i inconvenients.

Publicat: 21 des. 2007, 16:53
Autor: Danzig
Als túnels sembla la millor opció

Publicat: 24 des. 2007, 00:38
Autor: wefer
cristian26 ha escrit:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.

Publicat: 24 des. 2007, 14:34
Autor: cristian26
wefer ha escrit:
cristian26 ha escrit:I quin tipus de catenària és millor? :roll:
Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.

Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Moltes gracies per l'expliació :smile