Pàgina 1 de 1
Tercer carril aeri, 25000V, Sants.
Publicat: Dijous 20/12/2007 16:33
Autor: liniadelRipollés
Doncs això, les vies d'ample internacional a l'estació de Sants disposen de catenària rígida.
Publicat: Dijous 20/12/2007 19:44
Autor: BCN06
Igual que a Zaragoza:

Publicat: Dijous 20/12/2007 20:54
Autor: victorcasta
Adif està estudiant implantar-ho als túnels urbans de Barcelona.
Publicat: Dijous 20/12/2007 20:56
Autor: cristian26
I quin tipus de catenària és millor?

Publicat: Dijous 20/12/2007 21:10
Autor: victorcasta
Depèn del què vulguis aconseguir i on la implantis.
Totes dues tenen avantatges i inconvenients.
Publicat: Divendres 21/12/2007 16:53
Autor: Danzig
Als túnels sembla la millor opció
Publicat: Dilluns 24/12/2007 0:38
Autor: wefer
cristian26 ha escrit:I quin tipus de catenària és millor?

Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.
Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Publicat: Dilluns 24/12/2007 14:34
Autor: cristian26
wefer ha escrit:cristian26 ha escrit:I quin tipus de catenària és millor?

Resumidament:
Avantatges de a (mal anomenada) catenària rígida: és més segura que la convencional, ja que minimitza la possibilitat d'enganxaments i posterior trencadissa de catenària. També és més fàcil de mantenir.
Desavantatges: només és apta per baixes velocitats (trens convencionals) ja que té poca flexibilitat, i és molt més cara d'instal·lar.
Per això, es fa servir en zones per les quals passen molts trens i ho fan a velocitats baixes, típicament metro, estacions i trams urbans centrals de les línies, etc.
Moltes gracies per l'expliació
