De http://www.el9nou.cat/noticies.php?ed_o ... ticia=4273
La Generalitat tirarà endavant la nova ronda a l'est d'Osona a l'espera de definir-ne un tram
La ronda est d’Osona va prenent forma. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques està decidit a tirar-la endavant i, ara, està negociant amb els alcaldes quin podria ser el traçat més adient. Al primer tram (de Tona a Taradell) i a l’últim (de Roda a Torelló) no hi ha gaires entrebancs, però per definir el del mig (de Taradell a Roda) encara s’han d’acostar posicions.
D’aquest projecte se’n va parlar, dimarts, en una reunió al més alt nivell entre la plana major del Departament, encapçalada pel conseller, Joaquim Nadal, i els secretaris de Mobilitat, Manel Nadal, i Planificació, Oriol Nel·lo, i els onze alcaldes més afectats: Torelló, Manlleu, les Masies de Roda, Roda, Tavèrnoles, Folgueroles, Calldetenes, Sant Julià de Vilatorta, Santa Eugènia, Taradell i Gurb.
Després de la reunió, va quedar clar que el primer tram, que aprofita i millora la carretera ja existent entre Sant Miquel de Balenyà i Taradell, no aportarà problemes. Quan arriba a Taradell, la carretera passa per fora del poble aprofitant un tram de la ronda de ponent ja construït però, després, continua per una nova traça cap als nuclis urbans de Sant Julià i Folgueroles.
En aquest tram és on hi ha els principals entrebancs. Taradell i Santa Eugènia preferirien que des del polígon del Vivet s’aprofités la carretera existent (amb una variant a Santa Eugènia) en comptes de fer-ne una de nova. Aquesta via, a més, continua de dret cap a Sant Julià i Folgueroles. Des d’aquests dos municipis, com des de Calldetenes, preferirien que s’aprofités l’Eix actual i, en cas que no fos possible, que la nova via que es construís es fes a tocar de l’Eix.
Aquesta, de fet, era l’opció que ja plantejava inicialment el Pla Territorial. De moment, el compromís de la Generalitat, com ha confirmat Manel Nadal a EL 9 NOU, és que el Pla mantingui la previsió, però sense especificar-ne el traçat.
A l’espera de resoldre-ho, sí està clar l’últim tram, des de la carretera de Roda prop del trencant de Tavèrnoles fins a la Miranda, entre Manlleu i Torelló. Aquest tram, que inclourà un nou pont sobre el Ter i la variant a Roda, ja estava més consensuat i, després de l’estiu, se’n podria fer l’estudi informatiu.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:37
Nova "ronda" osona est
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Nova "ronda" osona est
Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 10/05/2008 23:32
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos