Pàgina 1 de 1

Situació curiosa a Pg. de Gràcia

Publicat: 24 maig 2008, 23:33
Autor: sirhall
Fa dies que passa una cosa molt curiosa i que em té intrigat.

Resulta que molts cops, si vas amb la L3 direcció Zona Universitària, a l'arribar a l'estació de Passeig de Gràcia el tren frena i es queda aturat, la gent intenta obrir les portes però no pot, i al cap de 5 segons el tren avança 1 metre aproximadament, es torna a aturar i llavors la gent pot entrar i sortir.

Com és que pasa això? Per què frenen abans d'hora?

Cosa de l'ATO, si no m'erro

Publicat: 24 maig 2008, 23:39
Autor: Guigui
Em sembla que és qüestió de que l'ATO encara no està del tot afinat. Si no m'equivoco, encara no ha entrat en la fase definitiva d'implantació.

Re: Situació curiosa a Pg. de Gràcia

Publicat: 24 maig 2008, 23:58
Autor: sirhall
Ho sento però és que jo soc un fan "light" dels ferrocarrils i no estic gaire familiritzat amb termes tècnics. ATO em sona a marca de llet, què és? :martell1

ATO

Publicat: 25 maig 2008, 00:07
Autor: Guigui
ATO (Automatic Train Operation) és un sistema automatitzat de circulació de trens, que marca la velocitat en tot moment i el punt exacte d'aturada a les estacions. De fet, permetria fer funcionar els trens sense maquinista, però TMB només ho implantarà progressivament per no alarmar massa el passatge.

Re: Situació curiosa a Pg. de Gràcia

Publicat: 25 maig 2008, 12:57
Autor: Denisuko
Sembla ser que aquest cas de la doble parada a Pg de Gràcia en direcció Z.Universitària no té solució.... aixó és el que diuen els tècnics del tema. Aixó si, no passa a tots els trens, i potser un tren ho fa una vegada i ja no ho torna a fer en tot el dia. A més, alguns motoristes, pel simple fet de que el tren no faci la doble parada, a l'entrar a l'estació passen a ATP per no quedar malament. És una escena una miqueta cutre que, esperem, es pugui arreglar aviat perquè dona una mica de mala imatge.

Re: Situació curiosa a Pg. de Gràcia

Publicat: 25 maig 2008, 13:13
Autor: Miquel
El problema de fet, es a la corba abans d'entrar a l'estació, el tren per aquest punt va a 35 km/h per obligació (tant Manual, ATP o ATO), el que passa que com ja ve frenant, a alguns els hi frena abans de la marca de posició i dons l'ATP no li deixa obrir portes, i el tren ha d'avançar una mica més.
A Fontana i Lesseps ho he vist molts cops hi s'hi us fixeu, son estacions de corba i el tren ja ve frenat.

Guigui, l'ATO no permet correr sense motorista, les portes soles no s'obren.
El que si que ho fa, es el ATC, que en aquest cas portara les mampares.
I que demoment només està implantat a un tros de la L-2.

Re: Situació curiosa a Pg. de Gràcia

Publicat: 25 maig 2008, 13:24
Autor: sirhall
Oks, gràcies per l'explicació. ;)

Perdó

Publicat: 25 maig 2008, 16:52
Autor: Guigui
Miquel ha escrit:Guigui, l'ATO no permet correr sense motorista, les portes soles no s'obren.
:oops: