Pàgina 1 de 7
Locomotora 250-032 a la via 5 de l'estació de Girona
Publicat: 17 feb. 2007, 13:54
Autor: MRS
Hola, bon dia,
Aquest matí he vist la locomotora 250-032 apartada a la via núm. 5 de l'estació de Girona. Us aviso per si algú de Girona o rodalies, està interessat en fer-li una fotografia.
Salutacions,
Publicat: 17 feb. 2007, 14:05
Autor: aarongilp
S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...
Publicat: 18 feb. 2007, 12:19
Autor: MRS
aarongilp ha escrit:S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...
Us informo que avui ja no hi és. Potser se l'han endut ahir a la tarda o avui al matí.
Publicat: 18 feb. 2007, 12:23
Autor: aarongilp
MRS ha escrit:aarongilp ha escrit:S'haurà quedat tirada segurament...si algú veu una loco a la via 5 és que s'ha quedat tirarda, i suposo que se l'enduran dilluns al matí...
Us informo que avui ja no hi és. Potser se l'han endut ahir a la tarda o avui al matí.
Segurament, però això vol dir que l'he cagat

Publicat: 18 feb. 2007, 13:54
Autor: MRS
Aaron, jo també pensava el mateix que tu...
Publicat: 18 feb. 2007, 17:34
Autor: aarongilp
MRS ha escrit:Aaron, jo també pensava el mateix que tu...
Doncs l'hem cagat els dos xDDDD
Publicat: 18 feb. 2007, 19:19
Autor: entfe001
fantito ha escrit:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
I considerant que no hi ha vies on apartar res a Maçanet que no siguin les de la costa, i per anar d'aquestes a la línia de Granollers ara s'ha de maniobrar pel costat Sils, si quelcom no es pogués apartar a Girona s'hauria de deixar a Sant Celoni
Del tema d'apartadors per avançaments en sentit Barcelona de la línia de Girona algun dia n'haurem de parlar: a dia d'avui només queden Girona i Granollers Centre sense necessitat d'interceptar l'altra via general.
Publicat: 18 feb. 2007, 19:29
Autor: aarongilp
fantito ha escrit:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
Però no a la via 5 que, per a qui no ho sàpiga, és una via en topera, la qual només serveix per als trens costat BCN. Apart, si no cap a Portbou cap a Cerbère, i si no a Figueres (totes 3 amb espai suficient per a totes les locomotores que puguin haver). No, si estava a la via 5 el més problable és que s'havia quedat tirada i, per no molestar als dos trens que fan nit a l'estació se l'ha colocada allà.
Publicat: 18 feb. 2007, 20:04
Autor: MRS
entfe001 ha escrit:fantito ha escrit:Recordo que entre Girona i Portbou tan sols hi ha una sola estació oberta (ferroaviariament parlant, una estació tancada és la que no admet cap tren fent maniobres, i no té res a veure amb la explotació econòmica de la mateixa) i és Figueres. Quant una locomotora no cap a Portbou s'aparta a Figueres. Si tampoc hi cap, s'aparta a Girona.
I considerant que no hi ha vies on apartar res a Maçanet que no siguin les de la costa, i per anar d'aquestes a la línia de Granollers ara s'ha de maniobrar pel costat Sils, si quelcom no es pogués apartar a Girona s'hauria de deixar a Sant Celoni
Del tema d'apartadors per avançaments en sentit Barcelona de la línia de Girona algun dia n'haurem de parlar: a dia d'avui només queden Girona i Granollers Centre sense necessitat d'interceptar l'altra via general.
Però, ¿no es podria apartar aquesta locomotora a Flaçà o a Llançà si hi han vies de sobra? Em recordo que al novembre de 2004 vaig agafar el regional de les 09.52 a Girona per anar a Colera i van apartar el tren a Flaçà perquè el Talgo avancés el Regional. I en direcció Barcelona, no es podria apartar a Caldes de Malavella? La passada primavera, hi vaig veure apartat un tren d'obra.
Publicat: 18 feb. 2007, 20:08
Autor: aarongilp
Si es volguéssin usar les agulles de Flaçà, Llançà...s'hauria d'enviar algú de circulació expressament a comandar-les, ja que són estacions tancades habitualment a la circulació, i no hi ha CTC (arriba només a Maçanet). El mateix per a d'altres com ara Caldes de Malavella o Girona-Mercaderies.
Publicat: 18 feb. 2007, 20:17
Autor: MRS
aarongilp ha escrit:Si es volguéssin usar les agulles de Flaçà, Llançà...s'hauria d'enviar algú de circulació expressament a comandar-les, ja que són estacions tancades habitualment a la circulació, i no hi ha CTC (arriba només a Maçanet). El mateix per a d'altres com ara Caldes de Malavella o Girona-Mercaderies.
Gràcies, Aaron. Així, l'estació de Flaçà deu estar tancada a la circulació fa un o dos anys.
Per d'altra banda, aquí teniu la foto de la "susodicha":
Publicat: 18 feb. 2007, 20:19
Autor: aarongilp
Flaçà va caure si no recordo malament a principis de 2006.
Publicat: 18 feb. 2007, 21:01
Autor: George85
No es per re, però aquests d'ADIF son una mica mandrosos no?
Intenten evitar en tot lo possible els rebassaments en totes les línies.
Amb lo bé que aniria que REX i CATEX poguessin adelantar a rodalies més sovint...

Publicat: 18 feb. 2007, 21:02
Autor: aarongilp
Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...
Publicat: 18 feb. 2007, 21:06
Autor: entfe001
Entre Maçanet i Portbou les estacions que estan amb personal de circulació (és a dir, que poden moure agulles) són:
- Maçanet
- Girona
- Figueres
- Portbou
L'única excepció era Llançà, que s'obria un cop l'any pel tren especial per a l'entrega dels premis Perich, però pel que tinc entès ara se celebren a una localitat del Maresme.
Com que de Maçanet a Barcelona hi ha CTC, en aquest cas les agulles es poden moure sense necessitat presencial de personal de circulació (ho sé, estic simplificant molt el significat d'estació oberta o tancada a la circulació, però ho faig perquè ho entengui tothom

).
Desconec si amb l'enderroc de l'edifici de l'estació de Riells allò continua éssent estació o Adif ha tirat pel dret i ho ha reconvertit en baixador.
Publicat: 18 feb. 2007, 21:08
Autor: Jordilar
Rebasos amb Mando Local o Rebasos amb CTC?
Perque en el Corredor del Mediterrani els trens s'adelanten inclús per les vies principals
Salut,
Edito: Aquest missatje va per el de l'Aaron. L'Eloi s'ha adelantat...
Publicat: 18 feb. 2007, 21:11
Autor: Jordilar
Respecte lo de Riells, jo recordo haver vist enceses les senyals de les vies d'apartament.
Salut,
Publicat: 18 feb. 2007, 21:16
Autor: entfe001
Si no recordo malament, a Caldes també estan enceses les senyals de sortida de les vies apartades. Evidentment, totes tancades.
Per altra banda, no recordo on es va comentar que o bé Renfe o bé Adif ha establert una taula de prioritats de circulacions, i en aquesta tenen preferència els serveis de rodalia per sobre dels regionals. Només els trens de mercaderies tenen menys prioritat. Agraïria confirmació o desmentiment.
Publicat: 18 feb. 2007, 21:17
Autor: Guigui
aarongilp ha escrit:Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...
Posats a ser tan simplistes, que pleguin del servei ferroviari en general, així reduiran a zero el risc d'accidents. O potser han pres mesures d'aquesta "profunditat" perquè no torni a passar un altre Chinchilla?

Publicat: 18 feb. 2007, 21:19
Autor: entfe001
Guigui ha escrit:aarongilp ha escrit:Pel que sé, es volen curar en salut, no volen un altre Torredembarra, però mentrestant, ens hem de fotre...
Posats a ser tan simplistes, que pleguin del servei ferroviari en general, així reduiran a zero el risc d'accidents. O potser han pres mesures d'aquesta "profunditat" perquè no torni a passar un altre Chinchilla?
L'accident de Torredembarra (i el de Chinchilla també) han deixat entreveure mancances importants en els procediments de gestió i execució de la circulació, sigui per mals hàbits o per concentració de tasques. En lloc d'atacar de fons aquest problemes per a solucionar-los, s'ha tirat pel dret: mort el gos, morta la ràbia.