Pàgina 1 de 1

Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dijous 10/07/2008 1:04
Autor: JaMiRo!
Imatge
Extret de http://www.railwaygazette.com

La 9000 pel viaducte de Zona Franca?

No, el Metro de Santo Domingo. Els trens que hi circularan són idèntics als 9000 de Barcelona (construïts ambdós per Alstom); l'única diferència es que en comptes de MA-MB-R-MB-MA són MA-R-MA.

Que vagi de gust!

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dijous 10/07/2008 9:07
Autor: metring
Cert, en algún fil, en Davida ho havia comentat.

Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dijous 10/07/2008 9:20
Autor: davida
Fotos perpetuenques del metro de Santo Domingo
Imatge
Un Alvia S120 d'Alstom al costat d'un Metro de Santo Domingo
Imatge

Sobre la "globalització" de les sèries de metro

Publicat: Dijous 10/07/2008 12:29
Autor: Guigui
metring ha escrit:Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?
Avantatges: abarateix el cost de producció i manteniment.
Inconvenients: uniformitat estètica, reproducció mimètica de possibles errors.

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dijous 10/07/2008 14:14
Autor: Platanito
metring ha escrit:Cert, en algún fil, en Davida ho havia comentat.

Proposo la creació d'una enquesta, per a copsar opinions sobre avantatges i inconvenients de "globalitzar" els metros. Tenim ja dos exemples: els 9000 i els 5000. Què opineu?
Ho trobo bé en aquest sentit: pais ric tria la seva estètica i la desenvolupa, pais pobre n'aprofita el disseny per abaratir costos. Crec que els operadors dels països rics, per qüestions de prestigi, intentaran tenir models diferents dels dels seus veïns.

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Divendres 11/07/2008 16:47
Autor: Miquel
Sí, però qui ha disenyat el tren: algú de TMB, d' Alstom per TMB o TMB el va triar per concurs, i després, aquets sel's han copitat.
Fins i tot, té alguns detalls del nostre, la númeració del tren al mitg del vagó!

Modus operandi dominicà

Publicat: Divendres 11/07/2008 22:24
Autor: Guigui
Pel que dedueixo de les fotografies, a Santo Domingo instal·len la catenària mentre fan proves amb els trens...

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Divendres 11/07/2008 22:38
Autor: oriolp13
I com és que el metro només porta un panto aixecat?

En el metro són necessaris tots aixecats ( a Barcelona tots estan aixecats)

I el metro és llògic que sigui bastant igual, ja que és el fabricant qui ensenya un model de trensa les empreses que demanin informació i si aquestes finalment ho accepten i la seleccionen com a mont hi poden posar petits retocs de com posar els logos, on posar el nº amb leds, etc

Proves

Publicat: Divendres 11/07/2008 23:11
Autor: Guigui
oriolp13 ha escrit:I com és que el metro només porta un panto aixecat?
Està en proves. De fet, a la fotografia es veu que la superestructura encara no està completa. Només hi ha catenària en una de les dues vies, i ben petiteta, es veu una armilla fluorescent al costat de la via, corresponent a algun tipus d'operari.

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dissabte 18/12/2010 21:30
Autor: Miquel
Santo Domingo ha contractat més germanets dels 9000 per a la seva L2, i com va passar anteriorment, es construïran a Santa Perpètua.
Suposo que amb un total de 15 trens, ja que a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Diumenge 19/12/2010 11:21
Autor: Javi M
Miquel ha escrit: [...] a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo
En realitat, posa "45 vagons"... :evil:

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Diumenge 19/12/2010 14:13
Autor: Miquel
Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit: [...] a la notícia posa 45 cotxes.

http://www.3cat24.cat/noticia/982106/va ... to-Domingo
En realitat, posa "45 vagons"... :evil:
Ja ho sé, però com estic segur que Alstom els hi farà cotxes i no vagons, ja hi poso cotxes. ;)

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Divendres 29/07/2011 2:11
Autor: sigfrid440s


Sorpresa! Lima també compra 9000's :D

Re: Sorpresa! (Santo Domingo i Barcelona, amb metros iguals)

Publicat: Dilluns 09/04/2012 23:12
Autor: metring
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 76&cs=mate

Embarcados en Tarragona los primeros dos trenes de Alstom para el Metro de Santo Domingo

Primera entrega de un pedido de quince unidades, 45 coches en total

Los primeros dos trenes para la línea 2 del Metro de Santo Domingo en fabricados en la factoría barcelonesa de Alstom en Santa Perpetua de Mogoda, han sido embarcados en el Puerto de Tarragona con destino a la República Dominicana.


(09/04/2012) A lo largo de los próximos meses se enviaran los trece trenes restantes que entrarán en funcionamiento en la segunda mitad del año. Los trenes, de tres coches, están equipados con aire acondicionado, sistemas de videovigilancia e información al viajero y rampas de acceso para pasajeros con movilidad reducida. Cada tren cuenta con una capacidad máxima de 617 pasajeros.

Este es el segundo contrato de Alstom con el operador del metropolitano de Santo Domingo. En 2006 el centro Industrial de Santa Perpetua diseñó y fabricó los diecinueve trenes de la primera línea suburbana de la capital dominicana.

En ambos contratos, las unidades fabricadas se basan en las del metro de Barcelona, referente también para la adjudicación de los contratos de los metros de Panamá y Lima, cuya fabricación ha iniciado ya Alstom.

La planta de Alstom en Santa Perpètua emplea a seiscientos trabajadores y cuenta con un centro de I+D e ingeniería aplicada para el desarrollo de nuevos proyectos en material rodante.

Imatge