Hola,
No me resisto a preguntar a nuestro nuevo miembro (bienvenido) qué es lo que sabe exactamente de la estación fantasma de "Banco" en ese mismo ramal que tanto conoce y domina.
Ilumínenos vuestra merced.

Gracias mil.
Saludos,
Sergio
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:00
Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 11/04/2006 20:00
Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 12/04/2006 0:14
Entrada Autor: Serie600 » Divendres 17/11/2006 22:51
Ficar-se dins del tunel de la L4 i de la L5 ?.... Ho veig magre. Fer saltar una de les "xapes" de ventil.lacio?.... em sembla que 3/4 del mateix.metring ha escrit:Gaudí i Correus, vale, i si m'apures, Banc i Bordeta, però de Fernando...
Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 18/11/2006 3:10
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 18/11/2006 10:47
Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 18/11/2006 19:15
Molt bé, però és possible que part de la informació correcta la coneixeu gràcies a aquesta obra, o sigui que...BCN Término ha escrit:Mancances moltes, imprecisions y errors greus uns quants.
Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 18/11/2006 23:13
Si, malgrat tot es el millor que s´ha escrit sobre el metro de Barcelona, per no dir l´unic de forma monogràfica, cosa que em sembla força trista, però es el que hi ha, i no treu que contingui erros i omisions importants.Molt bé, però és possible que part de la informació correcta la coneixeu gràcies a aquesta obra
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 18/11/2006 23:15
Entrada Autor: Serie600 » Diumenge 19/11/2006 19:49
Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia. Es pel cual els llibres d'en Salmeron, em mereixen tot el respecte, donat que encara amb errors i mancances, recullen part d'aquesta historia. No estic defensant al Sr. Salmeron, que ja prous eines tindra per fer-ho, si no que estic defensant un treball que ara per ara ningu ha millorat ni contiunat, i per solament aixo ja mereix un respecte.fantito ha escrit:l'Estació de Banco existeix. Al menys existeixen les andanes per a les dues vies i, problablement, l'accés a l'Avinguda Catedral.Serie600 ha escrit:
Banco?..... No varem quedar que era una llegenda?. A la Biblia Salmeroniana tampoc queda molt clar que realment existeixi.
I als llibres d'en Salmerón, que de biblies no en tenen res, hi ha moltes mancances.
Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/11/2006 1:10
Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada".Serie600 ha escrit:Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia.
Entrada Autor: BCN Término » Dilluns 20/11/2006 1:24
Si, entre la bibliografia del qual apareixen els volums de en Carles Salmerón dedicats al Metro i que ,per tant, reprodueix els mateixos errors.Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada
Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 21/11/2006 22:52
Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 21/11/2006 23:40
Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 22/11/2006 0:14
Certament, es un sevidor.Uso el plural doncs no sóc jo sol que vaig darrere de saber sobre els túnels de la reforma.
Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 22/11/2006 0:47
Doncs company, aleshores no ho entenc.BCN Termino ha escrit:Recopilar dades i trobar errades per enviar-les al Salmerón i poder aixó publicar una hipotética revisió de la seva obra. Rotundament no, primer per que es la seva feina, segón per que s´haurien de reescriure els seus llibres de adalt a abaix ( em limito als volums del Metro de Barcelona ).
Entrada Autor: BCN Término » Dimecres 22/11/2006 6:31
Home, m´he limitat a aportar dades objectives,reals i contrastades, no pas a conjecturar.Continuem conjecturant.
No es del tot cert, es un forat de 23 metres de llarg, massa llarg per un sol cotxe i massa curt per dos, tenint en compte que els cotxes tipus R feien 14 metres de llargada. I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??Que nomes es tracta d'un forat (gran, del tamany d'un cotxe, el suficient per servir com a "apartadero" de material de via)
Si, pero considero que si algú ha de revisar una obra ha de ser el mateix autor, que es qui va "cometre" els errors i qui en treu benefici.No es fan revissions d'altres coses menys importants i que no tenen a veure amb la cultura i la historia?....
Entrada Autor: metring » Dimecres 22/11/2006 10:11
Certament, és estrany que tingui dues andanes, donat que amb una aniria "que xuta". Has anat algún dia a preguntar a l'antiga seu del Banco de España, ara Caixa de Catalunya, o a la nova de la primera? Potser, anant directament...BCN Término ha escrit:
I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??
El que està clar es que es una obra feta per l´home, i les obres fetes per els homes queden documentades, es questió de cercar al lloc adeqüat, jo encara no he abandonat.
Entrada Autor: Serie600 » Dijous 23/11/2006 4:29
Mestre, no estiguis tan sensible, home!, que no passa res.Mortadel·lo ha escrit:Serie600 ha escrit: Fernando. Doncs jo per molt que miro, i ja no se cap on mirar, no en veig res, cap resta. No sera allo que es diu vulgarment: "Se creia el ciego que veia, y eran las ganas que tenia", vaja que realment no hi ha res pero "volem" que hi hagi alguna cosa?.
no hay más sordo que el que no quiere oir![]()
![]()
no és que sembli que es veuen coses...és que es veuen rajoles blanques gran metro legítimes (TM)
després de passar durant anys cada dia per aquell túnel un acaba fixant-s'hi...
respecte a Banco seguiu, que està molt interessant
Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 09/10/2008 12:20
Entrada Autor: Platanito » Dijous 09/10/2008 12:45
Hi ha dues teories: a dins del banc, o a les escales estretes que hi ha a l'avinguda de la Catedral i que segons un altre rumor seria una sortida d'emergència del Museu d'Història de la Ciutat, tot i que es troba molt lluny d'aquell.Mortadel·lo ha escrit:1. on van a parar les escales?
Potser no s'ha fet servir mai precisament perquè el seu ús, que havia de ser aquest, es va descartar un cop construïda.Mortadel·lo ha escrit:2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
Torna a “Història del transport”