Pàgina 1 de 32
					
				Rodalies a Tarragona
				Publicat: 08 gen. 2009, 20:31
				Autor: canalcole
				http://www.aqui.cat/tarragona/n8960/la- ... -tarragona
Publicat all diari AQUI de Tarragona, aquest matí:
El Govern català aprova el Pla de Transports de Viatgers pel període 2008-2012 que preveu la millora en l'oferta de serveis ferroviaris a la demarcació.     
			
		
				
			 
- Gràfic de les noves quatre línies de Rodalies que la Generalitat crearà a Tarragona
- 1231396665.jpg (28.82 KiB) Visualitzat 41771 cops
 
La posada en marxa d'un servei de Rodalies al Camp de Tarragona podria arribar abans del 2012. Ahir, el Govern de la Generalitat va aprovar, dintre del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, la creació de nou línies ferroviàries noves a Catalunya, quatre de les quals s'ubicaran a la demarcació de Tarragona. Aquestes noves xarxes de Rodalies, que també es desenvoluparien a Girona i Lleida, aprofitaran les infraestructures ferroviàries disponibles actualment i serviran per estructurar la mobilitat dins de les diferents àrees metropolitanes.
Al Camp de Tarragona aquesta nova xarxa de Rodalies tindrà quatre línies: Reus-Tarragona-Torredembarra-Sant Vicenç de Calders, Cambrils-Tarragona-Torredembarra, La Plana-Picamoixons-Reus-Tarragona i Les Borges del Camp-Reus-Tarragona. A més, el pla aprovat inclou estudiar la possibilitat de perllongar la línia de La Plana fins a Valls i Montblanc, i la de Les Borges fins a Falset.
Pel que fa a les freqüències de pas, Tarragona i Reus tindran la freqüència més alta amb 6 expedicions per hora i sentit, mentre que entre Torredembarra i la capital de la demarcació n'hi hauràn 4. La resta de relacions tindrà 2 serveis per hora i sentit.
Totes aquestes mesures estan planificades amb l'horitzó del 2012, però, estaran subjectes al desenvolupament d'infraestructures previstes. Tanmateix, les actuacions proposades pel que fa als serveis ferroviaris quedaran condicionades pel traspàs dels serveis de Rodalies i Regionals gestionats per Renfe.
D'altra banda, i per tal d'aprofitar la infraestructura de la nova línia d'alta velocitat, el Pla de Viatgers preveu la creació de cinc línies d'altes prestacions per enllaçar els principals nuclis del territori amb trens directes o semidirectes. D'aquesta manera, Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, Lleida i l'Aldea passaran de tenir un enllaç convencional a un d'alta velocitat.
Aquests nous serveis reduiran més de la meitat el temps del trajecte ja que la velocitat comercial serà de fins a 220 km/h. Així, el trajecte entre Tarragona i Barcelona podria cobrir-se en 40 minuts, mentre que amb L'Aldea es faria en només 20 minuts. La previssió és que aquests serveis tinguin una freqüència de pas mínima d'un tren cada hora.
Un altre dels objectius del Pla és incrementar un 30% l'oferta de serveis d'autobús. D'aquesta manera inclou la creació de 24 nous sberveis directes, amb un autobús cada 30 minuts, entre les quals hi ha tres que enllaçaran Tarragona amb Cambrils, Valls i Barcelona.
 
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 08 gen. 2009, 20:37
				Autor: canalcole
				Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 08 gen. 2009, 21:15
				Autor: oriolp13
				canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 08 gen. 2009, 21:40
				Autor: canalcole
				oriolp13 ha escrit:canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
 
Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 08 gen. 2009, 23:03
				Autor: oriolp13
				canalcole ha escrit:oriolp13 ha escrit:canalcole ha escrit:Ara la meva opinió:
- Jo crec que la futura línia de "Rodalies Tarragona'' tindria que començar i acabar a on comença o acaba el Camp de Tarragona. Per exemple: en comptes de acabar/començar a St.Vicenç, fer-ho a Cunit,ja que té 4 vies, i podria fer-ho allí. Així Cunit, Segur de Calafel i Calafell, no dependrien de ''Rodalies Barcelona".
No li veig sentit fer-la acabar a Cunit, i més havent-hi rodalies Barcelona. A SVC hi arriben 2 línies de rodalies Barcelona i si arribès la de Tarragona seia un bon punt de transbord, però a Cunit, per mi, no hi pinta res.
Una altra línia podria ser SVC - Picamoixons per valls, amb 2 expedicions/hora punta i 1/hora.
 
Doncs jo si. Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
 
Perquè es necessiten vies lliures a SVC? És més llògic fer acabarles a SVC i deixar la C2Sud a SVC i que la de Tarragona també hi arribi, perquè la de cunit no crec que hi aportès molta gent, i així tens tres línies que acaben al mateix lloc, i no deixes l'últim tros de la C4 que serviria per poc, i si vols anar Vilafranca-Vilanova hauries de fer 2 transbords i no un. I les 4 vies de Cunit hi són per si es necessita fer avançaments, que no vol dir que s'hagin d'usar perquè si. Ho veig totalment innecessari fer arribar-ho a Cunit, ho aprofitarien 4 persones...
 
			
					
				SVC, límit de Rodalia Barcelona
				Publicat: 08 gen. 2009, 23:07
				Autor: Guigui
				canalcole ha escrit:Rodalies BCN fer-la acabar a Cunit i començar, allí mateix, Rodalies Tarragona, així a SVC només acabaria la R4. Cosa que hi haurien més vies lliures. A mi em sembla, personalment, bona idea, ja que, com he dit abans, hi han 4 vies, 2 d'elles no s'utilitzen. Així s'aprofitarien.
Les vies a SVC no són cap problema. En canvi, és molt més útil fer anar morir les línies a nusos ferroviaris en lloc de fer-ho en estacions de pas.
 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 12:33
				Autor: Enric
				Tampoc li veig cap sentit fer-la acabar a Cunit, per aquet mateix motiu podrian començar a L'Arboç que també te 2 vias de apartament.
Ara una S. Vicenç-Valls-Plana si que podria ser necesaria, sembla que Valls queda una mica de costat i precisament es una ciutat digem una mica abandonada en el tema serveis ferroviaris.
De totas formas tot será benvingut (ara el famos traspas de rodalias que el portin a terme en las millos condicions)
 

 
			
					
				I la Reus-Roda?
				Publicat: 09 gen. 2009, 12:43
				Autor: Guigui
				I recuperar la línia Reus-Roda de Berà, permetent enllaços més ràpids amb St. Vicenç, no deu entrar al cap de cap tallador de bacallà, oi?
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 15:30
				Autor: wertymetrotren
				linies de rodalies de tarragona :
C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona 
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms 
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
			 
			
					
				
				Publicat: 09 gen. 2009, 16:12
				Autor: Ecomobisostrans
				^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 16:16
				Autor: canalcole
				A més, el mapa no està ben fet, fica VNG i no hi surt. Etc.
			 
			
					
				
				Publicat: 09 gen. 2009, 16:19
				Autor: Ecomobisostrans
				Jo crearia una línia circular St.Vicenç-Valls-Reus-Tarragona-St.Vicenç
I prolongaria alguns trens de la C2 o C4 de Barcelona fins a Reus, per Roda.
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 17:19
				Autor: wertymetrotren
				el mapa el vaig treure del google
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 17:46
				Autor: Sky
				Això són les línies d'autobús que serveixen l'estació del Camp de Tarragona.
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 18:02
				Autor: wertymetrotren
				em vaig equivocar
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 09 gen. 2009, 18:05
				Autor: wertymetrotren
				Ecomobisostrans ha escrit:^^ Això es un projecte tret d'algun lloc o una proposta teva? Aniria be que quedés clar.
es idea meva ha que estaria be
 
			
					
				Coses que no em quadren
				Publicat: 09 gen. 2009, 23:15
				Autor: Guigui
				wertymetrotren ha escrit:linies de rodalies de tarragona :
C-1 Vilafranca del penedes - Roda de bara - Camp de tarragona - Reus - Tarragona
C-2 Vilanova de la geltru - Roda de bara - Valls - La plana picamoixons
C-3 La plana picamoixons - Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona 
C-4 Tarragona - Aeroport de reus - Reus - Camp de tarragona
C-5 Reus - Riudoms 
C-6 Reus - Salou - Tortosa - Ulldecona - Vinaroz
No hi surt la relació St. Vicenç-Tarragona. I, si no m'erro, per fer Reus-Salou cal inversió de marxa.
 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 10 gen. 2009, 11:43
				Autor: escursso
				
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 10 gen. 2009, 22:43
				Autor: canalcole
				Segons diuen, es faran amb les 440R que s'estàn apartant ara de Rodalies Renfe. O sigui, que de civies res de res. Això es el que diuen, no se si canviara...
			 
			
					
				Re: La Generalitat crearà quatre línies de Rodalies a Tarragona
				Publicat: 11 gen. 2009, 01:12
				Autor: sag470
				Les meves propostes:
- 1: (de la costa) SVC-Torredembarra-Tarragona-Salou-Cambrils-Hospitalet, linia subjecte a temporada, bona freqüència(2-3 /h - a l'estiu 4-5 /h) SVC-Cambrils i expedicions (1-2 /h) a Hospitalet
- 2: (directe de Valls) Montblanc-Valls-SVC-El Vendrell, 1-2 trens/h
- 3: Montblanc-Alcover-Reus-Tarragona-SVC, 1-2 trens/h, servei parcial Tarragona-Reus per tal de oferir 4 trens/h
- 4: Tarragona-Reus-Falset, 1 tren/h
* En el cas que reobrint la Reus-Roda de Bara, la 4 faria Falset-Reus-Perafort-SVC amb coordinació amb la 3 a Reus
Al meu parer la xarxa de Rodalies Tarragona deuria arrivar als limits de ATM Camp de Tarragona